בלאגן יחסי

אף אחד לא רואה את הבלאגן חוץ ממני? נראה לי שזה משפט המפתח שמפריד בין מבוגרים לילדים. אני מכירה מעט מאוד ילדים שילכו ויסדרו משהו מרצונם החופשי רק בגלל שזה נראה להם מבולגן מדי. כשאתה ילד, לא משנה בעצם מה הצבע המקורי של השטיח כי במילא מכסים אותו מיליון ואחד דברים אחרים – גרביים, ספרי לימוד, הספר שנפל אתמול ולא התחשק לנו להרים, הצלחת עם הפופקורן שנשנשנו מול הסרט שלשום בערב, בקבוק מים, המחק שנפל מאחורי המיטה, קלפי משחק בודדים שאיבדו את הקשר אל המשחק המקורי, הבגד שמדדנו בבוקר ולא התאמצנו להחזיר לארון, סוללה משומשת של המחשבון, תמונה מהטיול השנתי, קוקיות לשיער בכל פינה ובטח עוד מיליון דברים ששכחתי. אני לא מכירה אפילו ילד אחד שמיוזמתו מחזיר את החלקים של המשחק לקופסא לפני שהוא מתחיל משחק חדש.
בתור ילד ברור לך שגם אם יהיה בלאגן, מישהו יסדר אותו בסופו של דבר. במקרה הגרוע זה יהיה אתה, במקרה הטוב אלו יהיו גמדים קטנים שעוברים בלילה ומסדרים את חדר הילדים.

בתור מבוגרת, את כבר יודעת שאם כבר יש איזשהו גמד הרי שהוא מן הסתם את, מסתובבת בעיניים טרוטות ומחזירה חתיכות לגו לקופסא אחרי שכולם כבר ישנים. אגב, אין דבר כואב יותר מאשר לדרוך ברגל יחפה על חתיכת לגו בחדר חשוך (במיוחד כשצריך לנשוך את השפתיים כדי לא לצרוח). בחדר חשוך כל הלגואים הם בצבע שחור, זה בדוק.
יש גם דבר כזה שקוראים לו בלאגן סלקטיבי – זה מצב שבו יש חלקים בבית שנשאבים לחור שחור – משום מה פשוט לא רואים אותם כשעוברים לידם והבלאגן שם אינו משפיע על הרצון הכללי לעשות סדר. איזורים כאלו מכילים בדרך כלל את כל החשבונות והדוחות שהגיעו בדואר ונצברים להם לאיטם, סלסלת הגרביים (שמכילה זוגות גרושים בעליל) וכמובן הכוננית שליד המיטה המכילה כל מה שעשית עד הרגע שנעצמו העיניים – ספר אחרון שקראת, המגזין האחרון שהגיע בדואר, זוג מספריים, טלפון נייד, קרם ידיים, מראה, בקבוק מים, הצלחת עם הפופקורן שנשנשנו מול הסרט שלשום בערב – בעצם זה די מזכיר את השטיח של הבת שלי…
 
כששני בני הזוג לא מתואמים ברמת הסדר שלהם (או רמת הבלאגן שלהם – תלוי איך מסתכלים על זה), העניינים מתחילים להיות מעניינים. אצלינו בבית ארז הוא המסודר מבין שנינו – הוא פשוט לא מסוגל להגיע הביתה ולראות סלון מבולגן או מטבח הפוך. זה די יעיל בעיקר מכיוון שהוא מתחיל לסדר את הקומה עוד לפני שהוא אפילו הוריד את המדים. זה לא אומר שאני מבולגנת (טוב, בעצם אולי כן), אבל אצלי סף הגירוי לבלאגן הרבה יותר גבוה משל ארז. מה זה אומר? זה אומר שאני מסוגלת לחיות עם הבלאגן הרבה יותר זמן עד שאני נשברת, אבל כשזה כבר קורה, אז הטרפת מתחילה. זה מתחיל בסידור סלסלת הגרביים, גולש משם לסידור יסודי של החדר, ממשיך לחדר האמבטיה, משם למסדרון לסידור ארון המצעים והמגבות, שאיבת האבק מתוך האהילים ומסתיים רק כשנגמר לי האוויר. עוד לא הגעתי לנקות את החריצים בבלטות עם מברשת שיניים, אבל מי יודע, אולי יום אחד… בינתיים ארז מנסה לפענח מה הנוסחא של נקודת השבירה שלי כדי לדאוג שאגיע אליה בתדירות גדולה יותר. לפעמים אפילו שיחת טלפון אחת יכולה לגרום לי שאפצח בסידור מיידי של כל מה שנמצא באיזור. מספיק לארז מבט אחד כדי להבין מה קרה – יש אורחים היום בערב. פתאום כל הדברים שנערמו להם בערימות שונות במשך שבועות הופכים להיות קריטיים עכשיו ונעלמים בהינף היד. יום אחד ארז יצלם תמונות של לפני ואחרי כדי להראות לאורחים.
בלאגן הוא מושג יחסי – משהו שיראה לי מבולגן יהיה מסודר להפליא בעיניים של מישהו אחר ולהיפך. שולחן העבודה שלי הוא מבולגן יחסי באופן קבוע. יש הוראה קבועה אצלינו בבית שאצלי בחדר העבודה לא נוגעים ולא מסדרים שום דבר חוץ ממני, אחרת הם הורסים לי את הסדר המופתי (בעיני לפחות) של כל הדברים. אז מה אם השולחן נראה כאילו עברה פה סופת טורנדו? לפחות אני יודעת איפה נמצא כל דבר.
כשיש צורך במיון וסידור של דברים אז ככל שיש לכל דבר מקום משלו, כך יהיה יותר קל לסדר. מספיק לדעת שכל המספריים צריכות להיות בצנצנת על השולחן כדי שברגע האמת הן גם תגענה לשם, אחרת כשהכל זרוק במפוזר במגירה אז זה לא נקרא לסדר אלא פשוט להעביר את הבלאגן ממקום למקום. בדיוק בשביל עוד קצת סדר תפרתי את הארגונית הזו:

03b5b527-3ab9-41b1-a6d7-b07ad987c207

כשהיא פתוחה היא מכילה 4 קלמרי ויניל משולשים:

96ef2fd7-1ced-49fa-89b0-3940f24107c6

הם מחוברים עם סקוטש ולכן אפשר לנתק אותם אם רוצים לקחת אחד מהם או לשנות את הסדר:

af102d9e-b957-46eb-80d7-48836216fa5a

וכשהם סגורים ומגולגלים מחדש הם נראים ככה:

f611d856-842d-46b2-81a9-aa032ed13d55

כשביקשתי בפייסבוק הצעות לשם לנרתיק הזה קיבלתי הצעות נפלאות – מקופלת, רוכסנתיק, אירגונX, קלמרולדה, מגולגלת, קלמרימגמי ורול-נרתיק. כולם מתאימים לי וקשה לי להחליט. מה שבטוח זה שהארגונית הזו יכולה לשמש לאינספור שימושים – כלי תפירה, נרתיק איפור, קלמר לבית הספר ואפילו ארגונית לחלקי לגו או לסכו"ם. אולי אפילו לכלי רחצה – למרות שדוקא עבור כלי רחצה יש לי רעיון לארגונית אחרת. סבלנות…

את הנרתיק הזה תפרתי פעמיים – הנה הגירסא הראשונה שלו:

99e5a706-f1ff-48a7-9a28-154684f48032

0dd035b3-3211-4013-a91d-ba1899dfd82d

99e5a706-f1ff-48a7-9a28-154684f48032

את התמונה הזו אני הכי אוהבת – ככה נראה שולחן העבודה שלי לפני שאני מתחילה פרוייקט תפירה.

25c6947d-b8e1-492d-99b1-9ce0ecc2c3df

אולי בעצם אני מעדיפה את התמונה של הסיום – כל השולחן מבולגן, שאריות בדים מפוזרות בכל מקום בחדר אבל הפרוייקט גמור ואפשר להתחיל לתכנן את הפרוייקט הבא (-:

לקראת הקיץ שעבר הכרזתי שהולך להיות קיץ יצירתי ומלא סדנאות – כנראה שהחמאס לא הסכים איתי. הפעם אני לא יוצאת בשום הצהרות ורק מקווה ש-2015 תהיה רגועה יותר מ-2014 (למרות שעם הבחירות המתקרבות זה רק נראה כאילו הולך להיות לנו סוער מתמיד).  אני מתכננת רק לטווח הקרוב ולא יודעת מה יהיה בהמשך השנה, אז בינתיים מי שרוצה גם היא נרתיק כזה מוזמנת לבוא לתפור איתי בסדנא. הסדנא מיועדת לבעלות ידע בתפירה – לא צריך להיות תופרת מדופלמת, אבל צריך לדעת לתפעל את המכונה, להשחיל חוט עליון ותחתון ולדעת לתפור ישר (יחסית).

הנה כל הפרטים:

  מתי? הסדנא תתקיים במועדים הבאים:

  •  יום שישי ה-9 בינואר – בין השעות 9:00 עד 13:00
  •  יום שישי ה-16 בינואר – בין השעות 9:00 עד 13:00
  •  יום חמישי ה-29 בינואר – בין השעות 19:00 עד 23:00

איפה? הסדנא תתקיים בגני-תקוה (בין קרית-אונו לפתח-תקוה).

כמה עולה? מחיר הסדנא הוא 240 שקלים למשתתפת והוא כולל את כל החומרים – בדים, מקשיח מתגהץ, ויניל שקוף, רוכסנים וסקוטש.

תוכלו לבחור את שילובי הבדים בעצמכן כמובן.

  יהיה אוכל? מבטיחה לכן שיהיה מה לנשנש וגם שתיה חמה וקרה.

מה צריך להביא? מכונת תפירה (למי שיש) – למי שאין תוכל לחלוק את חמשת המכונות שלי בסדנא.

  איך נרשמים? פשוט שולחים לי מייל ל-kparparim@gmail.com ומציינים את ארבעת הפרטים הבאים:

השם המלא, מספר הטלפון, התאריך הרצוי והאם אתן מביאות מכונת תפירה.

מיד לאחר מכן אני מתכננת מועד נוסף של סדנת הכיסוי למכונת תפירה שכל כך הרבה בנות ביקשו – עדכונים בהמשך…

להתראות בסדנא,

קרן.

כתיבת תגובה

