מאחורי הקלעים

הפעם החלטתי לחלוק אתכם קצת מתהליך היצירה שלי מאחורי הקלעים – מה אני עושה כשאני מבשלת איזשהו רעיון עד לשלב שאני מחליטה לפרסם סדנא.

בדרך כלל זה מתחיל מרעיון, משהו שצץ לי בראש ולא מרפה. ברוב המקרים זה משהו שאני מתה לנסות בעצמי ולעיתים זה אפילו הופך לאובססיה… הרעיון הפעם היה ארנק – ראיתי ארנק של אחת ממעצבות התיקים המוכרות בארץ שהזכיר לי בצורה מדהימה גיזרה של ארנק שהעברתי בסדנת מתחילות לפני כארבע שנים. את הגיזרה לארנק ההוא אני מצאתי במגזין יפני שהייתי מנויה עליו בזמנו אבל ראיתי אותו מאז צץ בכל מיני מקומות נוספים. בקיצור, הגיזרה של הארנק היתה דומה להפליא לגיזרה ההיא, אבל עם פרופורציות שונות וחלוקה פנימית שונה. עד כאן העובדות – מפה מתחילה האובססיה…

הנה דוגמא של הארנק שלי מלפני ארבע שנים:

p2

p1

הדבר הראשון שאני עושה זה לשבת ולתכנן. יושבת עם סרגל אריסטו (ובמקרה זה גם עם מחוגה), קרטון דופלקס לגיזרה, עפרון וסכין יפנית. יושבת ומחשבת גדלים, פרופורציות, כיסים ובעיקר פונקציונליות. שלא יהיה עבה מדי אבל עדיין שימושי, שיהיו בו מספיק כיסים לכרטיסי אשראי, פתקים, כסף קטן ושטרות – ועוד אינספור פיצ'פקס שמסתובבים בארנק (לפחות שלי).

IMG_20160227_123125 (Small)

מימין תוכלו לראות את הגיזרה מהסדנא המקורית מלפני ארבע שנים – משמאל כבר נמצא הפרוטוטייפ הראשון. בדרך כלל עבור המודל הראשון אני משתמשת בחומר זול יותר (במקרה הזה ויניל לבן) ובמקום תפרים אני משתמשת בשדכן סיכות. ככה אני מייצרת לי דגם בכמה דקות רק כדי לוודא שהגדלים והפרופורציות נכונים – ואם משהו שגוי, פשוט משנים. לפעמים השינוי אומר שינוי בגיזרה ואז חותכים חלק חדש ומייצרים מודל גירסא II, או שפשוט מפרקים את הסיכות ומחברים מחדש במיקום שונה. לפי הגירסא הזו אפשר לנסות לתכנן מיקום של סוגרים (תיקתקים, סוגרים מגנטיים ורוכסנים) ולקבל אישור ראשוני אם הגיזרה מתאימה.

IMG_20160226_005643 (Small)

אחרי שאישרתי לעצמי שאני בכיוון הנכון, הגיע הזמן לתפור את המודל הבא – אני לוקחת בד בעובי דומה לבד שבו אשתמש במוצר הסופי ומנסה את הגיזרה על באמת. פה אני כבר רושמת את כל השלבים האמיתיים של בניית המוצר – איפה צריך להשאיר פתח כדי להפוך, איפה להאריך את הכיס כדי שכרטיס האשראי לא יבלוט החוצה, איפה צריך להוסיף לשונית כדי להסתיר את שולי הרוכסן ובאיזה אורך רוכסן בכלל להשתמש.

לפעמים זה המודל האחרון לפני שאני ממש מנסה לבנות את הארנק עם הבדים היפים שבסוף יצטלמו לפוסט על הסדנא – ולפעמים המודל הזה הוא רק עוד שלב בדרך (כמו הפעם). אחד השלבים פה יותר מדי מסובך ומדוייק מכדי להוסיף לסדנא עמוסת פרטים והחלטתי לשנות את החלוקה הפנימית כדי שתהיה שימושית עוד יותר ועוד יותר קלה לביצוע.

image (Small)

אין לי עוד תמונה של הארנק הגמור – זה עוד מחכה לרגע הפנוי הבא אחרי שאסיים את הצילומים לנרתיק שאני בונה לסדנא הבאה. למזלי הוא כבר אחרי כל השלבים הללו – אפילו כבר תפרתי אותו. במקביל סיימתי מודל ראשון לסדנת אלבום ומודל מעשי לסדנת ארגונית מידורי. חכו להתפתחויות…

קרן.

3 מחשבות על “מאחורי הקלעים

להשאיר תגובה

