שקוף

הכל התחיל בגלל אתגר – יעל (הקונדסונית) ביקשה מ-10 יוצרות להכין עבודה בנושא "שקוף" – והעלתה את התוצאות בתור חידה כשהמטרה היא לזהות מי מהיוצרות יצרה איזו עבודה. אני חייבת להודות שהניחושים היו לא פשוטים בכלל!

אחרי שהאתגר נגמר (ורק אחת מתוך 120 מנחשות הצליחה לזהות את כל העשירייה בדיוק!), יכולתי להודות שזו העבודה שלי ורציתי להראות איך יצרתי אותה.

את ההשראה קיבלתי מיוצרת צרפתייה בשם Anastassia Elias שמכינה מגזרות נייר קטנטנות בתור גלילי נייר טואלט – חפשו אותה פה בגוגל ותראו איזה קסמים היא יוצרת בתוך גלילים קטנים.

מתוך behance.net

אני אמנם לא ממחזרת את גלילי נייר הטואלט בבית, אבל הרעיון מאחורי יצירת מגזרות בכמה שכבות קסם לי. תכננתי להכין מגזרות נייר בסילואט לפני יותר משנתיים ואהבתי מאוד את רעיון העיגול – כל עוד אני לא צריכה להכין אותו בעצמי (-:
המסגרת העגולה הכי נפוצה שאני מכירה היא חישוק ריקמה – השתמשתי בחישוק כבר בעבר לכיסים תפורים (לפי 6 שנים!) ועד היום זה תלוי אצלי בחדר העבודה. לא פלא שכשחשבתי על מסגרת עגולה פשוט הרמתי את הראש וראיתי את זה תלוי על הקיר…

לקח לי זמן עד שהחלטתי מה יהיה הנושא – לבסוף השתמשתי בדמות דיגיטלית קנויה שקניתי פעם (לא שונה מחותמת קנויה – פשוט דיגיטלית) – פירקתי את הדמות לחלקים קטנים והדפסתי על נייר מדפסת. במקור תוכננה גם מטרייה, אבל ויתרתי עליה בשלב היישום.

חשבתי לחתוך את החלקים בסילואט כדי לחסוך עבודה, אבל בסוף החלטתי על חיתוך ידני. הנחתי את נייר המדפסת עם ההדפסה על הקארדסטוק וחתכתי ביחד את שני הניירות – הרבה יותר נוח ומדויק מאשר לחתוך את נייר המדפסת ולאחר מכן לסמן ולגזור את הקארדסטוק.

החתיכות היו ממש קטנות – כשהגעתי לחתוך את השיער נשברתי והחלטתי לזנוח את ההדפסה ולחתוך את השיער ידנית. תראו איזו רמת פירוט – ממש מוגזם! השיער חתוך מקארדסטוק מוזהב.

הדבקתי את החתיכות זו לזו בזווית שרציתי עם הידיים למעלה.

כדי לחזק את הדמות, הדבקתי בצד האחורי רצועות צ'יפבורד דקות.

גם את העננים חתכתי ידנית ולא לפי השרטוט – נראה לי שזה היה החלק הכי פחות מסובך בפרוייקט. הדבקתי את אחת משכבות העננים לאחד מהחישוקים וחתכתי את היתרה.

הנחתי את החישוק המוכן על החישוק הבא, מיקמתי את גובה שכבת העננים הבאה וגם אותה הדבקתי לחישוק משלה.

ביצעתי את אותו הדבר גם בשכבת העננים השלישית.

לחישוק התחתון ביותר הדבקתי קארדסטוק לבן במלואו וחתכתי עם סכין יפנית לאורך ההיקף. בדיעבד, אולי היה יפה לשים גם שם שקף…

התלבטתי לאיזו שכבת עננים להדביק את הדמות – בסוף החלטתי על השכבה האמצעית.

חישבתי באיזה גובה אני רוצה להדביק את הדמות כדי ששכבת העננים הראשונה תסתיר את כפות הרגליים החסרות.

הוספתי טיפות Nuvo להוספת עניין ונתתי להן להתייבש.

לבסוף הדבקתי שקף על תחתית החישוק העליון והוספתי אותו ראשון מעל ערימת שאר החישוקים – בתמונה אפשר לראות קצת את השקף. גם עליו הוספתי כמה טיפות Nuvo.

מה עושים עם הדבר הזה? חשבתי להוסיף מתלה מאחורה ולתלות על הקיר, עדיין לא סופי…

מקווה שנהניתן ואותגרתן!

מזכירה לכן שמחרתיים בערב יש זום חינמי להכנת ארגונית הקונצרטינה – כל הפרטים בפוסט הזה.

להתראות,

קרן.

5 תגובות

  1. מקסים פעם בלימודי העיצוב הגרפי היה לנו תרגיל של סגנון והפשטה,הזכרת לי בעבודתך את התרגיל
    יצא חלומי.

    אהבתי

כתיבת תגובה