השראה זה טוב

אבל זה לא אומר שהשראה זה קל…
האתגר החדש ב-MIXIM החודש קשור לפורים (לא שכחתי שאני עוד חייבת לכם פוסט על התחפושות של הבנות). כל אחת מאיתנו לקחה השראה (לא העתקה!) מאחת אחרת וניסתה לעשות עבודה בהשראתה. אני לקחתי השראה מחגית וחשבתי שיהיו לי חיים קלים. אז חשבתי. נו, שוין.
למי שלא יודע, לחגית אין מקום נורמלי לתלות את הקרופ-א-דייל שלה. זה לא שאין לו מקום – דוקא יש לו מקום נהדר – הוא תלוי על השקע של החשמל. מי היה מאמין… זה כבר גרם לי לחשוב על מקום ספציפי למכשיר השימושי הזה. תזכרו את הנקודה הזו כי נחזור אליה בהמשך…
כשקראתי (שוב) את הבלוג של חגית, ישר עלו לי בראש המסקנות הבאות : היא מאוד אוהבת להתעסק עם טכניקות שונות, לא מפחדת מצבעים אקריליים, אוהבת שילוב של כל מיני מרקמים וחומרים ומאוד צבעונית. בקטע של הצבעוניות שלה לא ממש התחברתי, אבל על כל השאר כבר התחילה להתבשל לי בראש מזימה…
דבר ראשון, ניגשתי למחסן העודפים של צומת ספרים וביקשתי ספר גדול, עבה, עם כריכה קשה והכי זול שיש. בכל זאת, אם הולכים להרוס/לעצב ספר, לפחות שהוא לא יהיה משהו יקר… לא יודעת מה חשבו עלי בחנות כי בכלל לא הגדרתי מה הנושא של הספר שאני מחפשת (בטח חשבו שאני קונה מתנה ושאני קמצנית) ולא מצמצתי אפילו כשמצאתי את הספר הזה – DIY – מתאים בול לפרוייקט!
200555_1692
הספר עסק בכל מיני תיקונים ביתיים עם הסברים ותמונות כיצב לבצע אותם, אבל הכותרת שלו נתנה לי את הרעיון לכותרת זהה אבל בעיצוב קצת שונה.
בהתחלה ניסיתי לצבוע את הכריכה בצבע אקרילי. מה ששכחתי הוא שאם על הכריכה יש ציפוי למינציה שקוף, צבע אקרילי לא יתפס עליו אלא אם כן אמרח לפני כן חומר מקשר.
 לקח לעתיד: שעה 10 בלילה של מוצאי שבת זה לא הזמן המתאים לחפש חומר מקשר…
ברגע של הארה  נזכרתי שדבק mod-podge יוכל להידבק בלי שום בעיה והשתמשתי איתו – בקיצור, יש פה כמה שכבות של נייר אורז, צבע אקרילי ונייר משי מודפס.
אז עכשיו יש כבר  שכבה של רקע ועכשיו נותר רק העיצוב. חגית העלתה בשבוע שעבר סדנא מצולמת לטכניקה של העברת תמונה בעזרת הדפסה על שקף – מתאים בול! הדפסתי (בשני עותקים, על שתי מדפסות  שונות) על שקף למדפסת (כן חגית, על הצד המחוספס) אבל משום מה הדיו סירב להתייבש וכשרציתי למרוח צבע אקרילי על ההדפסה כדי להעביר אותה (זו הטכניקה בעצם), כל הדיו נמרח ונוצרה מן תערובת אפרפרה. לא בדיוק סוג העיצוב שחשבתי עליו… חגית, אני חייבת חוויה מתקנת!
בסוף הלכתי על צבע אקרילי אדום לרקע, אותיות ראב-און שחורות, ציפורים שנצבעו בצבע אקרילי לפי סטנסיל, לוחיות מתכת עם כיתוב שהדגשתי עם דיו לבן ונקודה מחתיכת עור שחור ועליה נצנצים אדומים. נראה לי שעשיתי פה מספיק טכניקות, נכון?
וככה זה נראה:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
יצא לי קצת מורבידי ואפל (או כמו שנויה אומרת "בסגנון העורבים") ולא ממש הסגנון שלי – אבל לשם לקחה אותי ההשראה הפעם וגם  זה חלק מהכיף. מזמן לא שיחקתי ככה עם צבעים ומכחול…
חשבתם שזהו? כמעט…
זוכרים את הסיפור על הקרופ-א-דייל מהפסקה הראשונה? זוכרים גם איך בסרטים הישנים היו מבריחים אקדח לכלא בתוך ספר? פשוט חותכים את החלק הפנימי של הדפים ויוצרים סליק – וזה בדיוק מה שעשיתי…
העמוד הראשון נראה עדיין רגיל – כדי שלא יחשדו
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
תכירו – מקום מחבוא לקרופ-א-דייל – כי מי יודע מתי וממי תצטרכו להחביא אותו? ברור שגנב מצוי יגנוב אותו דבר ראשון  , אז טוב שיש לו מקום להסתתר, לא?
וככה הוא נראה בשלב החיתוך:
200555_1694
זהו, תם עוד אתגר – ועכשיו תורכם – שלושה שבועות שבהם תוכלו לחשוב ולעשות עבודה בהשראה של מישהו מוכר (או בלתי מוכר כל עוד תוכלו להצביע על עבודות שלו) זה יכול להיות יוצר מקומי או בינלאומי, וכן, גם פיקאסו, ואן גוך ודאלי באים בחשבון  אבל לא להיסחף…
מחכה כבר לראות מה תעשו – מה שבטוח, זה יהיה מעניין ומרתק!
קרן.
להשאיר תגובה

