החלטה לשנה החדשה (שאריות מס' 1)

שנת 2019 התחילה בשקט בשקט ואני ניסיתי לחשוב מה אני מתכננת לשנה הזו. רעיונות לסדנאות לא חסר, זמן יצירה תמיד אפשר לאחל, שעות שינה כמובן וההחלטה הכי דרמטית מבחינתי היא על שנה ללא שאריות. זו ההחלטה שלי לשנה החדשה – לחסל שאריות (שיש לי בכמות באמת מוגזמת) ולא לתת למצפון לנהל אותי.

אני בטוחה שלכל היוצרות כמעט יש את אותה השיחה עם המצפון – מסיימים יצירה, נשארים עם שאריות ומתחילים את הדיון. לזרוק או לשמור? ברור שלשמור. ברור שאת כל השאריות. ברור שאת כל מה שהגיע בתור חלק מהסטאק. ברור גם שהסיכוי שנשתמש בשקית הזו בין שאר עשרות שקיות השאריות הוא קלוש להפליא. אבל לפחות המצפון רגוע…

המצפון אולי נרגע – אבל אז מתעוררת האשמה. לקנות עוד נייר? השתגעת? תראי כמה שאריות יש לך ארוזות יפה בשקיות. לא כדאי לנסות קודם כל לחסל אותן? המון שאריות יש לך, תגמרי קודם מהצלחת (ויש ילדים רעבים בביאפרה…)

בקיצור שנה חדשה, החלטה חדשה. אין יותר שאריות השנה!

כשהתחלתי להעביר סדנאות ולהכין מראש קיטים, בעיית השאריות הלכה ותפחה. נשארתי עם מאות רצועות צרות של 9 ס"מ בערך. כשהרצועות הן מקארדסטוק שחור אז אין בעיה – סביר להניח שאשתמש בהן בסדנא הבאה. אבל מה לגבי צהוב, כחול כהה או אדום? סדנת כרטיסי הפופאפ האחרונה הייתה צבעונית להפליא…

בקיצור, ללא שאריות. החלטה כבדת משקל שדורשת מחשבה מדוקדקת, תכנון מפורט ואסטרטגיה מחושבת. סתאאאם, לא באמת! פשוט לשבת עם כל השאריות ולהחליט לעשות איתן משהו!

אז הנה, פוסט ראשון בנושא השאריות – יהיו כמה כאלו בנושא החודש (שאני קוראת לו "חודש השאריות").

נתחיל הפעם עם השאריות הגדולות – אלו שהן מעבר ל-15X10 ס"מ – והנושא הפעם הוא כרטיסים. התחלתי עם כרטיסים שעבורם הוצאתי את כל החומרים מהמגירות, התלבטתי לגבי איזו חותמת, צבע הדיו והקומפוזיציה. עבדתי עם חותמות של דובים, קקטוסים, בועות דיבור וחג שמח. תבניות חיתוך תואמות ועוד כמה עבור מסגרות ואפשר להתחיל להכין.


בסיום הערב עשיתי חשבון: 4 שעות יצירה = 7 כרטיסים. הסתכלתי מיואשת על ערימת השאריות והבנתי שצריך פה אסטרטגיה שונה – אחרת אבזבז את כל הערבים בשנת 2019 בהכנת כרטיסים כדי לחסל את השאריות של 2018… האסטרטגיה החדשה היתה לייצר כרטיסים שאפשר לעשות בסרט נע, 20-30 כרטיסים בערב ולהוריד את ערימת השאריות בצורה משמעותית. הנה השיטה שלי – מקווה שהיא תעזור לכן כמו שהיא עוזרת לי.

השלב הראשון הוא להכין מראש את בסיסי הכרטיסים. אני מסמנת קווי קיפול על כל הבסיסים ומכינה ערימה של כרטיסים ערומים שמחכים לשלב הבא (זה גם נותן אלמנט של לחץ כדי לסיים את כל הערימה).

השלב השני הוא הרקע – בגלל שידעתי שאני הולכת לקראת משימה קיצונית, עברתי על כל השאריות הגדולות ומראש חתכתי אותן לגודל המתאים.

עכשיו רק נותר להדביק אותן ברצף על גבי הכרטיסים. לא חושבים פה יותר מדי – רק שמים לב שיש שילובי צבעים הגיוניים ולא משהו קיצוני במיוחד שיעצור אותי בשלב הבא.

מפה מתחיל הכיף – עוברת על ערימת הקישוטים ומחליטה איזה קישוט יתאים לאיזה כרטיס מבחינת הצבע. ככה אני מכינה ערימה של זוגות – כל כרטיס והקישוט שלו.

עכשיו אני צריכה להחליט אם צריך להוסיף מסגרת כדי להדגיש את הקישוט – ואם כן אז זו הזדמנות להשתמש בשאריות נוספות של קארדסטוק חלק.

לגבי הכיתוב, במקום להשתמש בחותמת השתמשתי באותיות מתגרדות ובמדבקות שקופות של יעל יניב ו-tea&soda – מהיר ויעיל. אם היה נראה לי שהכרטיס קצת אנמי אפשר להשתמש בדבק ספוג כדי להוסיף מימד של נפח לכרטיס, קישוט אחיד לכולם עם כמה נקודות אפוקסי צבעוניות או מסגרת מסביב עם עט שחור – וזהו!

אם אני אוהבת את התוצאה, אני עושה כבר כמה כרטיסים זהים ואז עוברת לקבוצה הבאה.

רקע מנצנץ בצבע פטל – הייתי חושבת שהוא קצת מגביל אבל הוא פשוט הקפיץ את התוצאה
הסדרה הפרחונית
צהוב חרדל – איזה צבע מהמם!
קראפט וטורקיז – שילוב משגע!
שאריות של חיתוכים – לפחות מצאתי מה לעשות איתם
עם צמחייה ירוקה אדום הולך ממש טוב!
ורוד עם צהוב – תמיד יוצא טוב
צהוב+אפור+אדום – שילוב מבוגר שעושה שמח
צהוב עם טורקיז
קצת בתים
רקע ירוק זית מהמם – הולך נהדר עם אדום או ורוד
כחול כהה בתור רקע – דרמטי לא פחות מצבע שחור
ורוד עם ירוק זית
הדמויות האלו הן בעצם כרטיסים נטענים של Target ששמרתי שנים בגלל שאהבתי את הדמות – הגיע הזמן להשתמש!
הסדרה הגברית
הסדרה הגיאומטרית
שוב צהוב עם טורקיז
שוב צהוב עם ורוד
לפעמים לא צריך רקע מדוגם כשצבע הרקע כל כך דומיננטי
רקע אפור נייטרלי מתאים לכל צבע כמעט

עוד שיטה שפישטה לי את העניינים הן הכרטיסיות של Project Life. הפרוייקט של
Project Life הוא בעצם רעיון לתיעוד שוטף של החיים – יש לפרוייקט הזה אלבומים עם דפי שמרדפים שבתוכם יש כבר כיסים מובנים לתמונות אורך, תמונות רוחב וכרטיסיות לקישוט והוספת כיתוב. בזמנו הייתי בטוחה שאני הולכת להכין דף לכל יום בשבוע נו, אז חשבתי…

את הכרטיסיות האלו אני רואה בכל פעם שאני פותחת את המגירה – ומבחינתי אפשר בהחלט להשתמש בהן לכרטיסים. כרטיסיה כזו עם כיתוב, נקודות צבעוניות ודבק ספוג – והנה לכן כרטיס חדש.

כחול כהה עם אפור וצהוב – מבוגר ודרמטי
כל אחד צריך קצת צבע בחיים
רקע אדום הופך כל כרטיס להצהרה

עבור דפים פרחוניים לפעמים צריך לתת לרקע לעשות את שלו…

כשהדף המדוגם יפה במיוחד אני משתמשת במדבקות דגלונים של Tea&Soda וכמה עיגולי אפוקסי צבעוניים – באמת שלא צריך יותר עבור כרטיס מינימליסטי.

בספירה האחרונה הגעתי ל-280 כרטיסים ועוד היד נטויה. כן, זו כמות מטורפת (זה רק נותן סדר גודל לכמות השאריות שהיתה לי). עבדתי עליהם במשך כשבועיים ואין מאושרת ממני כשאני רואה שאין יותר שקיות שאריות יתומות וערימת הקישוטים והמדבקות הצטמצמה קצת. המצפון הלך לישון ולקח איתו גם את האשמה…

כמאה מהכרטיסים של 'חג שמח' ייתרמו לפרוייקט כרובית – זה פרוייקט שמחלק מזון לקשישים ונזקקים בחגים. לקראת פסח שרון שלזינגר באעייר הלהיבה את קהילת היוצרות בארץ עם אתגר להכנת 7500 כרטיסי ברכת חג שמח שיצורפו לכל מנת מזון שתחולק. אתן מוזמנות להצטרף וליצור קשר עם שרון בפייסבוק (והנה עוד מקומות איסוף). לגבי שאר הכרטיסים אני עדיין מתלבטת. מה שבטוח, עכשיו אני מוכנה לכל אירוע בשנים הקרובות.

כמה טיפים לסיכום:

  • סרט נע זה פתרון נהדר.
  • לא צריך לחשוב יותר מדי – פשוט ללכת על שילובים צבעוניים שעושים טוב בעין
  • לא להעמיס יותר מדי בקישוטים, לפעמים הכי פשוט הוא הכי מרשים.
  • תעשו כמה כרטיסים לפרוייקט כרובית. תאמינו לי, זה רק יעשה לכן טוב בלב.
  • החיים ללא שאריות נפלאים – תנסו, זה כדאי!

להתראות בפוסט הבא בסדרת השאריות – והפעם על מה עושים עם חתיכות נייר בינוניות.

כל הפוסטים בסדרת השאריות:

קרן.

20 תגובות

  1. אני בהלם מהכמות וחושבת מה קורה אצלי וכמה אני יכולה להכין.
    כולם נהדרים אחד אחד, מחכה לפוסט הבא.

    אהבתי

  2. ניצול מהמם של השאריות ללא ספק!!
    אני בשנים האחרונות משתדלת לא להשאיר. אם פעם הייתי שומרת כל שארית של ס"מ, היו אני משחררת אותן יותר בקלות, ואני גם אוהבת פרוייקטים גדולים, שגומרים סטאק (מיני אלבומים למשל).

    אהבתי

  3. מקסים קרן, איזו אלופה
    פשוט מעריצה אותך על היכולת ליישם רעיונות פשוטים באופן כל כך יצרתי ומעורר השראה
    באופן משעשע גם אני מורידה כרגע את כמות השאריות על הכנת כרטיסים לכרובית – זה עושה עבודה מעולה בצימצום העירמות… הבעיה – כשחותכים שארית לגודל הרצוי – מקבלים שוב שארית (חחחחחח)

    אהבתי

  4. מקסים!
    אני תוהה.. לא יוצא כרטיס כבש עם כל הקישוטים והקפין והמדוגמים? איזה משקל בסיסים את משתמשת שיחזיק בקלות?

    אהבתי

  5. וואו קרן איזו אלופה!
    מתה להתחיל גם לנצל את הערימות שיש לי…
    אחלה דרך גם להוסיף עוד לפרויקט כרובית.
    מחכה לשופטים הבאים.
    תודה רבה

    אהבתי

  6. מתה על הרעיון. כבר כמה פעמים שהחלטתי כזאת החלטה…. אבל היא נמוגה עם הפרוייקטים האחרים שלקחתי על עצמי.
    הכרטיסים יצאו מקסימים.
    אבל בסוף…. השבעה הראשונים…. מהממים. מהממים. מהממים.

    אהבתי

כתיבת תגובה