תוכניות לעתיד

כל כך הרבה תוכניות יש לי לשנה הקרובה עד שאני לא יודעת מה לעשות קודם. הפינטרסט שלי מתפוצץ מעודף רעיונות להשראה (אגלה לכם בסוד שיש לי עוד עשרות לוחות סודיים לתוכניות עתידיות), רשימת הסדנאות המתוכננות בדמיון ארוכה מלזכור, רשימת המטלות שאני מציבה לעצמי מתארכת בעודני כותבת את הפוסט ועדיין צריך להמשיך בחיים הנורמליים. להכניס את האוטו לטיפול. אסיפת הורים בבית הספר. לקנות נעליים לילדה. לרשום את השנייה לחוג. לדבר עם המורה. להוציא את הכלב לטיול. לא לשכוח להאכיל את השרקן. למלא דלק באוטו. לקנות עוד חלב וביצים. לעשות ספורט. לאכול בריא. בואו לא נשכח שיש לי בנוסף גם עבודה נורמלית (בערך) בשעות סטנדרטיות. אולי גם לישון לפעמים?

השנה הבטחתי לעצמי לתכנן הכל מראש ולעשות את הדברים בצורה מסודרת. לקחת גרפיקאית, לתכנן את הבלוג החדש, להדפיס חומרים לסדנאות, לתכנן סדנאות מראש, לכתוב פוסטים בתדירות גבוהה יותר, להיות נוכחת גם בפייסבוק, לפתוח חשבון אינסטגרם. אומרים שמי שמתכנן מראש יש לו הרבה יותר שקט – נחכה ונראה, אבל בינתיים הכל אצלי בראש בערבוביה גדולה. התחלתי לעשות רשימות – לתכנן סדנאות לפי נושאים וקהל יעד, לבדוק עלויות של בתי דפוס, לחשוב על ציוד תעשייתי יותר לחלק מהסדנאות ובעיקר לחלום ולפנטז. מה אעשה השנה? איפה אני רוצה להיות בשנה הבאה? ובעוד 5 שנים? תמיד יש לאן לגדול ולאן להתפתח ואני עדיין מרגישה שאני בדרך. כבר לא ממש בהתחלה, אבל בהחלט לא לקראת סיום.

בגלל שהתוכניות האלו עזרו לי לחלק את הרעיונות לפי נושאים, אני שמחה לבשר לכן על קטגוריות חדשות של סדנאות. עד עכשיו חילקתי את הסדנאות שלי לשלוש קטגוריות – עיצוב אלבומים, תפירה למתחילות ותפירה למתקדמות. שלוש קטגוריות שיש להן עוד הרבה מיץ בקנקן לשנה הקרובה, אבל הנה צצו להן עוד קטגוריות חדשות – סדנאות עור (עם עבודה ביד ולא במכונה), סדנאות נייר (שבהן יש יותר יצירה בנייר ופחות עיצוב אלבומים כדי שיהיה פחות מפחיד מעיצוב מיני אלבום שלם) וסדנאות תפירה למתקדמות פלוס.

למי מיועדות סדנאות התפירה למתקדמות פלוס? הן מיועדות לאלו שמגיעות לסדנאות של המתקדמות ומסיימות אותן עם מרץ להמשיך. כאלו שמתאכזבות שהסדנא נגמרה (גם אם המוצר יצא יפיפה) כי סיימנו לתפור. אלו שיוצאות מהסדנא עם חיוך רחב ואנרגיה לכבוש את העולם כי הן יצרו משהו במו ידיהן והן מאושרות עד הגג. כאלו שמסיימות את הסדנא ומיד מוצאות בעצמן את מה שהן עשו לא בסדר ומה הן הולכות לעשות במוצר הבא כדי לשפר. כאלו שהולכות הביתה מהסדנא ושולחות לי שבוע לאחר מכן תמונה של מוצר נוסף שהן תפרו עם כל הלקחים מהשגיאות שהן עשו בסדנא. כאלו שמסוגלות לבוא לסדנא של 7 שעות ולהישאר עם כוח עד הסוף. כאלו שפדנטיות על התפירה ומוכנות לפרום אם התפר לא יצא מספיק ישר לטעמן. כאלו שמוכנות לעבור לשלב הבא ולהתחיל לשחק עם כל מיני רגליות למכונה כי זה יעזור לתפר לצאת בדיוק כמו שרוצים (ולא רק בגלל שאני אומרת שצריך). כאלו שיחליפו את צבע החוט בלי להתעצל כי זה יראה טוב יותר על המוצר המוגמר. בדיוק אלו הן המתקדמות פלוס. יש לא מעט בקהילת התופרות שהן כבר שם בלי לדעת – ועוד הרבה שתופרות במרץ ונשבות בקסם התפירה ומצטרפות גם הן לחבורה הזו.

אז אם זיהיתן את עצמכן באחד מהתיאורים האלו – מקומכן שם.

למה צריך קבוצה למתקדמות פלוס? כי יש סדנאות שפשוט אי אפשר לעשות ב-4 שעות תפירה. תיק, למשל, אפשר לתפור ב-4 שעות, אבל לא כל תיק. לא כזה שאתן תאהבו עם כל הכיסים והפינוקים שאתן מחפשות בתיק המושלם. לא כזה שנראה כאילו תפרו אותו בדיוק לצרכים שלכן.
לפרק סדנא ארוכה כזו לשני חלקים זה כמעט משימה בלתי אפשרית – קשה להתחייב על שני מועדים שונים שיתאימו לכולן ומספיק שפתאום יצוץ משהו לפני המועד השני ואת נשארת עם חצי תיק ביד וחצי תיק בדמיון. לכי תחברי ביניהם… בקיצור, מתקדמות פלוס.

אז מה מתוכנן למתקדמות פלוס? בעיקר תיקים בתור התחלה. תיקים שאפשר להשתמש בהם ביום יום עם כל הפרזול והטאצ` האישי שאת בוחרת, עם מקום לכל הפיצ`פקס בדיוק איפה שאת צריכה אותם.

הנה התיק הראשון בסדרה – תיק גב. זה אחד התיקים הכי שימושיים שיש וגם אחד הבריאים ביותר לגב שלכן. הרבה יותר בריא לעמוד השדרה לסחוב דברים על הגב ולא על אחת מהכתפיים וכך גם הידיים נשארות פנויות.

1

התיק די גדול ומרווח – הוא גבוה מספיק עבור קלסר גדול ועוד מספיק דברים נוספים. מה עוד יש בו? קודם כל כיסים – כיס קדמי עם סוגר מגנטי (ארוחת עשר/טישו/כלי כתיבה) ושני כיסים צדדיים עם רוכסן (טלפון נייד/מפתחות/אוזניות/בקבוק מים שמציץ החוצה). שני הכיסים עם ביטנה מלאה.

2

הסגירה היא עליונה עם חבל סינטטי וסוגר קפיץ ומעל כיסוי שנסגר עם לחצן אצבע. יש לו גם ביטנה מלאה בתוך התיק.

3

מאחור יש שתי רצועות בד מתכווננות לאורך המתאים ועוד לולאת תליה. כל התיק תפור מבד צפוף ונוח לתפירה עם תוספת תיפורים חיצוניים עבור החוזק.

4

אז יאללה, אתן באות לתפור?

מתי?

הסדנאות יתקיימו במועדים הבאים:

  • יום שישי ה-30/10 בשעה 9:00 בבוקר
  • יום שישי ה-6/11 בשעה 9:00 בבוקר
  • מועד חדש – יום שישי ה-4 בדצמבר בשעה 9:00 בבוקר
  • אגב, לא מסתדרים לכם התאריכים? תשלחו לי מייל ל-kparparim@gmail.com. לפי הביקוש אדע אם ומתי לפתוח מועדים נוספים. אני יודעת שחלקכן עובדות בשישי, אבל לצערי זו לא סדנא שאפשר להתחיל אחר הצהרים אחרת תמצאו את עצמכן נרדמות מול המכונה.

כמה זמן?

אורך כל סדנא הוא 7 שעות – עד השעה 16:00

איפה?

הסדנאות מתקיימות בגני-תקוה (בין פתח תקוה לקרית-אונו)

כמה עולה?

מחיר כל סדנא הוא 320 ש"ח למשתתפת

יש אוכל?

נשנושים ושתיה כדי שיהיה לכן כוח להחזיק מעמד

מה מקבלים?

בד חיצוני, בד ביטנה, רוכסנים, סוגר מגנטי, שרוך, לחצן קפיץ, לחצן אצבע ולולאות רצועה. תקבלו גם מחט חדשה וחוט תפירה תואם וכמובן שתוכלו להעתיק את הגיזרה ולתפור עוד כאלו תיקים בבית. מבחר הבדים שלי לרשותכן לבחירת כל שילוב של בדים שעולה על דעתכן – בדרך כלל אומרים לי שזה השלב הכי קשה בסדנא…

מה להביא?

מכונת תפירה למי שיש – מומלץ להביא את כל הרגליות שלה וגם שני סלילים תחתונים (בובינים) ריקים. אם אין לכן מכונה תוכלו לחלוק ביניכן את ששת המכונות שלי.

איך נרשמים?

שולחים לי מייל  ל-kparparim@gmail.com עם הפרטים הבאים: התאריך המבוקש, שם מלא, מספר הטלפון והאם מביאים מכונת תפירה. זה הכל…

נראה לכן ששכחתי את הסדנאות תפירה למתחילות? ממש לא, אוטוטו מחכה גם להן תיק לתפירה בפוסט הבא – מקווה שעוד יום יומיים יפורסם.

קרן.

להשאיר תגובה

