סיכום ביניים

חגגתי השבוע יום הולדת 44. משנה לשנה אני מגלה שהקלישאה "הגיל זה רק מה שכתוב בתעודת הזהות" היא נכונה לחלוטין. לא שאני לא מרגישה את החריקות שהגוף מתחיל לשדר, אבל הקצב שלי רק מתגבר, כאילו שאני מפחדת לפספס דברים שעדיין לא עשיתי. כמה תוכניות יש לי לשנה הקרובה – יצירה, עבודה, סדנאות, חומרים חדשים, תחומי עניין חדשים (מי אמר עור ולא קיבל?), נסיעות, משפחה, בלוג חדש – מהר מהר שלא יגמר. אני רק מקווה שאספיק לפחות חצי מהתוכניות ושישארו לי עוד המון תוכניות להמשך הדרך. התמרון בין עבודה למשפחה ליצירה נשאר מאתגר מתמיד, אבל לאט לאט הבנות מתחילות להיכנס גם לעולם היצירה (חלקן לפחות). יש ימים שבהם אני חוזרת מהעבודה ומגלה רמזים שמישהו עשה קצת יצירה – וואשי טייפ פזורים, חתיכות נייר וכל מיני טושים שהולכים לאיבוד. בדרך כלל אני מאוד מעודדת את זה – עד שאני מגלה שכלים מתחילים להיעלם לי כי מישהי לא החזירה אותם למקום.

את החופש הגדול אני מסיימת בגדול עם טיול בת מצווה שלי ושל לי לתפוח הגדול. אמנם מזג האויר שם חם כמו פה, אבל לפחות יש להם פחות לחות ובלילה יש 20 מעלות. אלו יהיו 9 ימים של שכרון חושים עד שצריך להגיע חזרה הביתה ל-1 לספטמבר – בשביל הבנות שלי זה יום שמסמן את סוף החופש – והאמת היא שגם בשבילי. מרגע שהבנות גדלו קצת ונהיו עצמאיות גיליתי שהחופש הגדול מרגיע באופן כללי את כל הבית – את ההורים וגם את הילדים. מעבר לזה שחצי מהחופש עבר בשיפוץ שלא היה רגוע במיוחד, מהחצי השני נהניתי מאוד. לצערי אוטוטו זה נגמר – יגמרו הימים שיכולתי לצאת מהבית בנחת בבוקר לעבודה בלי שכל הבית נמצא בשיא הלחץ של ההתארגנות. תמו הלילות שכל אחד הלך לישון מתי שבא לו בלי מריבות. אין יותר בקרים עם כבישים ריקים וחצי שעה נסיעה לעבודה. ברוכים הבאים לשנת הלימודים הבאה.

מי שעוד מתקרבת לה בצעדי ענק היא תקופת החגים. איך זה שאנחנו תמיד יודעים מתי החגים ואיכשהו הם עדיין מצליחים להפתיע אותנו? ראש השנה כבר באמצע ספטמבר – ואני לא הספקתי שום דבר! נראה לי שהשנה אולי אוותר על מתנות סמליות לכולם – אלא אם תנוח עלי רוח יצירתית וחרוצה במיוחד. בינתיים אני מנסה לראות איך מתכננים סדנאות בתקופת חגים – חלק בחו"ל, חלק בטיולים בארץ והשאר מארחים או מתארחים. מי נשאר פה בכלל בחגים? אבל אני לא מוותרת – סדנת תיק איפור בתחילת ספטמבר, סדנת נייר בחול המועד סוכות (וגם סדנת אמהות ובנות), אולי עוד סדנת קלסר וקלמר באחד מימי השבוע ובדרך אתפוס לי כמה ימים להשלמת שעות שינה (בספק רב).

אז מה הפעם על הפרק? תיק איפור כבר תפרתי בסדנא אחרת, אבל לא כזה – פה הוא הרבה יותר שימושי כי הביטנה שלו עמידה במים, יש לו חלק נפתח שגם הוא עמיד ללכלוך וניתן לשים בו את כל המברשות ועפרונות האיפור בלי שהם יתלכלכו ויתבלגנו במעמקי התיק. אגב, אני חושבת על זה בתור תיק איפור, אבל לי חושבת שזה תיק כלי רחצה (מברשת שיניים ומשחת שיניים במקום מברשות איפור) ומאי בטוחה שזה קלמר לבית הספר (ובמקום מברשות היא שמה טושים). מה שבטוח זה שיש לו לא מעט שימושים.    זוג

נכון שהם נראים פשוטים ורגילים? אז תראו מה קורה כשפותחים אותם…
החלק של המברשות עשוי מויניל שניתן לנגב – במיוחד עבור מברשת שנשאר עליה קצת סומק אן עיפרון איפור שנעלם לו הפקק.

פרוש

הכיסוי למברשות נועד לשמור על המברשות והעפרונות שלא ילכלכו וגם שלא יפלו מהצד השני.

DSC09609 (Small)

בצד האחורי של הנרתיק הוספתי כיס עם רוכסן – זה המקום לשמור כמה קיסמי אזניים לתיקוני איפור או את מחדד העפרונות.

כיס רוכסן

אתן יודעות שאני תמיד מנסה לתפור עוד פעם כדי לראות שהכל בסדר – הנה הדוגמא השניה.

DSC09613 (Small)

אפילו הביטנה עשויה מויניל – קצת יותר בעייתי לתפור איתו אבל התמורה שווה את זה. ככה מקבלים ביטנה שלא מתלכלכת גם אם נשפר בטעות משהו וטיפה יותר קשיחות לנרתיק כולו.

כל הפרטים

בדרך לתיק נלמד גם כמה טכניקות – איך לתפור סרט אלכסון, איך תופרים רוכסן, איך להוסיף כיס חיצוני עם רוכסן, איך מחברים סוגר מתכת ברגע האחרון וגם למה לא מומלץ לגהץ שעוונית (-:

הנה כל הפרטים:

הסדנאות מיועדות למי יש להן כבר ידע בתפירה,  או לכאלו שיש להן ידע בסיסי ורוצות להתנסות בטכניקות נוספות.  

מתי?

הסדנאות יתקיימו במועדים הבאים בחודש ספטמבר:

  • יום שישי ה-4/9 בשעה 9:00 בבוקר
  • יום שישי ה-11/9 בשעה 9:00 בבוקר
  • אגב, לא מסתדרים לכם התאריכים? תשלחו לי מייל ל-kparparim@gmail.com. לפי הביקוש אדע אם ומתי לפתוח מועדים נוספים. אני יודעת שחלקכן עובדות בשישי – אם אגלה שאורך הסדנא בפועל מאפשר סדנת ערב (בלי שתירדמו באמצע) אפתח מועד נוסף בשעות הערב המוקדמות.

כמה זמן?

אורך כל סדנא הוא 4 שעות

איפה?

הסדנאות מתקיימות בגני-תקוה (בין פתח תקוה לקרית-אונו)

כמה עולה?

מחיר כל סדנא הוא 210 ש"ח למשתתפת

יש אוכל?

נשנושים ושתיה כדי שיהיה לכן כוח להחזיק מעמד

מה מקבלים?

בד כותנה או קנווס, שעוונית, סוגר מתכת, מקשיח, סרט אלכסון ושני רוכסנים.גם את הגיזרה תוכלו להעתיק ולתפור עוד כאלו תיקים בבית. כמובן שתוכלו לבחור כל שילוב של בדים שעולה על דעתכן – בדרך כלל אומרים לי שזה השלב הכי קשה בסדנא…

מה להביא?

מכונת תפירה למי שיש. אם אין לכן מכונה תוכלו לחלוק ביניכן את ששת המכונות שלי.

איך נרשמים?

שולחים לי מייל  ל-kparparim@gmail.com עם הפרטים הבאים: התאריך המבוקש, שם מלא, מספר הטלפון והאם מביאים מכונת תפירה. זה הכל…

משהו קטן לפני סיום – אני טסה היום בערב, אז הזמינות לענות למיילים תהיה תלויה בזמן הפנוי שלי בניו יורק – מן הסתם בערבים בעיקר. מתנצלת מראש אם אני לא עונה מיידית. יש לי נסיבות מקלות…

מה עוד? אולי אעלה פוסט מניו יורק – אני תמיד מבטיחה לעצמי שאעשה את זה. בפועל אני מגיעה מותשת בסוף כל יום והדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה להתחיל למיין תמונות ולכתוב, אבל אולי הפעם אתבדה. בכל מקרה, בפייסבוק הרבה יותר קל לעדכן, אז אתם מוזמנים לעקוב אחרי פה.

להתראות בספטמבר!

קרן.

להשאיר תגובה

