חג שמח!

נדמה לי שחג הפסח מסמל משפחתיות יותר משאר החגים. כל הויכוחים איפה עושים את הסדר, כל המריבות הקטנות והקיטורים מי יביא מה, כל התלבטויות מה להביא מתנה – זה הרבה יותר גדול מכל חג. יש פה עניין של מיזוג תרבויות (מי קורא את ההגדה עד הסוף ומי מפסיק באוכל?), של הבנה והשלמה (למי נתנו לקרוא בקול יותר? מי ישיר את הקושיות?), של סבלנות (נו, מתי כבר אוכלים?)  ושל תחרותיות (מי ימצא את האפיקומן?). כל שנה יש התחדשות – פרצופים שונים מסביב לשולחן, אורחים חדשים מצד זה או אחר, קרובים רחוקים שמזמן לא ראינו ולפעמים גם תינוקות חדשים שרק נכנסים למסורת. מצד שני, יש תמיד את הדברים הקבועים – ההגדה כמובן, הניגונים הישנים של מה נשתנה וחד גדיא, חיפוש החניה האינסופי, הפקקים בדרך הלוך ועוד יותר בדרך חזור, הבטן המלאה והפרצופים המנומנמים באוטו בשעת לילה מאוחרת. ומעל לכל – החופש… חופש פסח המבורך שנותן לכולנו הפסקת נשימה בדרך הארוכה עד החופש הבא. שבוע שלם שמאפשר למלא מצברים גם אם לא מתכננים שום דבר חוץ מאשר לישון עד מאוחר, לאכול טוב ולהירגע.

את  הפוסט הזה אני כותבת בחצר ומסביבי הכל רגוע – כל אחד שקוע בענייניו, בקושי שומעים מכוניות נוסעות בכביש, ציוץ ציפורים ושקט מבורך. ולחשוב שיש לנו עוד שבוע שלם של שקט כזה, תענוג!

השבועות שלפני פסח דוקא היו מטורפים – ואני לא מדברת על נקיון הפסח. לפני שבועיים התקיים יריד עיר החלומות של נתנאלה במתחם התחנה בתל אביב – ארבעה ימים של שכרון חושים עם יותר מ-120 מציגים וכ-100,000 מבקרים שפקדו את המתחם ויצאו אחרי שעות עמוסים בשקיות. אני הלכתי לשחק בחנות בדוכן של נתנאלה ועמדתי ארבעה ימים כחלק מצוות המוכרות. ארבעה ימים של משחקים והסברים של חומרי יצירה ומילוי מלאי הוואשי טייפ האינסופי, ימים שהתחילו ביקיצה מוקדמת, המשיכו בהגעה מוקדמת והסתיימו הרבה אחרי שאחרון המבקרים עזב בארגון הדוכן ליום שלמחרת.  זה לא היה קל אבל היה מאוד מספק ובהחלט היה שינוי מבורך לעומת חיי היום יום בהיי-טק – אמרתי שלום למקלדת לכמה ימים והלכתי לשחק בחנות. בינינו, מי לא שיחק פעם במכולת כשהיה קטן?

כחלק מהיריד, נתנאלה ארגנה תצוגה של שולחנות ערוכים – כל יוצר יצר שולחן ערוך לפי ראותו ויחודו – כשהכוונה היתה שולחן להשראה, לא לשם הקפדה על כללי האירוח וסידור השולחן. אני כמובן פניתי לתפירה והתיישבתי לתפור מפה. לא סתם מפה – חלק מהאלמנטים של המפה היו תפורים בתיפורים חופשיים וככה שירטטתי בתפרים במכונה את הפלייסמטים, את הסכו"ם ואת מיקום כוס השתייה.

{3DC3A61D-740C-4351-93D4-F219ED28F059}

תיפורים חופשיים במכונה על מפה בגודל של 3 מטר הם לא דבר פשוט – השתמשתי בהרבה חוט תפירה שחור…

{323CDC8C-5155-4B07-AF78-D5EFB5D55C44}

המפה לבנה וכמעט כל הצלחות והכוסות היו שקופות – נקודות הצבע הוכנסו דרך הנייר והבדים. כוס הזכוכית עם העיטורים הלבנים היא מאיקיאה…(הנה כאן)

{F1DB3866-6A75-4B80-8667-9B3777AD3184}

מכיוון שמיקום הסכו"ם כבר תפור בחוט שחור על המפה, את הסכו"ם האמיתי שמתי בנפרד בעמידה בתוך צנצנות שקופות. הנייר של נתנאלה כמובן ומדבקות האותיות וחג שמח הן של יעל יניב. שמתם לב מה כתוב על הצנצנת של הסכו"ם? "חכם מה הוא אוכל?"…. אני מקווה שהחכם אוכל טוב!

{8F4E4497-9051-45BA-9138-8356164B9635}

עוד שתי צנצנות אישיות לכל סועד – באחת קיסמים ובשניה מלח. מסתבר שהרעיון עניין כמה מהמבקרים כי כשנזכרתי לצלם ביום השני של היריד, היו גרגירי מלח מפוזרים על השולחן כאילו שהיו צריכים לוודא שזה אמיתי…

{BA90DFFD-516F-45C3-9745-4A36C61B0E5E}

בכל שולחן סדר צריך הגדה, נכון? פה נכנסה האובססיביות שלי לפעולה ושלושה שבועות לפני פסח התחלתי לחפש הגדות קטנות עבור התצוגה. אז מה אם ההגדות עטופות וסגורות ואף אחד לא רואה מה יש בפנים? הרי יכולתי לקחת סתם מחברת פשוטה ולעטוף אותה. העיקר אבל שאני יודעת שיש שם הגדה, לא? טוב, רק אני ומירב שאותה שלחתי גם למצוד אחר ההגדות ברגע הקריטי…

{EC458DB5-E4AD-4326-B693-4734C2CB4950}

כל צלחת נמצאת במרכז של פלייסמט תפור מטלאי בדים עם סרט אלכסון ורוד. הצלחת השקופה היפיפיה הזו גם היא מאיקיאה (ראו פה), וכדי שיראו חלק מהפיתוחים שלה הנחתי מתחתיה דוילי תחרה מנייר.

{584432A0-8560-4EEB-9A93-8A069FC3457D}

היו ארבעה מקומות ישיבה במפה שלי – כל אחד תפור היטב במקומו.

{63B016FF-FBFA-4177-9120-9EFAD7B91F88}

בצידי המפה – החלק שבדרך כלל לא מתייחסים אליו – הוספתי כיס תלוי למפיות אישיות לכל סועד.

{8EF09EEA-9DB4-460A-8A7B-2E011D78ABEE}

בין כל שני סועדים הוספתי כיס תפור עבור הטלפון וגם תזכורת שלא לא מדברים בו בזמן הסעודה. כמובן שהכיתובים תפורים אף הם בתיפורים חופשיים במכונה…

{C40170DA-1861-471A-8669-E8D484B3797A}

במרכז השולחן ניצב לו סידור פרחים מנייר שהוכן עד השעה שלוש לפנות בוקר בערב שלפני היריד –  מירב ויעלי, אני חייבת לכן שעות שינה על חשבוני! תודה רבה על הנכונות והעזרה, לא הייתי מצליחה לעשות את זה בלעדיכן!

{928278DF-BD42-46B4-9C20-9EDD5E029B3B}

פרחי הנייר חתוכים בתבניות של SIZZIX ומודבקים עם דבק חם לקשים מנייר.

{56F4FEF2-8F8D-4DE5-AEC0-D156412E4768}

{DF115C7C-5F8F-48ED-973F-9E1AA8DFF6C2}

אני לא רוצה לראות פרחים מנייר בתקופה הקרובה – מזל שהסידור עבר לקשט את שולחן החג של מירב ומשם בטח יפורק וחלקים ממנו יגיעו לנתנאלה.

{BAC915A9-E271-42C8-8902-14B5C750FDAD}

כל המפה מוקפת במסגרת של בד אדום מנוקד. 10 מטרים של נקודות…

{F33ADAAA-82D1-468F-96F4-2420B5F4E5C9}

בצד בו לא יושבים הכנתי באנר תפור מנייר – פשוט משולשי נייר שתפורים בחוט שחור למפה עצמה.

{46CAC650-40BF-4050-B57C-CDB0A41635CC}

והיה לי אפילו שלט משלי!

{824F4F6A-BF5D-4C8A-BC16-B28E36470DE3}

בינתיים המפה מקופלת בתיק בו סחבתי את כל החומרים וכנראה תישאר שם לתמיד. בגלל הנייר של הבאנר אין סיכוי לכבס אותה אי פעם. חוץ מזה, לך תמצא שולחן בגודל של 160X160 עבור ארבעה סועדים כדי שיתאים בול עבורה.

את השבוע שלפני היריד ביליתי בחו"ל – הייתי צריכה להרצות בכנס של החברה באורלנדו ולאחר מכן הייתי עוד יומיים בניו יורק אצל גיא (כן, הוא עוד שם!). אפשר לקרוא לזה חופשה כפויה – מלון הילטון באורלנדו הוא מפנק בכל קנה מידה ולא עבדתי שם יותר מדי קשה, בניו יורק בטוח שלא סבלתי, אבל כל  הזמן רק הייתי מתוסכלת שאין לי שם מכונת תפירה כי אז יכולתי אולי להתקדם עוד קצת עם המפה ולא להשאיר את הכל ליומיים שלפני היריד. הכריחו אותי להיות בחופש כשידעתי שמחכה לי השבוע הכי עמוס שיכול להיות מרגע שאני נוחתת. חיים קשים…

בין הפוסט הקודם של "גלילונה" לפוסט הזה הגיעו אלי שני מיילים לגבי יצירה באינטרנט – ואין מאושרת ממני.  חלק גדול ממה שאני יודעת לגבי יצירה בנייר ובבד הגיע מהאינטרנט – יש לי אפילו בלוג ישן ולא מעודכן בשם "הקישורים של פרפרים" שבו הכנתי קישורים לפי תמונות להדרכות של יצירה ברשת – שנים לפני שפינטרסט פרצו לעולמי. מאז שפתחתי חשבון בפינטרסט הפסקתי לעדכן את הבלוג אבל הוא עוד שם וכך גם כל הקישורים שלו. בקיצור, אני מאוד אוהבת כל שילוב של יצירה ולימוד דרך האינטרנט ולכן המיזמים הללו עושים לי כיף.

המיזם הראשון הוא של אורי טופז שהקימה אתר חדש בשם "גזורות" המציע גזרות אופנתיות לרכישה דיגיטלית.  יש באתר גם סרטוני הדרכה בתפירה והסברים מצולמים לפעולות כמו תפירת רוכסן נסתר או סרט אלכסון. מחיר הגזרות הגיוני בהחלט וההוראות הן תענוג לעיניים – הכל כתוב בשפה ברורה וקריאה עם הוראות מדוייקות ועד מידה 44. מרגע התשלום ועד שהגיזרה בידיים שלכם עוברות כמה שניות בלבד – אין כמו אתר שעובד בקלות לכל מי שלא מסוגל לדחות סיפוקים כמוני. אני קניתי את הגיזרה לגופיית הציפור וימי חופשת הפסח הם בדיוק הזמן לחזור שוב לתפירה. מבטיחה תמונות כשהחולצה תהיה מוכנה.

המיזם השני הוא מבית סטודיו "גיזרה פרטית" שהוציא לכבוד פסח גליון דיגטלי בשם "יצירה זה משחק ילדים" – זהו מגזין המיועד להורים לילדים והוא מכיל הדרכות יצירה לילדים לקראת הפסח – תזכרו את זה לקראת סוף החופש כשיגמרו לכולם התוכניות ולכם תיגמר הסבלנות…

יש גם מיזם שלישי אבל הוא לא מהחודש האחרון – אתר חדש בשם style pages מקטלג קישורים עם תמונות לכתבות ופוסטים בתחום הלייפסטייל לפי קטגוריות – ובעיקר בעברית. אותי כמובן מעניינת הקטגוריה של DIY…

בינתיים גם היריד כבר עבר, אפילו ליל הסדר כבר מאחורינו ואולי סוף סוף אתפנה לסדר מחדש את חדר היצירה וליצור משהו? יש לי תוכניות לסדנאות אחרי פסח – ביניהן סדנת תפירה למתחילות של החישוק הזה:

9817a3bc-cc9b-4b4c-9b2d-061a3927b492

וגם סדנת נייר של אלבום מסתובב וסדנת תפירה של פוף בצורת פיל… הרבה רעיונות, מעט זמן!

קרן.

להשאיר תגובה

