משושה

אחת הצורות הגיאומטריות הכי נעימות לעין היא המשושה – יש משהו בסדר הזה של הצורה הזאת שפשוט נעים להסתכל עליו. אפשר לבנות משושים אחד ליד השני כמו כוורת או לרווח אותם – ובכלל, בשנים האחרונות הם הפכו להיות טרנד לא קטן.
מי שרצתה לעשות קופסת משושה הייתה סמדר – ויעל ואני הצטרפנו להרפתקה. בהתחלה חשבנו על קופסא לט"ו בשבט אבל בסוף החלטנו שגם לפורים היא תתאים. הוצאנו מחוגה (מי היה מאמין?) וסרטטנו משושה – תוכלו לראות בהדרכה של סמדר בדיוק איך עושים את זה. אחרי שתכננו את הקופסא ובנינו אותה, כל אחת התפנתה לדגם ואחרי שסיימתי את הקופסא שלי, התיישבתי ליד המחשב ותכננתי את הפריסה של הקופסא גם בסילואט.

רוחב הקופסא 6 אינטש וגובהה 4.5 אינטש.

לכל מי שרוצה לייצר את הקופסה במכונת חיתוך אלקטרונית, או להדפיס ולחתוך ידנית בלי לשרטט את המשושה עצמאית) הנה הקובץ בפורמטים שונים:

  • studio (עבור סילואט)
  • SVG (עבור קריקאט או מכונות אחרות)
  • PDF (להדפסה וחיתוך ידני)

למי שמדפיסה את ה-PDF וחותכת ידנית, שי ו לב להנחיות להדפסה:

  • לבדוק שהגדרות ההדפסה הן על גודל נייר A4 ולא Letter
  • לבדוק שזו הדפסת landscape (הדפסת רוחב ולא אורך)
  • לבדוק שה-scale הוא 100% (חשוב במיוחד כדי שהמידות תצאנה זהות להדרכה)

חותכים את כל החלקים – הקווים האדומים הם קווי חיתוך בעומק מלא, והקווים הירוקים הם קווי קיפול בעומק ממש דק (סכין עומק 1). את החתיכות לדיגום שכפלו לפי מספר החלקים שתרצו לדגם על כל נייר מדוגם שתשימו – תלוי אם תרצו לדגם גם מבחוץ וגם מבפנים.

יש משהו מרגיע בלתת למכונה לחתוך עבורך את הכל ואז לשבת בשקט עם כל החתיכות כבר מוכנות ופשוט להדביק.

אחרי שהכל כבר חתוך, שימו דבק על הלשונית של גוף הקופסה והדביקו עליה את החלק של המכסה.

לאחר מכן הדביקו את כל החלקים המלבניים המדוגמים על גוף הקופסא והלשונית. אם תרצו סגירה עם מגנטים, אל תדביקו את הדיגום עדיין על הלשונית ועל החלק המדוגם החיצוני האחרון עד שהקופסא תהיה מוכנה ותוכלו לכוון בדיוק את מיקום המגנטים.

שימו דבק על ארבעת הלשוניות בצד הפנימי של הקופסה והדביקו מעליהן את המשושה של אחד הצדדים.

שימו לב שהלשוניות דבוקות בצד החיצוני של הקופסא כשבצד הפנימי נראה משושה חלק ללא לשוניות.

אם תרצו, תוכלו לחתוך משושה נוסף מקארדסטוק שחור כדי להדביק מבחוץ כדי להסתיר את הלשוניות, אני פשוט הדבקתי מעל משושה קטן יותר מנייר מדוגם – גם כשמשאירים מסגרת צרה מסביב עדיין הלשוניות לא נראות לעין.

לאחר מכן שימו דבק על ארבעת הלשוניות הנותרות בחלק הפנימי של הקופסא והדביקו את המשושה הנוסף.

דגמו גם אותו בדיוק באותה צורה.

אפשר לסגור את הקופסה על-ידי שני סקוטשים, או מגנטים. אני העדפתי לא להוסיף סגירה אלא פשוט להכניס את הלשונית פנימה לתוך הקופסא. קצת קישוטים – וסיימנו!

תיהנו!

קרן.

8 תגובות

  1. קרן יקירה,
    הקופסה מקסימה !!! אני אוהבת אתגרים כאלה, ועוד בהדרכתך תודה רבה,
    מתגעגעת, שיהיה לכולנו שבוע נפלא :}

    אהבתי

  2. קרן, אלופה שכמותך !!!!! איזו הדרכה צבעונית ומדוייקת, מחמם את הלב לקרוא אותך ובכלל להיפגש, כי אין דרך אחרת. שתמשיכי ליצור ולהעשיר אותנו. אוהבת אותך תמיד ומתגעגעת סמדר

    אהבתי

כתיבת תגובה