הנסיעה הבאה

תמיד יש לי בתכנון עוד נסיעה אחת. אני חייבת איזשהו אירוע שצריך לתכנן אליו, לפנטז עליו ולחכות לו. לא משנה כמה עמוס או מעצבן השבוע הנוכחי, תמיד יש נקודת אור באופק – פותחים את היומן, רואים מה מסומן ומחייכים. בדרך מתחילים לקבל כל מיני פרסומות של רעיונות לבילוי בטיול (באדיבות גוגל שיודע כבר הכל), משווים מלונות ודואגים להמשיך לתחזק את הפנטזיה.
עוד לא פגשתי מישהו שסיפרתי לו שאני מתכננת נסיעה ולא אמר שגם לו מתחשק לנסוע לאנשהו. מסתבר שזו לא רק אני…

לפני כל נסיעה אני מכינה רשימת אריזה – מה יכנס למזוודה ומה אני לוקחת איתי בתיק יד. זה לא משנה אם נוסעים לצימר בצפון, חופשת בזק בתל אביב או לצד השני של העולם. מסתבר שהרשימה שלי די חוזרת על עצמה – מינימום בגדים (כדי להשאיר מקום לקניות), כלי רחצה והמון פיצ'פקס שאי אפשר לצאת בלעדיהם למסע. משקפי שמש, תרופות, אוזניות, קינדל, ארנק, טישו, מסמכים, עזרה ראשונה, מטען לטלפון, מתאמי חשמל, כלי כתיבה, סוללה להטענה, מגבונים, חטיף, עליונית קלה וטלפון כמובן. בסוף המזוודה יוצאת חצי ריקה, אבל תיק היד מלא וגדוש. מי יודע מה אצטרך בדיוק בזמן הנסיעה?

חלק מהאובססיה שלי לתיקים (וזו אובססיה, אני מודה) נובעת מזה שאני רוצה שיהיה לי מקום להכל. לא מסוגלת לצאת מהבית עם שקית ניילון ביד כי נגמר לי המקום בתיק לסחוב עוד משהו. תיקי היד שלי (גם בארץ) סחבו אינספור דברים מוזרים שלא תוכננו אי פעם להיסחב בתיק יד – מברגה חשמלית, קנקן זכוכית, אימום עץ לנעל, שמיכת טלאים זוגית ואפילו מסגרת לתמונה. אני אף פעם לא יודעת מה יחזור איתי הביתה מהנסיעה…

האובססיה לתיקים הביאה אותי לתכנן לעצמי תיק נסיעות. תיק כזה שיכול להספיק לגיחה קטנה של סופ"ש לצימר, או לתפקד בתור תיק יד לעלייה למטוס. משהו שיכול להכיל הרבה, אבל גם כזה שיכול להתקפל ולא לתפוס מקום בארון עד הנסיעה הבאה. משהו שאפשר לכבס ולשלוף בשעת הצורך, אחד כזה עם ריפוד אבל לא משהו שיהיה קשיח מדי. נו, תיק נסיעות!

בקיצור, עשיתי נסיונות. קודם כל רציתי תיק שבנוי מחלק אחד – כן, גיזרה אחת לכל התיק. איך עושים את זה? מתחילים לחשוב על פריסה של התיק ומדמיינים…

img_20160917_000245-small

ואז מנסים לייצר מיני מודל מחומר זול (שעוונית מהטמבוריה השכונתית) עם סיכות. אפשר היה לעשות את התיק עם תפר לאורך בצדדים או תפר לרוחב.

img_20160917_000316-small

אני החלטתי על תפר לרוחב – מפה עברתי למודל בגודל אמיתי שעשוי מנייר פרגמנט. במקום לתפור השתמשתי בסיכות מהדק ורק רציתי לבדוק את הפרופורציות של התיק.

img_20160917_000218-small

הבנתי שאני רוצה שהתיק יהיה גבוה יותר ובצורה משופעת ולא קופסתית מדי. עושים עוד מודל…

img_20160917_000137-small

זהו, נראה לי שיש לי את הגודל שרציתי!

img_20160917_000141-small

עכשיו הולכים לבחור בדים, רצועות, רוכסן ופרזול וניגשים לתפירה.

img_20160917_193030-small

התיק הראשון מוכן – ועימו גם כמה תובנות. נראה לי שכדאי להוסיף גם עוד כיסים פנימיים, צריך לפחות כיס אחד עם רוכסן, עדיף חיבור אחר של הריפוד לרוכסן שיעזור לתיק לשמור על הצורה שלו ואולי קצת לשנות את הגיזרה. מה שבטוח, זה התיק הכי גדול שתפרתי אי פעם!

img_20160919_172746-smallimg_20160919_172715-small

אז תפרתי עוד אחד, הפעם בירוק, עם כיס רוכסן חיצוני וגם כיסים פנימיים.

img_20170110_155351-small

img_20170110_155109-small

שיניתי טיפה את הגיזרה כי היא נראתה לי עדיין קופסתית מדי וניסיתי שוב, הפעם בצבעים קצת יותר נועזים.

img_20170120_150939-small

בינגו!

img_20170120_151237-small

נראה לי שאני מאוהבת…

img_20170120_151259-small

מי שמתעניינת לגבי כביסה, התיק הכחול באמצע עבר כביסה עדינה במכונה ויצא כמו חדש – רק לא לשים אותו במייבש אלא לתת לו להתייבש באופן טבעי באויר.

עכשיו אפשר לצאת למסע, רק צריכה לבחור איזה תיק לקחת איתי…

img_20170120_151104-small

מתכננות גם אתן נסיעה, או שסתם בא לכן לתפור? בואו לתפור איתי תיק כזה עבורכן!

מה יש בתיק?

  • בד חיצוני דוחה כתמים
  • מילוי ספוגי לשמירה על הצורה ולהגנה על החפצים
  • ביטנה מלאה מבד כותנה
  • רוכסן ריפוד רחב, עמיד ונוח
  • ידיות מרצועת כותנה
  • רצועת כתף מתכווננת מרצועת כותנה שאינה מחליקה (אין דבר מעצבן יותר מרצועת כתף שנופלת כל הזמן)
  • שני כיסים חיצוניים (אחד מהם עם רוכסן)
  • שני כיסי רשת פנימיים בצידי התיק
  • גודל התיק: אורך 43 ס"מ, רוחב 24 ס"מ, גובה 28 ס"מ. יכול להכנס בקלות לתא במטוס (-:

מה מקבלים בסדנא?

  • בד חיצוני, בד פנימי, בד לכיסים
  • פליזלין להקשחת הכיסים (אם יש צורך)
  • ריפוד בין השכבות
  • רוכסנים לתיק ולכיס חיצוני
  • רשת לכיסים הפנימיים
  • רצועת כותנה לידיות ולרצועת הכתף
  • פרזול ברונזה או כסוף
  • חוטי תפירה בצבעים תואמים
  • מחט 100 למכונה

למי מיועדת הסדנא?

  • זו סדנת מתקדמות, היא מיועדת לכאלו שיודעות לתפור ולהתנהל עצמאית עם המכונה (להחליף מחט, להחליף חוט תחתון ועליון, לתפור ישר ורוורס).

כמה זמן הסדנא?

  • הסדנא בת 6 שעות, היא מתחילה בשעה 9 בבוקר ומסתיימת בשעה 15 בצהריים.

מה צריך להביא?

  • רק מכונת תפירה (ניתן לשריין מראש את אחת המכונות שלי, למרות שתמיד מומלץ לתפור עם המכונה האישית המוכרת).

נישאר רעבות?

  • לא נראה לי… נשנושים ושתיה בבוקר וארוחת צהריים קלה בצהריים.

מתי מתקיימת הסדנא?

  • הסדנא תתקיים בתאריכים הבאים:
    • יום שישי 10 בפברואר בשעה 9:00 בבוקר
    • יום שישי 17 בפברואר בשעה 9:00 בבוקר
    • יום חמישי 2 במרץ בשעה 16:30 אחה"צ
    • יום שישי  3 במרץ בשעה 9:00 בבוקר  
    • יום שישי 10 במרץ בשעה 9:00 בבוקר
    • יום שישי 19 במאי בשעה 9:00 בבוקר – תאריך חדש!

היכן מתקיימות הסדנאות?

  • הסדנאות מתקיימות אצלי בבית בגני-תקווה (בין פתח-תקוה לקרית אונו)

כמה עולה?

  • הסדנא עולה 350 ש"ח למשתתפת.
  • הרישום מותנה בתשלום דמי רישום של 50 ש"ח בחיוב טלפוני. סכום דמי הרישום יקוזז ממחיר הסדנא ושאר התשלום יתבצע בזמן הסדנא במזומן/צ'ק או אשראי. ניתן לבטל עד שבוע לפני הסדנא ולקבל בחזרה את דמי הרישום. דמי הרישום לא יוחזרו במקרה של ביטול של פחות משבוע לפני הסדנא.

איך נרשמים?

  • שולחים מייל ל-kparparim@gmail.com עם התאריך הרצוי, שם מלא ומספר טלפון.

בינתיים אני כבר מממשת את הנסיעה הקרובה שלי – טסה בסופשבוע הקרוב ללונדון, גיחה קצרה של התנתקות מהשיגרה שלאחריה מחכים כמה חודשים עמוסים. כשאחזור יהיה אפשר כבר להתחיל לתכנן את הנסיעה הבאה…

לאן אתן מתכננות לנסוע?

קרן.

17 מחשבות על “הנסיעה הבאה

  1. לכי על מיסטר 'בינגו', האדום הולם את לונדון, כך נדמה לי…
    שלושת התיקים מקסימים וכך גם הצבעים.
    בתור אחת המתקשה בקבלת החלטות את ממש עושה לעצמך חיים קשים כשאת מייצרת לעצמך כמה אפשרויות.

    Liked by 1 person

  2. הי קרן,
    התיקים יפהפיים וגורמים לי לרצות להתחיל לתפור. מתי מתוכננת סדנא למתחילות?
    לא מצאתי בלוח הסדנאות ואשמח להתעדכן לכשתפתח סדנה שכזו.
    תודה,
    שרון

    אהבתי

  3. הייתי בסדנא האחרונה והתיק יצא מהמם, קיבלתי מלא מחמאות(: והכי כיף שתפרתי אותו בעצמי…
    ממליצה ממש!! קרן, תודה רבה על האירוח החם וההדרכה המפורטת. מקווה להיפגש שוב בסדנאות נוספות.

    אהבתי

  4. הי קרן,
    שוטטתי בבלוג שלך ונתקלתי בפוסט על תיק הmoop, אז בדיוק ראיתי בד דומה למה שחיפשת בנחלת בנימין אצל "שי טקסטיל" היום…. לא קלטתי את שם הבד, זה לא סקיי אלא בד דמוי עור שלא נשבר. היתי מצלמת לך אבל כמובן שאחרי שהוא גזר לי מאותו הסוג חום רגיל, ראיתי את הבד הזה… אז בפעם הבאה.
    ממוקמת באמצע המדרחוב בפינה מעוגלת- אם את לא מכירה את החנות.
    תמשיכי לעניין, ליצור ולתפור
    ליאת

    אהבתי

להשאיר תגובה

