בת יענה

אני בת יענה. כזו שמנסה להימנע מוויכוחים ולהיכנס למחלוקות (עד שקופץ לי הפיוז ואני מתחילה לצעוק). כזו שמעדיפה לא לקרוא עיתונים או לראות חדשות. כזו שלא רואה טלוויזיה אקטואלית בכלל (ותוכניות ברברת בפרט) ומשתדלת למצוא תחומי עניין שעושים לי כיף בשביל הנפש. בעבודה כבר מזמן צוחקים עלי – השיחות בארוחת הצהריים הן על הרכילות האחרונה או מה קרה באיזושהי סדרת טלויזיה לוהטת, ענייני פוליטיקה או הטרנד האחרון – ורק אני קלולס. קוראת רק את הכותרות באינטרנט, שומעת זנב של החדשות ברדיו במקרה שאני מעבירה תחנה, מגלה את כל הדברים החשובים באיחור של יום ולא יודעת בכלל על כל מאות הדברים הלא חשובים

כשאנחנו אוכלים כולנו ארוחת ערב, בדרך כלל ארז פותח את הטלוויזיה כדי לראות חדשות – וכל ערב אני מנסה לשכנע אותו שלא צריך. יודעים מה? טוב לי עם זה. אני מרגישה שיש לי כל כך הרבה עומס בחיים שממש אין לי מקום לפנות לדברים איזוטריים כמו פוליטיקה… מי אמר למי, מה אמר שר החוץ ואיפה ביבי ושרה מטיילים היום בעולם – ממש לא אכפת לי. עם יד על הלב, מתי בפעם האחרונה ראיתם בחדשות משהו משמח? הרי בדרך כלל החדשות שליליות לחלוטין – פוליטיקה, רצח, סיפורי בירוקרטיה מסמרי שיער, כשלים ותאונות בגלל רשלנויות, סחבת אינסופית ובסוף תחזית. מזל שיש את הפרסומות באמצע לאתנחתא קומית. פעם בשבוע מתפלק לו איזשהו סיפור אופטימי כמו זה שאין מחסור במים יותר במדינת ישראל כי מתקני ההתפלה (שהתעכבו שנים בגלל בירוקרטיה ותקציב) התחילו לפעול. אה געזונט!

מקסימום, אם יהיה משהו ממש חשוב אז ארז יאמר לי . זו ממש לא תסמונת האישה הקטנה, אלא יותר תסמונת טראומטית של שנות הילדות. אבא שלי היה איש קבע – כזה שיוצא מוקדם בבוקר וחוזר מאוחר בערב. כזה שמצחצח את הנעליים כל לילה לפני שהוא הולך לישון כדי לחסוך זמן בבוקר – אבל מוצא את הזמן לעשות לנו סנדוויצ'ים מושקעים לבית הספר. כשאנחנו קמנו ב-7 בבוקר הוא כבר לא היה אבל הסנדוויצ'ים שלנו חיכו  לנו על השולחן במטבח (אבא שלי קיבל גם בקשות מיוחדות). כשהוא היה קם בחמש וחצי או שש, דבר ראשון הוא היה מדליק במטבח את הרדיו על רשת ב` עם תוכנית יומן הבוקר – תוכנית האקטואליה של הרשת. שנים אני זוכרת את עצמי מתעוררת ושומעת ויכוחים פוליטיים ודיונים בנושאים הבוערים מהרדיו שנשאר דלוק אחרי שהוא הלך. תאמינו לי שזה לא כיף לשמוע על חיזבאללה על הבוקר… מי שמכיר אותי יודע שאני לא טיפוס של בוקר אלא יותר ינשוף לילה ושעות הבוקר שלי הן בדרך כלל חמוצות ולחוצות. תנסו להיזכר בהרגשה של לקום בבוקר וללכת לבית הספר ותבינו למה הבקרים שלי היום נטולי חדשות לחלוטין – ואני משתדלת שגם הימים יהיו כאלה.

הבחירות האחרונות היו יוצא דופן מבחינתי – למרות שניסיתי להימנע מלראות יותר מדי תשדירי בחירות ופייסבוק הפציץ אותי בכל הדעות האפשריות. עכשיו רק נותר לראות אם כל המפלגות הפנימו שאנחנו מדינה דמוקרטית, שצריך לעשות פה סדר ואולי כבר הגיע הזמן להתחיל לעבוד ולהפסיק לברבר? אני בינתיים תפרתי… תפרתי בערבים (במקום לראות חדשות), תפרתי בלילות (במקום ללכת לישון) ותפרתי בסופי השבוע (במקום להשלים שעות שינה). יום הבחירות היה מושלם מבחינתי – ארוחת בוקר בבית קפה, אחר כך קפצתי לאימון במכון כושר, משם הלכתי לשחות כמה בריכות בבריכה, קפיצה קטנה להצביע וחזרה הביתה לשבת לתפור משהו. יום מושלם. אפשר עוד כמה כאלו?

בינתיים אני משנסת מותניים לקראת פסח – לא בגלל שאני מנקה (ממש לא), לא בגלל שאני מארחת (נראה לכם?), אלא בגלל שיש חופש (יששש!) ובגלל שאני מתכננת אוסף סדנאות בחול המועד. אני כבר מכירה את כל התירוצים – אני עובדת בבקרים/הילדים גם בחופש/אנחנו נוסעים לטיול/יש לנו תוכניות – אין שום בעיה. מי שרוצה מוזמנת לבוא לתפור במשך כמה שעות ולהמשיך בתוכניות שלה במשך כל השבוע, ומי שלא, אז לא. לא קרה כלום, גם זה בסדר. אני מקבלת המון בקשות לסדנאות למתחילות – בעיקר לתפירה אבל לא רק. וגם קצת סדנאות לילדות – אז הנה זה בא…

קודם כל, סדנאות למתחילות – הסדנא הראשונה היא לתפירת שתי ציפיות לכריות שינה – הכל עם תפרים ישרים ולא רואים בכלל שוליים בפנים. הציפיות תפורות מבד כותנה ועמידות בכביסה – תוכלו לתפור שתי ציפיות נהדרות עם שילובי הבדים שאתן רוצות ולא תמצאו אצל אף אחד אחר. כמובן שלא חובה לעשות שתיים זהות…
לסדנא הזו אין צורך בידע קודם בתפירה והיא  פתוחה גם לילדות החל מגיל 12.

af028f8e-4136-4c54-a221-d4401347dc10

a6f3e21b-b6f4-4b55-aca8-869cc10e09ff

הסדנה השנייה גם היא למתחילות וגם היא קשורה לכרית – אבל פה מדובר בתפירת הכרית עצמה כולל המילוי שלה. תפרתי לעצמי כרית כזו לפני יותר משנתיים ואני משתמשת בה כל יום כמעט. היא תומכת בצוואר כשאני קוראת בשכיבה, היא תומכת בגב התחתון כשאני יושבת, אפשר להניח עליה את הברכיים בשכיבה, להשעין עליה את הטאבלט או הספר כששוכבים על הבטן כדי לראות איזשהו סרט או לקרוא משהו וכמובן שאפשר  להרים כפות רגליים כואבות בסוף היום. אפילו הבנות שלי משתמשות בכריות האלו והן מפוזרות לנו בבית בכל מיני מקומות. אני תפרתי אותה מבד פלאנל, אבל אפשר לתפור אותה גם מבד כותנה רגיל. היא תפורה עם שכבד ריפוד פנימי כותנה ובתוכה יש אקרילן דחוס והיא יחסית קשיחה למגע. יש לה אפילו שתי ידיות כך שאפשר למשוך ולכוון אותה למקום ולתנוחה המתאימה גם כנשענים עליה. גם לסדנא הזו אין צורך בידע מוקדם בתפירה – אבל היא לא מיועדת לילדות.

3109c6a3-64f2-4ff9-ab00-b71a95c274f4

6f5bba1c-5248-4d74-a98e-0fa86a8865eb

28b83e72-9532-42ab-8aa6-6632ff554ee3

הסדנה השלישית היא סדנא למתקדמות – והיא קשורה למשהו שאני באמת לא מבינה איך הסתדרתי בלעדיו עד היום. המשהו הזה הוא משטח תפור שעליו מונחת מכונת התפירה – הוא סופג את הרעידות של המכונה ומצמצם את הרעש בזמן התפירה, אבל הוא בעיקר שימושי בגלל הכיסים. כמה פעמים חיפשתן את הפורם, קוצץ החוטים או עפרון הסימון בדיוק באמצע התפירה? אז הנה יש מקום קבוע לכל הדברים האלו ממש מתחת לאצבעות.

2aa5ec46-7cff-4073-ba37-151207b72b86

8f85a9e4-d60f-4c94-93af-fe51af36d457

01c98411-32ee-4ff5-a166-9944631078a7

הבת זוג המושלמת לכיסים האלו זו כרית סיכות תואמת שיושבת לאורך מכונת התפירה בלי לזוז – נוח לתקוע בה סיכות בזמן התפירה בלי לחפש בכל פעם מחדש לאן הזזנו את הכרית. מאז שיש לי את הצמד הזה איזור התפירה שלי נהייה יותר מסודר ופחות מבולגן.

023b535a-16ac-4ef2-9565-34ff67742de2

על הדרך תלמדו גם איך תופרים טלאים ואיך מייצרים פינות כאלו יפות כשתופרים סרט אלכסון או מסגרת לשמיכה.

42e8f712-c757-4b39-9cbd-9c9c317acd79

אז עד כאן כל ההסברים – עכשיו תכלס…

מתי?

הסדנאות יתקיימו במועדים הבאים בחול המועד פסח:

  • סדנת זוג ציפיות לכרית שינה (מתחילות – כולל ילדות): יום שני ה-6/4 בשעה 10:00 בבוקר
  • סדנת כיסים וכרית סיכות למכונה (מתקדמות): יום שני ה-6/4 בשעה 18:00 אחה"צ
  • סדנת כרית צוואר (מתחילות):  יום שלישי ה-7/4 בשעה 10:00 בבוקר

    אגב, לא מסתדרים לכם התאריכים? תשלחו לי מייל ל-kparparim@gmail.com. לפי הביקוש אדע אם ומתי לפתוח מועדים נוספים.

איפה?

הסדנאות מתקיימות אצלי בבית בגני-תקוה (בין קרית-אונו לפתח תקווה).

מה להביא? 

לסדנת המתחילות אין צורך להביא דבר – מלבד מכונת תפירה למי שיש. מי שאין לה תחלוק את את חמשת המכונות שלי עם שאר המשתתפות.

לסדנת המתקדמות מומלץ להביא את מכונת התפירה – גם כדי שתוכלו לתפור איתה אבל בעיקר כדי לוודא שרוחב המשטח מספיק למכונה הפרטית שלכן.

שאר החומרים (בדים, מילויים, כלי תפירה) יחכו לכן בסדנא.

כמה זמן?

אורך כל סדנא הוא 3 שעות

כמה עולה?

מחיר כל סדנא הוא 200 ש"ח למשתתפת

איך נרשמים?

שולחים לי מייל  ל-kparparim@gmail.com עם הפרטים הבאים: הסדנא הרצויה, שם מלא, מספר הטלפון והאם מביאים מכונת תפירה. זה הכל…

עד כאן להפעם, הפוסט הבא קרוב מתמיד…

להתראות בסדנא,

קרן.

להשאיר תגובה

