מעמד אלכסוני לשולחן

קצת סדר על השולחן לא הפריע מעולם לאף אחד – והפעם מצאתי שיטה חמודה לייצר מעמד אלכסוני עם אחסון לפיצ׳פקס ודפי ממו. הפעם רק יעל ואני הכנו אותו וסמדר קיבלה יום חופש – מגיע לה!

ככה נראה המתקן כשהוא מוכן:

המתקן בנוי משלושה חלקים – מגש תחתון שמכיל את כל החלקים, קופסה קטנה לאטבים ומעמד גבוה עם שני תאים לאחסון (כן, שני התאים בנויים מחתיכה אחת!).

גודל דפי הממו שהשתמשתי בהם הוא ⅜3 על ⅜3 אינטש. בדקו מה גודל דפי הממו שלכם – אם הם בגודל הזה או קטנים ממנו אז לא תהיה בעיה.

עבוד המתקן הגבוה תצטרכו דף קארדסטוק 300 גרם בגודל 12 על 12 אינטש (אפשר גם עם דף 250 גרם). חירצו קווי קיפול במקומות הבאים:

  • ¾4 אינטש
  • ¾5 אינטש
  • ½10 אינטש
  • ½11 אינטש

סובבו את הדף ב-90 מעלות שמאלה כך שהלשונית הצרה תהיה למעלה וחירצו קווי קיפול במקומות הבאים:

  • ½ אינטש
  • ½1 אינטש
  • ½10 אינטש
  • ½11 אינטש

הניחו סרגל בקו ה-5 אינטש וסמנו בעיפרון (לא לחרוץ!) קו בחלק הרחב העליון בלבד.

הניחו סרגל בקו ה-6 אינטש וחירצו קו בלשונית הצרה העליונה ובחלק הרחב התחתון בלבד.

בעזרת סכין יפנית חיתכו לפי הסימון של הקו ב-5 אינטש בחלק הרחב העליון. מהקצוות שלו חיתכו עוד שני אלכסונים קטנים לשני הסימונים בקו ה-6 אינטש. בעצם חתכתם פה צורה של לשונית – קו ישר עם שני אלכסונים.

שימו דבק דו צדדי על הלשוניות לפי התמונה, גיזרו את כל המלבנים והריבועים המסומנים באיקס בתמונה.

שימו דבק דו צדדי על הריבועים הקטנים שנותרו והיפכו אותם ללשוניות – חיתכו את השוליים של הלשוניות באלכסון וגם את השוליים של הלשוניות הצרות הארוכות בצדדים.

לסיום שימו דבק דו צדדי במסגרת של הריבוע הגדול הימני התחתון.

היפכו את הנייר לצד השני שלו – הצד עם הבליטות – וקפלו את כל קווי הקיפול.

קפלו את הצד עם הלשונית הארוכה כלפי פנים.

קלפו את נייר הדבק מהלשונית הארוכה.

קפלו את החלק הימני כלפי פנים כך שייסגר בצורה שטוחה מעל הלשונית.

נוצרה לנו תעלה מלבנית:

קלפו את הלשוניות המרובעות הקטנות וקפלו אותן כלפי פנים הקופסא.

קלפו את הדבק מהלשונית הארוכה – לחצו בעדינות אל צידי הקופסא כך שהחלק העליון שלה יתעגל מעט – כך תוכלו להכניס את הלשונית הארוכה לתוך הקופסא ולהדביק אותה. בצעו את אותו הדבר גם עם הלשוניות בצד השני של הקופסא.

הנה הקופסא סגורה משני צידיה.

קלפו את נייר הדבק שנותר:

קפלו את הקופסא לפי קו הקיפול במרכזה כך ששני צידיה ידבקו זה לזה.

כעת תוכלו להכניס את האצבעות לתאים ולהדק את ההדבקה.

עכשיו נעבור לחלק התחתון ונכין את המגש. עבור המגש תצטרכו חתיכת קארדסטוק 250 גרם בגודל ⅞8 על ⅝9 אינטש. חירצו קווי קיפול במרחק 1 אינטש ו-2 אינטש מכל אחד משולי החתיכה.

חיתכו את שלושת הריבועים המסומנים ה-X בכל פינה.

סובבו את החתיכה ב-90 מעלות כך שהצד הקצר שלה יהיה למעלה. שימו דבק דו צדדי על הריבועים הקטנים שנותרו וחיתכו אותם באלכסון ליצירת לשוניות – שימו לב שהלשוניות נשארות מחוברות לצד הארוך של המגש ולא לצד הקצר שלו.

הפכו את החתיכה לצידה השני (הצד עם הבליטות) ושימו דבק דו צדדי על הלשוניות הארוכות בקצוות.

הסירו את נייר הדבק מהלשוניות הקצרות.

קפלו את הלשוניותהקצרות כלפי פנים והדביקו אותן.

למגש יש פינה שחתוכה באלכסון כדי להקל על הגישה לדפי הממו. אם אתן לא מעוניינות באלכסון, דלגו על החלק של סימון האלכסון והחיתוך שלו.

מדדו וסמנו במרחק 1 אינטש מתחילת הלשונית השמאלית העליונה.

הניחו סרגל באלכסון החל מהסימון דרך פינת המגש וחיתכו לפי התמונה.

הסירו את החלק שחתכנו – אל תדאגו לגבי הלשונית השמאלית, בהמשך גם נגיע לטפל בה.

קלפו את נייר הדבק מהלשוניות הקטנות וקפלו אותן כלפי מעלה.

נדביק את הדפנות הצדדיות על הלשוניות שקילפנו.

הסירו את נייר הדבק מהלשוניות הארוכות שנותרו וקפלו אותן כלפי פנים המגש. בפינה בה חתכנו באלכסון נראה את הלשונית מציצה מאחור – גיזרו אותה באלכסון לפי האלכסון החתוך.

עכשיו נוסיף קופסא קטנה בתוך המגש עבור אטבים או מחק ומחדד.

קחו חתיכת קארדסטוק 250 גרם בגודל 3 על ⅛5 אינטש. חירצו במרחק ⅞ אינטש מכל צידי החתיכה והפכו אותה כך שהצד עם הבליטות יהיה כלפי מעלה.

מכיוון שדפנות הקופסא תהיינה מוסתרות מ-3 צדדים, תוכלו להדביק את הלשוניות שלה מבחוץ ואז החלק הפנימי שלה יהיה נקי ללא לשוניות. שימו דבק דו צדדי על הלשוניות וחיתכו את השוליים שלהן באלכסון. שימו לב שהלשוניות מחוברות לחלק הארוך של הקופסא ולא לחלק הקצר!

קפלו את כל הקיפולים, קלפו את נייר הדבק והדביקו את הלשוניות מחוץ לקופסא. אם תעדיפו שהלשוניות לא תעלינה אחת על השנייה, קצרו את האורך שלהן.

הניחו את התאים האלכסוניים בחלק האחורי של המגש ואת הקופסא הקטנה בצד שמאל של המגש (בפינה שאינה חתוכה באלכסון) ובידקו שכל החלקים מתאימים. עכשיו נותר רק לדגם!

מומלץ לדגם כל חלק בנפרד. אני העדפתי להדביק את החלקים אחרי הדיגום על המגש, אבל אפשר להשאיר אותם לא דבוקים ואז ניתן לפרק ולפזר את החלקים.

עד האתגר הבא!

קרן.

2 תגובות

כתיבת תגובה