בידוד ויצירה – יום 9 – מחברת לאחרי הקורונה

תמיד חשבתי שחשיבה חיובית יכולה להביא לתוצאות טובות יותר רק מעצם החשיבה. לא סתם מעודדים את הקבוצה כשיושבים בקהל, לא סתם מוחאים כפיים כשמישהו עושה משהו מדהים (או פחות מדהים). אני לא מדברת על להגזים כדי שכל אחד פתאום יחשוב שהוא מלך, אבל אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, בטוח יהיה לנו נעים יותר מאשר אם לא נפסיק לקטר.

המצב עכשיו הוא בדיוק קטע כזה – להפוך את הלימון ללימונדה. ההדרכה הפעם מכוונת בדיוק לחשיבה חיובית – לחשוב מה הולך להיות אחר כך, מה אני מתכננת לאחרי הקורונה, ואיך לנצל את הסגר שאנו נמצאים בו למטרות טובות שתמיד רצינו להשיג. שנסתכל על התקופה הזו אחר כך ונראה כמה היא עזרה לנו, במקום כמה זמן התבזבז בלבהות באיזשהו מסך וללכת לישון בלי לזכור מה קרה היום. כל זה בלי להמעיט מחומרת המצב ובלי לשכוח לכבד את החוקים ולשמור על היגיינה!

עמותת גדולים מהחיים, המשמחת ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, מעלה תכנים ופעילויות שונות כל יום בדף הפייסבוק של העמותה. כשאלינור בריח המדהימה, שמנהלת פרוייקטים בעמותה, שאלה אם אוכל להכין משהו שהורים וילדים יוכלו להכין בלי חומרים מיוחדים, חשבתי בהתחלה על קופסא שבנויה רק מקיפולי אוריגמי – בלי לוח קיפול ובלי טרימר. כשהיא התחילה לחשוב על יומן קורונה, אני נזכרתי במחברת המשוגעת שהכנתי כמה פעמים בעבר ואילו העברתי כמה סדנאות ממזמן. קצת שכנוע והחלטתי שזה יהיה הפרוייקט. אמנם קצת יותר ארוך לתכנן, להכין ולצלם, אבל כל כך כייפי לעשות!

אז מה בתוכנית? מחברת כוונות. כזו שמכילה את כל מה שאתם מתכננים לעשות בבית ומה אתם מתכננים לעשות כשהקורונה תחלוף. המחברת מתאימה לכל גיל – לילדים בגן או בבית הספר, לסטודנטים או חיילים, למבוגרים שסגורים בבית – לכל מי שרוצה לראות איך לשפר את מצב הרוח. אם מדובר בילדים, הרווח כפול – שתפו אותם ביצירת המחברת וברשימת הרעיונות ותקבלו גם כמה שעות של יצירה והנאה. הם יהנו למלא את המחברת אחר כך פי כמה וכמה!

נתחיל בצבע – דפים צבעוניים כבר עושים הרגשה טובה! בוחרים דפים שעושים שמח בעיניים (לא להתקמצן ולהשאיר אותם לפרויקט אחר – עכשיו זה בדיוק הזמן!).

גודל המחברת תלוי רק בכם ובגודל הדפים — המחברת שלי בגודל 6 על 7 אינטש (15 על 17.5 ס"מ).

יושבים ומחליטים על כל הנושאים שהיינו רוצים לשים במחברת – הנה הרשימה שלי. עכשיו נזכרתי שיכולתי להוסיף גם דף של "10 מקומות שרציתי לסדר בבית"….

כדי שיהיה מעניין, על כל דף הדבקתי דף חלק (עדיף צבעוני אבל לא חובה) שעליו ניתן יהיה לכתוב.

כדי שיהיה עליז, את הדף הפנימי חתכתי בצורת מלבן עם פינות מעוגלות. אין צורך בפאנץ' – זה לא צריך להיות מדוייק ולא צריך להיות סימטרי. קחו מספריים ותחתכו.

כדי להדגיש הוספתי מסגרת בעט שחור ליד שולי הצורה. עכשיו רק שימו כותרת מתוך הרשימה – אפשר להשתמש במדבקות עבור המספרים או לכתוב אותם לבד.

לא כל הדפים חייבים להיות באותו גודל ובאותה צורה – בהחלט אפשר לייצר אוסף משוגע וצבעוני של דפים – זו הכוונה!

הנה דוגמא לשתי צורות לבנות עם קווים ביניהם – מזכיר מחברת, לא?

והנה דוגמא לעץ – מתחילי עם אותה הצורה:

חותכים מן צורה מוזרה עבור הגזע – ממש לא משנה מה הצורה הזו…

עושים כמה חתכים משולשים בחלק העליון כדי לייצר ענפים ומוסיפים מסגרת שחורה לעץ. זה הכל!

והנה דוגמא לעיגולים שקשורים בחוט – תחליטו אתם מה הנושא של הדף.

לא לשכוח להכניס גם נושאים שקשורים בנקיון, משפחה וזמן פנוי…

אחרי שהכנו את הדפים, אפשר להוסיף להם לשוניות כדי שיהיה נוח לדפדף – וגם כדי להוסיף קצת צבע וכיף למחברת. הלשוניות שלי עשויות מנייר או אפילו מלבד. אני מהדקת אותן לדף עם מהדק משרדי – כדי שלא יראו את הצד הלא יפה של ההידוק מאחורה אני משתמשת בטריק הבא:

בצד אחד של הלשונית אני מהדקת את הלשונית עם הדף כרגיל. את הצד השני של הלשונית אני מהדקת רק את הלשונית עצמה.

ככה זה נראה מהצד השני:

אז אני מורחת דבק על הצד השני של הלשונית:

ומקפלת את הלשונית לשניים ומדביקה על השף – כך זה נראה כאילו הלשונית מהודקת, כאשר בפועל היא בעצם דבוקה.

את הדפים ניתן להדביק במחברת ריקה, או לחורר ולהשחיל סרט לקשירה. למי שיש כלים אחרים יכולה לחבר בכל שיטה שמתאימה לה – אני החלטתי לחבר עם ספירלה. את הכריכה הכנתי מקארדסטוק 300 גרם – אפשר גם להשתמש בקרטון של אריזת קורנפלקס או כל אריזה אחרת בימים טרופים אלו…
השתמשתי בעטים שחורים ולבנים בעוביים שונים כדי להדגיש את הצורות במחברת וגם בכריכה.

מה נותר? להתחיל למלא את הדפים, לזכור לשטוף ידיים, להתקשר לסבא וסבתא, לקחת נשימה ארוכה – ולתכנן לימים רגועים יותר אחרי הקורונה.

רק בריאות!

קרן.

4 תגובות

  1. מהמם!! תמיד אהבתי את המחברת המשוגעת שלך, וזו פשוט מתאימה עכשיו בול!!!
    והדפים הצבעוניים כל כך עושים כיף בעיניים, בחיי שהשמש עצמה יצאה רגע לראות על מה מדובר… 🙂

    ענבר

    אהבתי

כתיבת תגובה