לימודים

אומרים שמי שלומד ומפעיל את המוח מקטין את הסיכוי שלו לחלות במחלות כמו אלצהיימר. מבחינתי זו פשוט עוד סיבה טובה ללמוד. כל החיים למדתי משהו – בין אם זה במסגרת אקדמית ובין עם זה למען ההנאה והסקרנות האישית שלי. אפשר לומר אפילו שחלק גדול מהידע שלי ביצירה נצבר מלימוד עצמי של הדרכות ומאמרים באינטרנט וכמובן גם מניסוי וטעיה.

לפני שנה, למשל, החלטתי שאני לומדת לשחות חתירה – נמאס לי לשחות חזה ושכולם יעקפו אותי. גם בגיל 40+ אפשר ללמוד טכניקה חדשה. עשרה שיעורים בשחייה חופשית בסנגון TI (ועוד עשרות שעות אימון עצמאיות בבריכה) הביאו אותי למצב שאני שוחה חתירה בתור הסגנון המועדף עלי. 40 בריכות עם מוזיקה באוזניים והתנתקות מהעולם החיצון. עכשיו כשאני עוברת לשחות חזה אני מגלה שזה לא מהיר לי מספיק. מסתבר שיש לי קוצים בישבן גם כשאני צפה בבריכה…

השנה החלטתי שאני שאני לומדת לתפור תיק מעור ביד – למדתי תפירת תיקי עור במכונה לפני שנתיים ומאוד נהניתי מהתהליך, אבל תסכלה אותי העובדה שאני לא יכולה לעשות את זה בבית (לפחות לא בלי מכונת תפירה תעשייתית). המכונה הביתית יכולה לתפור עור דק בלבד, וגם אז זה מסלול יסורים שמשלב מחט מיוחדת לעור, רגלית טפלון, חוט מיוחד והרבה קללות ותסכולים בדרך.

את הסדנא הזו עשיתי ביחידה ללימודי חוץ של בצלאל בתל אביב – 8 מפגשים חד שבועיים, ביקור בבוסקילה עורות ולא מעט שעות עבודה ידניות.

אפילו לבחור את העור היתה משימה קשה, אבל בסוף בחרתי בעור חום משומן – זהו עור שעובר תהליך שימון ועם הזמן גם משתפשף ומקבל אופי.

IMG_20151218_104150~2 (Small)

בכיתה הכל כבר היה מוכן לקראתנו – ואני זכיתי לשבת עם עוד נלהבות כמוני לתפירת תיקים ועורות (אפילו היו שם שני בנים!) וליצור את תיק חלומותינו.

בתור פרוייקט ראשון הכנו נרתיק מעור צמחי (עור אמיתי שעבר עיבוד צמחי ולכן ניתן להטביע בו סימנים) עבור כלי העבודה.

b91 (Small)  b9 (Small)

פטנט אחד שלמדתי מקורסים קודמים הוא לסמן את כלי העבודה. כשכולם מקבלים את אותו סט כלים, קל מאוד להתבלבל ולקחת כלי שאינו שלך. פה התגייס לעזרתי הוואשי הורוד – לא ניתן לפספס מהם כלי העבודה שלי…

בדיקה אחרונה שכל הפינות מעוגלות יפה – ואז הוספנו לחצניות.

IMG_20151130_195641 (Small)  b3 (Small)

על הנרתיק שלי אני הטבעתי את המילה "פרפרים" (אלא מה?) ומילאתי את ההטבעה בצבע הדפס כסוף.

b4 (Small)  b5 (Small)  b6 (Small)

והנה תמונה קבוצתית של כל הנרתיקים:

b1 (Small)

כל אחד צבע אותם בצבע שונה והחתים עליהם סימנים שונים.p8 (Small)

אחרי שהבנו את הרעיון תכננו את התיק – היו לנו הגדרות כלליות של מבנה התיק אבל כל אחד לקח את זה לכיוון שלו מבחינת סוג העור, הדפסים, עובי העור והגוון.

אני רציתי את התיק שלי עשוי מעור קשיח, עם תפירה מודגשת, רצועות שמתאימות לכתף שלי ולנוחות שלי, ועם מספיק מקום למחשב הנייד. כל אחד מחלקי התיק נחתך ידנית לפי הגיזרה שבניתי, על החלק הפנימי עשיתי הדפס מנוקד עם צבע הדפס מוזהב.

IMG_20151228_212027 (Small)

את הסוגר תפרתי עם חוט שעווה וחיברתי לחצנית (עם פרפר כמובן) שחיכתה לי שנים בבית במיוחד למאורע הזה.

a2 (Small)

התחלתנו לאט לחבר את חלקי התיק זה לזה – קודם מדביקים ולאחר מכן תופרים.

a1 (Small)

והנה הוא במלוא הדרו – תיק לתפארת שעומד יפה בכוחות עצמו. כמובן שהיו גם רגעי שבירה – תנסו לחשוב כמה חורים חיררתי את התיק עבור התיפורים…

out (Small)

והנה גם הצצה פנימה – לתיק יש חצי ביטנה עליונה שחיברתי אליה כיס תפור מבד עבור הטלפון.

in (Small)

לא נותר לי אלא לומר תודה ענקית למדריכה האלופה שלנו, ליהיא לסקר, שלקחה את הקבוצה העליזה, מלאת הרצונות והחלומות וניתבה אותה ליעד הסופי בנחישות ובאהבה עמוקה ליצירה. תוכלו לראות את שאר התיקים של המשתתפים בעמוד של ליהיא בדיוק פה – וגם להירשם לקורס הבא אם עשיתי לכם חשק.

בינתיים אני המשכתי כבר לקורס המשך של ארנק מעור (שמסתבר שהוא יותר מאתגר אפילו מהקורס של התיק). אחר כך אני הולכת ללמוד קצת על וידאו ושיווק. לך תדע מה עוד מחכה לי השנה.

בלי שום קשר, עשיתי סדר בניירות השבוע ובזמן המיון נתקלו עיני בשילוב הבא – כרטיסיה על דף מודפס. כנראה שהתת מודע מנסה לרמוז לי משהו. מנסה לגלות מה…

IMG_20160130_180850 (Small)

ולסיום, אתן גם לומדות משהו השנה? אולי זה יתן לי רעיון לשנה הבאה…

קרן.


עדכון סדנאות – בעקבות בקשות של בנות, ניתן לעשות את תיק המתחילות בסדנת המתקדמות ולהיפך. בקיצור, תגיעו לאחת הסדנאות ותחליטו  לפי הידע שיש לכן בתפירה איזה תיק אתן רוצות לתפור – את גירסת המתחילות או את גירסת המתקדמות.

IMG_20160125_020831 (Small)  IMG_20160125_020905 (Small)

התאריכים הקרובים:

  • יום שישי ה-5/2 בשעה 9:00
  • יום חמישי ה-11/2 בשעה 19:00
  • יום שישי ה-12/2 בשעה 9:00

שאר הפרטים נמצאים ממש כאן.


 

14 מחשבות על “לימודים

  1. מקסים! הלמידה המתמשכת הזו ממש נהדרת בעיניי. גם אני די כזאת, ומצאתי שהקורסים של אוניברסיטת תל אביב (לא האקדמיים, אלו של האגודה)- הם נהדרים, וממש-ממש לא רק לסטודנטים. נהניתי מאד מקורס עיסת נייר שלהם, ויש כמה קורסים שפוזלת לכיוונם (כמו קורס מעשי בהדפסה תלת מימדית…) ממליצה מאד. http://xtra.student.co.il/%D7%97%D7%95%D7%92%D7%99%D7%9D

    אהבתי

להשאיר תגובה

