אחרי הבידוד – יום 14 – מחברות זריזות

היום זה היום ה-14 לאחרי הבידוד שלי – 14 יום הייתי בבידוד בגלל שחזרתי מחו"ל (כמה רחוק זה נראה) + 14 יום בבידוד ביתי יחד עם כל עם ישראל. זה אומר שכבר 28 ימים לא התנעתי את האוטו, הלכתי למכולת או פגשתי אנשים שאינם בני המשפחה. זה גם אומר שזה הפוסט ה-28 שלי ברצף!

העבודה ממשיכה כרגיל מהבית, סדר היום שלי לא משתנה, רק פתאום מוזר שיש ערב חג ואחר כך חול המועד – ובפעם הראשונה מזה כמה עשורים אני לא לוקחת חופש בחול המועד אלא עובדת חצאי ימים. כי בינינו, מה הייתי עושה עם חופש כשאני חייבת להיות כל הזמן רק בבית וזמן פנוי לא חסר גם ככה?

לכבוד ליל הסדר ההזוי ביותר שאי פעם חגגתי, אני מעלה הפעם הדרכה למחברות זריזות – כולל קישור להדפסה ביתית של דפי נקודות. עם יד על הלב – כמה מחברות יש לכן? מחברות שוות כאלו שאתן רק מלטפות ולא מעיזות להשתמש כי הן יפות מדי? הפעם אני הולכת להראות לכן איך להכין מחברות יפות ושימושיות במינימום זמן עבודה ובניצול של שאריות נייר מדוגם. מה יכול להיות טוב מזה? גם שאריות וגם שימושי וגם זריז – פשוט מושלם!

עבור הכריכה נצטרך 2 חתיכות קארדסטוק בעובי 300 גרם לפחות (בהחלט אפשר גם יותר – אנחנו לא הולכים לקפל את החתיכות, כך שאין חשש מפני חריצה). כל חתיכה היא בגודל 6 על ½8 אינטש.

בנוסף נצטרף רצועה של נייר מדוגם בגודל 12 על ½3 אינטש. נשים את הנייר בלוח הקיפול כאשר הצד הקצר (½3 אינטש) נמצא למעלה ונחרוץ 2 קווי קיפול ב-½1 וב-2 אינטש.

נסובב את הדף ב-90 מעלות ונחרוץ קו קיפול נוסף ב-¾1 אינטש.

נהפוך את הנייר כך שהצד עם הבליטות יהיה כלפי מעלה ונקפל את שני הקיפולים הארוכים שלו.

נדביק את שתי חתיכות הקארדסטוק משני צידי הקיפולים הארוכים ומעל קו הקיפול שעשינו ב-¾1 אינטש. שימו לב לא לעלות על קו הקיפול אלא להדביק לידו – אחרת הקיפול לא יוכל להתקפל בצורה יפה.

קפלו את החלק התחתון של הרצועה על שני הקארדסטוקים והדביקו. מומלץ להשתמש בדבק נוזלי עבור ההדבקה הזו.

כעת נעבור לחלק העליון של הקארדסטוקים – הניחו סרגל בדיוק על קצה הקארדסטוקים והעבירו קו קיפול לאורך השוליים שלהם על הנייר המדוגם.

כך זה אמור להיראות:

גם פה קפלו את הנייר המדוגם על הקארדסטוקים והדביקו בדבק נוזלי. אם תרצו להסתיר את שאר השידרה, הוסיפו חתיכת נייר נוספת.

אחרי שהדבק התייבש, נוכל לקפל את הכריכה לפי קווי הקיפול – מתחיל להיראות כמו מחברת, לא?

ניקח חבילה של 10 דפי מדפסת A4 סטנדרטיים. עבור מי שלא רוצה דפים חלקים, הכנתי עבורכן דף נקודות שניתן להדפיס – אפשר להדפיס משני צידי הדף באופן ידני או אוטומטי לפי המדפסת שברשותכן. הנה הקישור להורדה של הדף.

קפלו את כל חבילת הדפים ביחד במרכז כדי לייצר קפל. פיתחו את הקיפול והניחו את הדפים ממורכזים בתוך הכריכה. היעזרו בקליפסים או אטבים כדי להחזיק את ערימת הדפים בדיוק במקום.

והנה תמונה מקרוב – שימו לב שמיקום קפל הדפים נמצא בדיוק במרכז שידרת המחברת.

בעזרת קרופ-א-דייל או מנקב או אפילו מחט עבה, חוררו את כל שכבת הנייר – דפי המדפסת וגם הכריכה – בדיוק על קו הקיפול.

נחורר כך חור עליון וחור תחתון.

אל תסירו עדיין את הקליפסים! עכשיו נשחיל דרך החורים חתיכת חוט – אני השתמשתי בחוט שעווה, אבל אפשר גם בסרט בד. שימו לב לא להשתמש בחוט אלסטי כמו גומי – הקשירה צריכה להיות הדוקה ואם החוט יהיה אלסטי הדפים יזוזו כל הזמן גם כשהכול קשור. מומלץ להעביר את החוט פעמיים דרך החורים כדי לחזק את ההידוק.

בצד החיצוני של הכריכה נבצע קשר:

ואחר כך אפשר לקשור מעל קשר פרפר ליופי.

המחברת מוכנה – עכשיו נותר רק לקשט אותה מבחוץ (אם רוצים) או לעגל לה את הפינות (גם רק אם רוצים) .

לא חובה להוסיף סגירה למחברת – אבל אפשר להדביק רצועת נייר לכריכה האחורית שתסגור את המחברת על הכריכה הקדמית עם נקודת סקוטש. עוד אפשרויות לסגירה הן הוספה של קליפס לסגירה או לתפור כפתור לכריכה הקדמית וללפף עליו חוט שיסגור את המחברת.

אלו לא המחברות הכי עמידות שיש – אבל הן סופר נחמדות ושימושיות – ולא כואב הלב להשתמש בהן (-:

חג פסח שמח!

קרן.

3 תגובות

  1. חג שמח קרן. איזה מחברות יפות, חייבת לנסות.
    תודה על הדרכות קלות וברורות לתוצרים מהממים.

    אהבתי

  2. מחברת יפיפיה. את יכולה בבקשה להסביר איך עושים ת הקשירה עם החוט אם רוצים לסגור את המחברת- לאן מחברים את החוט?

    אהבתי

    • החוט מושחל מבחוץ לתוך החור התחתון בכריכה ובדפים וחוזר חזרה החוצה דרך החור העליון. ואז פשוט קושרים בחוץ את שני הקצוות

      אהבתי

כתיבת תגובה