כריות מזג האויר

האמת היא שרציתי לקרוא לפוסט הזה "כריות של חורף" – הרעיון עלה לי בראש כשברדיו הבהילו אותנו לקראת הסופה הגדולה וכולם חיכו לשלג. בינתיים הסתבר שהסופה לא היתה כל כך גדולה, שלג היה אבל לא נשאר ליותר מדי זמן והרעיון שלי? הוא גם התגלגל לו לאיטו עד שנראה שהחורף כבר  סיים את תפקידו לשנה הזו.

אני משנה את הכריות בסלון שלי כמה פעמים בשנה – לפעמים בגלל מצב הרוח, לפעמים בגלל העונה, לפעמים בגלל שאיזושהי כרית התאבדה אחרי קרב כריות סוער במיוחד, ולפעמים בגלל שמישהי (בלי שמות) שפכה עליה (על הכרית כמובן) שוקו והכתם לא ירד בכביסה. בקיצור, תמיד יש אצלי כריות ברוטציה. על ספה אפורה חלקה כל כרית תיראה טוב ורק צריך לחשוב כל פעם על רעיונות וצבעים שאני רוצה לנסות.

הייתי נחושה למשוך את החורף כמה שיותר וישבתי לתפור לי כמה כריות של חורף. פרווה זה חורף, נכון? (פרווה סינטתית כמובן). גם טוויד – שתמיד מזכיר לי את לונדון – וצמר וסריגים בכלל… חורף אמיתי, לא כמו שיש פה.

{705CB5AF-85D3-4661-B2AF-AF0FCC155912} (1)

{A7D8A52F-E50B-4D17-99C7-A0CCB77A40FB}

הדובדבן מבחינתי היה כרית עם ידית עור. ארז עד עכשיו לא מצליח להבין מה הרעיון מאחורי כרית כזו, אבל כל חברה שראתה אותה התאהבה. כנראה זה משהו בגנים הנשיים…

{EDA11EB2-9A3E-4E9D-A800-799779259F99}

טיול קצר בנחלת בניימין גילה לי שבדי החורף כמעט ולא נמצאים יותר. אני לא מדברת על פליז אלא יותר על סריגים, פלנל, צמר, טוויד ובדי פוטר. כל החנויות כבר מצטיידות בבדים קלילים לקיץ – שאולי נראים יפה על הגוף אבל פחות פרקטיים לכריות… בקיצור, הרעיון היה צריך לעבור הסבה והתאמה לעונות השנה. לאחר סוף השבוע האחרון זה נראה שהקיץ כבר כאן אבל אולי בינתיים אני אסתפק באביב.

עד היום תפרתי בדרך כלל כריות מעטפה – הכי קל לעשות אותן למרות שצריך עבורן יותר בד אבל לא צריך להסתבך עם רוכסן.

{40288133-66C0-426F-99F4-B6D8E74DCB71}

החסרון שלהן הוא שאפשר להציג אותן לראווה רק על צד אחד כי הגב שלהן הרבה פחות יפה. רוכסן הוא הרבה יותר שימושי ומצאתי שיטה מופלאה וקלילה לתפור רוכסן לכרית. מסוג השיטות שאת חושבת לעצמך איך לא חשבו על זה קודם…

{83F08706-963B-4DB8-BB4A-4B9460E4A23B}

עכשיו אפשר להציג בגאווה את שני הצדדים של הכרית ואפילו אפשר לתכנן לה שני צדדים שונים. שניים במחיר אחד! הנה צד אחד של הכריות האביביות:

{B3EF33CB-ECF4-48FC-89BA-9D297A5D48D0}

והנה הצד השני:

{759A2C15-B1BE-4849-9BD6-EF908AE3B921}

ואפילו תפרתי כרית עם סרט:

{164134E9-D129-47E1-B490-22837BEAE361}

כמובן שאפשר גם לעשות את הפפיון כמו בכרית הלבנה:

{705CB5AF-85D3-4661-B2AF-AF0FCC155912}

אחרי שתי הסדנאות האחרונות של כיסוי למכונת תפירה, נראה לי שמגיע גם לי (ולכן) גם כמה סדנאות רגועות ופשוטות יותר. הראשונה תהיה (איך לא?) סדנת כריות – נלמד כמובן לתפור רוכסן לכרית ואפילו איך לחבר כפתורים עם מכונת התפירה. נתפור שלוש כריות – אחת עם ידית, אחת עם כפתורים והשלישית עם סרט (או כל כרית אחרת שתרצו) ונוכל לחזור הביתה ולתפור עוד כמה לחילופי העונות הבאים.

הסדנא מיועדת גם לכאלו ללא ידע בתפירה – באמת שהכריות האלו קלות לעשייה! אפילו עם הרוכסן…

 מתי? הסדנא תתקיים בשני מועדים:

  • יום חמישי ה-19 בפברואר בשעה 19:30 (מסתבר שיש מספיק כאלו שעובדות בשישי ומחפשות סדנא בערב)
  • יום שישי ה-20 בפברואר בשעה 9:00 בבוקר

 איפה? הסדנאות מתקיימות בגני-תקוה (בין קרית-אונו לפתח-תקוה).

כמה זמן? אורך הסדנא הוא 4 שעות .

כמה עולה? מחיר הסדנא הוא 250 שקלים למשתתפת והוא כולל את כל החומרים – בדי קנווס לכריות, 3 מילוי כרית, ידית עור ורוכסנים.

 יהיה אוכל? מבטיחה לכן קרואסונים טריים ושתיה חמה וקרה.

מה צריך להביא? מכונת תפירה למי שיש. מי שאין לה מכונה תחלוק את חמשת המכונות שלי עם שאר הבנות.

איך נרשמים? פשוט שולחים לי מייל ל-kparparim@gmail.com ומציינים את הפרטים הבאים: שם מלא, מספר טלפון, התאריך הרצוי והאם מביאים מכונת תפירה.

הסדנא לאחר מכן תהיה סדנת רוכסנים למתקדמות – כל מי שכבר יודעת לתפור ועדיין פוחדת מרוכסנים מוזמנת להצטרף ולגלות שהשד לא נורא כל כך. נתפור 3 סוגים שונים של ארנקים/קלמרים – כולם עם רוכסנים, אבל לא כמו שחשבתן… כמובן שלכל אחד יש איזשהו טריק (-:

תנו לי רק זמן לצלם את הפרוייקטים ואעלה לסדנא הזו פוסט בנפרד.

להתראות בסדנא!

קרן.

כתיבת תגובה

