נסיעות – וגם סוף סוף סדנא!

אני מאוד אוהבת נסיעות. גם כשאלו נסיעות של העבודה אני תמיד מוסיפה עוד יום חופש או מחברת את הנסיעה לסופשבוע ותופסת לי קצת זמן חו"ל. במסגרת עבודת השורשים של אור עשיתי רשימה של כל הארצות בהן ביקרתי – גיליתי שהגעתי ללא מעט מקומות (חלקם אפילו שכחתי). הדבר האחרון שתשמעו ממני זה קיטורים על נסיעה לחו"ל (טוב, את הנסיעה הראשונה להודו אני לא מחשיבה כי הייתי חולה כמו כלב מהרגע שנחתנו ועד הרגע שהמראנו בחזרה אחרי שבוע). בתור מאותגרת אנכית (שזה המונח הפוליטיקלי קורקט לנמוכה), אני יכולה לפתוח בסטארט אפ חדש – בעוד כולם מתלוננים שאין מספיק מקום לרגליים במושבי המטוס במחלקת התיירים, אני מוכרת את המרחבים העצומים שיש בין הברכיים שלי למושב שלפני לכל המרבה במחיר. בעוד כולם מתלוננים שקשה להם להירדם בטיסות, לי יש טיסות שאני אפילו לא זוכרת את ההמראה כי נרדמתי עוד כשהמטוס עשה את דרכו אל המסלול. בתור אחת שנמצאת בחוסר שינה תמידי בגלל עודף מוטיבציה ומיעוט שעות ביממה, בטיסה לארה"ב אני יכולה לישון יותר מ-7 שעות רצוף – ולרוב זו השינה הכי ארוכה שישנתי באותו השבוע. אני מדלגת על ארוחת הערב, נרדמת לפני ההמראה ומתעוררת שעה לפני שמעירים את כולם לארוחת הבוקר, קוראת בספר ומכינה את עצמי ליום חדש בארץ היעד. חוסר שינה תמידי הוא גם מתכון מנצח להימנע מג`ט לג. מעולם לא סבלתי ממנו באף כיוון של הטיסה. מה הבעיה? פשוט ישנים פחות, מושכים עוד ועוד עד שמגיע הלילה ואז הולכים לישון מאוחר, כמו בכל יום רגיל בחיים שלי…

יש לי רשימה של דברים קבועים שאני לוקחת איתי בתיק היד לכל טיסה ונרתיק קבוע שבו אני אוספת את כל מה שדרוש מבחינת ניירת – דרכון וכרטיס טיסה, כרטיס עליה למטוס, כרטיס נוסע מתמיד וכרטיס דרכון ביומטרי, רשיון נהיגה, רשימת קניות, הקבלות של הדיוטי פרי, אישור הזמנה של המלון ושל הרכב, כרטיסי ביקור, הצהרה עבור המכס וכמובן גם עט. מסתבר שלפעמים צריך למלא טפסים בדרך…
שנים היה לי נרתיק קבוע שהלך והתרפט עד שהגיע הזמן להחליף אותו. תפרתי לי אחד מעור, אבל הוא היה פתוח בצדדים ותמיד חששתי שיפול לי משהו בלי שאשים לב. לפי כחצי שנה מצאתי נרתיק נוח בגרופון במחיר מנצח של 70 ש"ח (ומאז כבר ראיתי אותו בחצי מחיר…).  הוא נראה פונקציונלי וקל עם כיסים מבד רשת, מקום לכל הדברים והכי חשוב – עם סגירה מסביב של רוכסן.

91ea55c9-e85f-49c8-aeed-aa5a1be1341d

הגיע הנרתיק בדואר ואז גיליתי את האמת – מבחוץ הוא עוד נראה סביר, אבל הגימור הפנימי היה מזעזע עם קצוות פרומים של סרט הסגירה. את החלק העליון פרמתי כבר בעצמי (-:

e26dd436-0bcd-4a98-a56c-4929fe7c9ed1

בהתחלה חשבתי שפשוט אוציא ממנו את הגיזרה ואתפור לי אחד חדש – סך הכל 2 ערבי תפירה וזה הכל. מצד שני, חמישה ימים לפני הטיסה אין לי 2 ערבים פנויים בשביל פרוייקט כזה. מה עושים? מאלתרים. מחליפים את כל הגימור, אבל משאירים את השלד המקורי.

החלטתי שאני משאירה את הרוכסן החיצוני והפנימי ואת כל חלוקת התאים, ההקשחה והמילוי כפי שהם. פרמתי את הסרט שהסתיר את כל שולי החלקים.

a258cfb2-b672-4c45-bc6d-9d89b1ef78ca

אחר כך פרמתי את כל החלקים הפנימיים.

fa20da0b-1ba1-4c5c-b538-21ab0d76bb90

ובסוף גם פרמתי את הכיסים…

73c6063d-2e1a-47bd-8ac7-df5aa62fbe8e

במקום הסרט שהיה השתמשתי סרט אלכסון מנוקד מנתנאלה. כבר מתחיל להיראות טוב יותר.

2144b503-09fc-4776-92e0-c64742fb3274

אותו הדבר עם הצד השני של הכיסים:

3f386b1b-1828-4dbc-ab6b-2a26afea1661

29aca5f0-b0c2-4595-bd2a-738e027a7ef1

אגב, הפטנט לתפרים נקיים הוא פשוט לתפור עם חוט ניילון. גם אם התפר לא הכי ישר אז לא רואים ולא צריך להתאים כל פעם את צבע החוט לצבע החלק שתופרים. את הבד החיצוני החלפתי בשילוב של בדים שגיהצתי עליהם ויניל מתגהץ שנשאר לי מאחת הסדנאות הקודמות – שיהיה גם פרקטי…

175840d4-4e32-45d8-9a93-a3b185405d3d

כיסיתי מחדש את השוליים עם סרט בד וגימור יותר נורמלי ממה שהיה קודם. מילאתי אותו בכל מה שצריך לנסיעה:

69ffa57a-337e-4696-8e2c-b846979d5e57

0d3de5db-50e5-4268-8763-e077d82728d8

6eb0d23d-0e40-4015-8a24-17779e40f6f8

546467ac-2337-45eb-be73-573d6cf675b0

a553fe91-c723-42aa-987b-87ea5e15d3f0

הרקע לתמונות הוא גדר אבן איטלקית אותנטית מהנסיעה האחרונה. היתה נסיעה מדהימה!

הנסיעה הזו גם מילאה לי את המצברים והזכירה לי שממזמן לא עשיתי איזושהי סדנא – מאז סדנאות הנייר אצל נתנאלה בפברואר. יש לי הרבה סיבות אבל עכשיו הסתיימו התירוצים – שינסתי מותניים וישבתי לעבוד. בצד שמאל יש כבר רשימה מעודכנת של הסדנאות המתוכננות לחודש יולי ובהמשך יתווספו גם התאריכים לסדנאות אוגוסט. אין לי תמונות של כל הפרוייקטים עדיין – אעלה אותם ושאר פרטי הסדנא כשיהיו מוכנים. בינתיים אני פותחת את ההרשמה לשתי סדנאות ערב לתפירת חישוק ריקמה עם כיסים (הבטחתי ממזמן…).

את חלוקת הכיסים אפשר לבחור – אפשר לשים בהם כלי כתיבה או את אוסף המסרגות (למי שסורגת), כלי איפור או אפילו את ערכת הכלים לפדיקור עצמי. את החישוק ניתן לתלות על הקיר או להשעין על מדף – מה שמתאים לכן.

9817a3bc-cc9b-4b4c-9b2d-061a3927b492

{23990AC3-69FC-4634-9594-3930DFD4E1A6}

הסדנא מיועדת לכולן – כולל אלו שאין להן ידע בתפירה.

 מתי? הסדנא תתקיים ביום חמישי ה-10 ביולי

איפה? הסדנא מתקיימת בגני-תקוה (בין קרית-אונו לפתח-תקוה).

כמה זמן? אורך הסדנא הוא 3 שעות – מהשעה 20:00 עד השעה 23:00.

כמה עולה? מחיר הסדנא הוא 180 שקלים למשתתפת והוא כולל את כל החומרים – חישוק ריקמה, בדים לרקע ולכיסים, מקשיח מתגהץ, סרטי אלכסון, דבק גוטרמן ומגוון קישוטים לבחירה. תוכלו לבחור את שילובי הבדים בעצמכן כמובן.

 יהיה אוכל? מבטיחה לכן קרואסונים טריים ושתיה חמה וקרה.

מה צריך להביא? מכונת תפירה (למי שיש) – למי שאין תוכל לחלוק את חמשת המכונות שלי בסדנא.

  איך נרשמים? פשוט שולחים לי מייל ל-kparparim@gmail.com ומציינים את שלושת הפרטים הבאים:

השם המלא, מספר הטלפון, והאם אתן מביאות מכונת תפירה.

עוד משהו – במשך השנה כל המורות מקטרות שהן לא יכולות להגיע לסדנא בימי שישי כי הן עובדות. בקיץ מקטרים לי שאי אפשר להגיע בימי שישי כי אין סידור לילדים. לי אין למי לקטר – אני עובדת חמישה ימים בשבוע ובימי שישי מתפנה לסדנאות. הקיץ החלטתי לשלב יותר סדנאות ערב קצרות בימי שני או חמישי לטובת כל המקטרות – אני כבר מרגישה שהולך להיות לי קיץ יצירתי במיוחד!

קרן.

להשאיר תגובה

