שנה רגילה

השנה שמסתיימת הייתה השנה הכי לא רגילה שיש – כל כך לא רגילה עד שאנחנו כבר לא מבקשים יותר מדי מהשנה הבאה. אנחנו רוצים רק את הדברים הרגילים שלקחנו כמובן מאליהם – להיפגש עם המשפחה והחברים, להתחבק, לשלוח את הילדים לבית הספר, לחגוג באירועים והופעות, לתכנן את החופשה הבאה…

בנימה האישית, אמנם ארז אני המשכנו לעבוד מהבית מפברואר, הבנות כבר גדולות ויכולות ללמוד מרחוק לבד והשיגרה די נוחה אפילו, אבל אבא של ארז נפטר במפתיע באוגוסט ואנחנו נפרדנו מפאפו הכלב המשפחתי שלנו לפני יומיים, כך שהאווירה בערב ראש השנה הזה ממש לא עליזה.

לכבוד הסגר החדש, אשתדל להמשיך במסורת הפוסטים – אבל לא מבטיחה שיהיו ברמה היומית. אני ממשיכה לעבוד במשך היום והזמן הפנוי שלי מנוצל גם לנסיונות וללמוד דברים חדשים. כדי להתחיל דווקא בנימה חיובית ולנסות להפיג את האווירה המדכאת, החלטתי לאתגר את השנה החדשה ולאחל לה שתהיה שנה נהדרת, אני מעדיפה להיות אופטימית מאשר פסימית – לא נותנת לעובדות לדכא אותי!

ההדרכה הפעם היא לאותיות שבץ נא גדולות לתלייה על הקיר – ועשויות מנייר! יש הסבר ליצירה ידנית ובהמשך גם עבור מי שיש לה מכשיר חיתוך אלקטרוני (אני עובדת עם סילואט). האותיות עשויות מקארדסטוק קראפט 250 גרם (קניתי בסדריה) ובתוכן שאריות צ'יפבורד בכל מיני גדלים, אני בטוחה שלא חסר לכן…

כל קופסא לאות היא בגודל של 4X4 אינטש (10X10 ס"מ) ובעובי ½ אינטש (¼1 ס"מ).

נתחיל עם חתיכת קארדסטוק בגודל ½9 על 5 אינטש. נניח אותה כך שהצד הארוך שלה נמצא למעלה ונחרוץ ארבעה קווי קיפול במקומות הבאים:

  • ½ אינטש
  • ½4 אינטש
  • 5 אינטש
  • 9 אינטש

נסובב את החתיכה ב-90 מעלות כך שהצד הקצר שלה יהיה למעלה ונחרוץ שני קווי קיפול במקומות הבאים:

  • ½ אינטש
  • ½4 אינטש

נחתוך את הריבועים הקטנים שנוצרו בפינות.

נשים דבק דו"צ רק בלשונית בצד שמאל ובלשונית העליונה והתחתונה בצד שמאל.

שימו לב שאת הריבוע הקטן בין הלשוניות הארוכות למעלה ולמטה ניתן להסיר לחלוטין או פשוט לחתוך את הצדדים שלו כדי שיוכל להתקפל.

נהפוך את החתיכה כך שהצד עם הבליטות נמצא כלפי מעלה ונקפל את כל קווי הקיפול.

למי שלא יודעת, ככה נראות אותיות שבץ נא – לכל אות יש מספר, ככל שהאות נדירה יותר בשפה העברית, כך יש לה מספר גבוה יותר. המטרה במשחק היא לייצר מילים עם כמה שיותר אותיות כדי לצבור יותר נקודות.

הכנתי לכן מסמך עם כל האותיות (בשבץ נא אין אותיות סופיות) – תוכלו להוריד אותו מכאן ולהדפיס במדפסת הביתית. השתמשתי בפונט Arial שנמצא בכל מסמך word, אבל תוכלו לייצר מסמך כזה בעצמכן עם כל פונט שתרצו.

עכשיו תצטרכו להחליט אילו מילים תרצו לייצר – תצטרכו לחתוך עם סכין יפנית או סכין יצירה את האותיות המרכיבות את המילים.

חתכו במספריים גם את המסגרת – והנה יש לכם שבלונה.

הדביקו/הניחו זמנית את השבלונה במרכז התיבה – שימו לב שאתן מניחות אותה על הריבוע שאין מסביבו דבק דו"צ! השבלונה בכוונה קטנה יותר מהריבוע של התיבה כדי שתוכלו לראות שהשבלונה אכן ממורכזת על הריבוע.

בעזרת עפרון סמנו את האות לפי השבלונה.

עברו עם טוש דק על קווי המתאר של האות:

עם טוש עבה יותר ניתן למלא את האות כולה.

ניתן להוסיף מספר קטן בפינה הימנית התחתונה – אני השתמשתי באותיות מתגרדות, אבל אפשר מדבקות קטנות, להוסיף בכתב יד – או לוותר עליהן לגמרי.

עכשיו למילוי – אני מעדיפה שהלוחית לא תהיה חלולה, כי אם ארצה להדביק אותה לקיר, אצטרך ללחוץ עליה ואז אמעך אותה. בנוסף, אני רוצה שתהיה לך קצת משקל. לשם כך, אני צריכה שאריות של צ'יפבורד, לא משנה הגודל או העובי.

אני מכינה ערימה של שאריות – לא משנה שהן לא באותו הגודל, העיקר שהן תהיינה דבוקות אחת על השנייה כדי לייצר חבילה בגובה ½ אינטש, שזה גובה הקופסא. שימו לב להדביק את החבילה בתוך הקופסא על הריבוע שיש מסביבו נייר דבק בצד השני.

את שתי הלשוניות הקטנות במרכז קפלו כלפי פנים.

הסירו את נייר הדבק מהלשונית השמאלית בלבד, ושימו קצת דבק נןזלי על חבילת הצ'יפבורד.

סיגרו את הקופסא והדביקו את הלשונית בקצה.

כעת הסירו את נייר הדבק הנותר מהלשוניות וסגרו מעליהן את הלשוניות העליונות.

עכשיו נעבור למי שיש לה מכשיר חיתוך אלקטרוני (סילואט/קריקאט). הכנתי עבורכן קובץ המכיל את תבנית החיתוך עבור הקופסאות – הנה כאן בפורמט studio3 והנה גם בפורמט svg.

הכנתי עבורכן גם קובץ המכיל את כל האותיות בגודל המתאים לקופסאות – הנה כאן בפורמט studio3 והנה גם בפורמט svg.

השאירו רק את האותיות שתרצו למילים שבחרתן.

אני שמתי דבק דו"צ בגב הנייר כך שלאחר חיתוך האותיות פשוט אקלף את האות ואוכל להדביק ישירות. ניתן להשתמש גם בויניל דביק, אבל לי יש רק ויניל מבריק ולא מאט ולכן העדפתי לחתוך מקארדסטוק.

הדביקו כל אות במרכז הריבוע השמאלי ושימו דבק דו"צ על הלשוניות מסביב לריבוע הימני. הוסיפו את המספרים הקטנים בכל צורה שתרצו.

שאר השלבים זהים לשלבים בהכנה הידנית – קיפול לפי קווי הקיפול, מגדל של שאריות צ'יפבורד במרכז והדבקה של השוליים.

כדי להדביק את הריבועים ניתן לשים דבק ספוג בגב כל ריבוע.

הנה שוב את התמונה הסופית:

הלוואי באמת שתהייה שנה נהדרת!

קרן.

6 תגובות

כתיבת תגובה