השראה מ-IKEA

הפעם אני יכולה להאשים את IKEA בפרויקט כי ההשראה הגיעה לגמרי משם…

יש לי בבית שתי קופסאות עץ של IKEA – באחת אני מאחסנת את הציוד לסילואט ובשנייה אני מאחסנת בסיסים לכרטיסים. בשתיהן ציפיתי את החלק הפנימי עם ויניל דביק לפני שנים והן יפיפיות ושימושיות בגלל הידית שמחוברת במרכז. יש להן צורה מתוקה שהיא טיפה אלכסונית – פשוט כיף להסתכל עליהן.

כשיעל וסמדר באו להתארח וליצור אצלי, חיפשנו פרוייקט לאתגר אותנו – נחשו מה בחרנו (-:
האמת היא שקצת הופתעתי, כי בדינמיקה בין שלושתינו יעל ממש לא אוהבת זויות לא ישרות (משולשים/טרפזים/משושים וכו׳ – ובואו לא נדבר על עיגולים למשל) וסמדר ממש אוהבת אותם. אני איפשהו באמצע בין שתיהן – כנראה הכל בסוף חוזר לחישוב זוויות בשיעורי גאומטריה בבית הספר…

חישוב הזוויות היו דווקא החלק הפחות מאתגר בפרוייקט הפעם – פשוט מדדנו את הקופסא המקורית של IKEA ולקחנו ממנה את המידות. שוב תודה ל-IKEA!

החלק המאתגר היה דווקא הידית במרכז. בקופסא מעץ פשוט מבריגים את הידית לתחתית והיא מסוגלת לשאת את תוכן הקופסא בלי בעיה, גם אם אין לה שום חיבור אחר לשולי הקופסא. צ'יפבורד לא ממש יחזיק מעמד במבנה כזה – אי אפשר להבריג אותו והדבקה רק לתחתית לא תצליח לשאת את משקל תוכן הקופסא.
מה עושים? חושבים על פתרון לאתגר. הפתרון שלנו היה להוסיף מחיצה במרכז שתהיה מחוברת לדפנות הקופסא – כך נחזק את החיבור ואת יכולת הנשיאה של הקופסא. השלב הראשון היה לסמן את מיקום מרכז הדפנות כדי שנדע היכן להדביק את המחיצה.

הידיות שרצינו להוסיף הן ידיות תיקים ממתכת – מזל שנשארו לי כמה מסדנאות התיקים שהעברתי בזמנו. כבר השתמשתי בהן כאן:

סימנו את היקף הידית והשתמשנו בביג בייט כדי לחורר לאורך הסימון.

לאחר החירור הדבקנו את המחיצה לפי הסימון במרכז הדופן.

והוספנו את התחתית:

ככה נראית הקופסא לאחר יבוש של הדבק:

את המחיצה עטפנו בנייר אפלין שחור משני הצדדים – לא רצינו להיכנס להרפתקה של דיגום מסביב לידית ותיארנו לעצמינו שהמחיצה תישאר שחורה. את ההיקף החיצוני עטפנו גם במלואו – לא היינו בטוחות איפה נרצה לדגם אז העדפנו לצפות הכל. את ההיקף הפנימי של הקופסא עטפנו רק בחיבורים – חשבנו שדווקא פה כן נדגם (ובואו נאמר את האמת – כבר היינו קצת עייפות בשעות הקטנות של הלילה).

שמנו את הקופסאות אחת ליד השנייה – יש דמיון?

אני החלטתי דוקא להשאיר את כל הדפנות הפנימיות בצבע שחור ולדגם רק מבחוץ. וגם שם, לא את הכל – הוספתי דיגום רק בחלק התחתון החיצוני של הקופסא. לקח לי שעות לבחור את השילוב המתאים!

הקופסא די גדולה, ובזכות המחיצה עם הידית היא סופר יציבה ונוחה לנשיאה. כנראה ש-IKEA יודעים משהו או שניים על עיצוב מוצר 😁.

כל האתגרים העצמיים הללו גורמים לי ליצור יותר ויותר, וגם להתגעגע מחדש לסדנאות הפרונטליות. אני יכולה רק לספר שממש בקרוב תהיה סדנא פרונטלית חדשה לאחר שנתיים של הפסקת קורונה. הנה רמז קטן בצורת שתי תמונות לתיאבון…

קרן.

6 תגובות

כתיבת תגובה