וזוהי רק ההתחלה…

כשהתחלתי לתפור די הפחידה אותי מכונת התפירה. פחדתי מהקצב שלה, פחדתי שהמחט תדקור אותי, פחדתי שהחוטים יסתבכו, פחדתי שאצטרך להשחיל מחדש, פחדתי שהמחט תישבר. בקיצור, כל הפחדים כולם. ההתחלה שלי היתה די הססנית ועם הרבה דפיקות לב אבל תוך שעה כבר נרגעתי.

בכלל, ללמוד תפירה תמיד נתפס בתור משהו מסובך, אולי בגלל שצריך ציוד התחלתי רציני יותר משאר תחביבי היצירה. הרי מי שרוצה להתחיל ליצור כרטיסי ברכה או אלבומים צריכה פשוט כמה ניירות, קישוטים ומספריים. מי שרוצה להתחיל לסרוג צריכה רק מסרגה וכדור צמר. מי שרוצה להתחיל לפסל צריכה גוש חימר או פימו. מי שרוצה להתחיל צייר יכולה להתחיל מחבילת עפרונות צבעוניים ודף נייר – ורק מי שרוצה לתפור במכונה צריכה מן הסתם את המכונה. תפירה ביד היא שונה לחלוטין לטעמי – מבחינת הקצב, מבחינת התוצרים, מבחינת האיכות, מבחינת היכולות. תנסו לתפור וילון ביד, או בגד, או שמיכה, תשימו בצד הרבה שעות פנויות ואצבעות בהיכון ותבינו את ההבדל.

היום מכונת התפירה היא אחד המכשירים שהכי בשימוש אצלינו בבית (חוץ מהמקרר אולי). היא בהחלט יותר בשימוש מהתנור (-:. רק בשבוע האחרון תיקנתי מדים של הצופים, קיצרתי וילון לחדר השינה, תפרתי כרית חדשה לסלון ותפרתי תיק גב קטן לבנות. גיליתי שתפירה זה כמו ספרים – ככל שתופרים יותר רוצים לתפור עוד.

אחת הסיבות שבגללן היה לי יחסית קל להכנס לעולם התפירה היא שתמיד היתה לנו מכונת תפירה בבית – לאמא שלי היתה מכונת תפירה בתוך ארון מעץ שאיתה היתה תופרת ומתקנת דברים. עד היום אני זוכרת את צורת השחלת החוט במכונה בדיוק לפי הדרך בה משחילה אותה. פעם מכונת תפירה היתה כלי הכרחי בבית שעזר לחסוך כסף ולשדרג את הבית. מאז הרבה דברים השתנו – מחיר הבגדים השתנה, בקושי מאריכים מכפלות למכנסיים (אלא רק מקצרים), כמעט ולא תופרים בגדים או תחפושות לפורים, כריות/וילונות/שמיכות אפשר למצוא אפילו בסופר הקרוב. ומה עם מכונת התפירה? ברוב המקרים היא מעלה אבק בבוידם של קרוב משפחה, או שהאלטע זאכן עשה טובה ולקח אותה.

בעשור האחרון מכונות התפירה מתחילות לקחת בחזרה חלק מהפעילות – פחות בגלל הצורך אלא יותר בגלל היצירתיות. לא סתם כל תחום היצירה וה-DIY מתרחב משנה לשנה וכובש שטחים חדשים. ברור שאפשר לקנות כרית בחנות, אבל יותר מספק לתפור אחת לבד. ברור שאפשר לקנות תיק – אבל איזה כיף וגאווה יש בלהסתובב עם תיק שתפרת במו ידייך?

מה לגבי ההשקעה במכונה? לא חייבים גם את זה. מי שרוצה קצת לתפור אבל לא רוצה להשקיע במכונה מוזמנת להצטרף לאחת הסדנאות למתחילות. תלמדו איך לתפור ותגלו שהשד לא נורא כל כך. מי יודע, אולי גם אתן תידבקו בחיידק התפירה, תקנו מכונה משלכן  ותגיעו גם לסדנאות למתקדמות…

מי שמתחילה בתפירה יכולה גם היא לתפור תיק גב – אמנם לא מפורט ומסובך כמו התיק של קבוצת המתקדמות+, אבל עדיין תיק שאפשר לסחוב על הגב, עם כיס חיצוני וביטנה מלאה. והכי חשוב – עם גאווה שתפרת את התיק במו ידייך. המבחן האולטימטיבי מבחינתי לגבי הצלחת המוצר שאני תופרת זה לפי תגובת הבנות שלי. על התיקים הבאים הן התווכחו ביניהן מי תיקח ולי זה היה סימן שהצלחתי…

הנה שלוש דוגמאות לתיק גב לסדנת המתחילות – כמובן שאתן יכולות לבחור כל שילוב בדים שתרצו ממבחר הבדים שלי.

1

2

3  4

5

התיק הוא ברוחב 37 ס"מ ובגובה 42 ס"מ – מספיק כדי להכניס לתוכו מחברת פוליו גדולה ועוד כמה פריטים. יש לו כיס חיצוני עם סגירה בלחצן או בסקוטש (לפי בחירה שלכן), ביטנה מלאה ושרוכים לרצועות. את ה-כ-ל תוכלו לתפור לבד.

הנה כל הפרטים:

מתי?

הסדנאות יתקיימו במועדים הבאים:

  • – יום חמישי ה-29/10 בשעה 20:00 בערב
  • – יום חמישי ה-5/11 בשעה 20:00 בערב
  • – יום חמישי ה-12/11 בשעה 18:00
  • אגב, לא מסתדרים לכם התאריכים? תשלחו לי מייל ל-kparparim@gmail.com. לפי הביקוש אדע אם ומתי לפתוח מועדים נוספים.

כמה זמן?

אורך כל סדנא הוא 3 שעות – עד השעה 23:00

איפה?

הסדנאות מתקיימות בגני-תקוה (בין פתח תקוה לקרית-אונו)

כמה עולה?

מחיר כל סדנא הוא 200 ש"ח למשתתפת

יש אוכל?

נשנושים ושתיה כדי שיהיה לכן כוח להחזיק מעמד

מה מקבלים?

כל הבדים והאביזרים הנחוצים לתפירת התיק. מבחר הבדים שלי לרשותכן לבחירת כל שילוב של בדים שעולה על דעתכן – בדרך כלל אומרים לי שזה השלב הכי קשה בסדנא…

מה להביא?

מכונת תפירה למי שיש – אם אין לכן מכונה תוכלו לחלוק ביניכן את ששת המכונות שלי.

איך נרשמים?

שולחים לי מייל  ל-kparparim@gmail.com עם הפרטים הבאים: התאריך המבוקש, שם מלא, מספר הטלפון והאם מביאים מכונת תפירה. זה הכל…

אתן מוזמנות לבוא לתפור!

קרן.

כתיבת תגובה

