עונת מעבר

נראה לי שבכל פוסט אני מתחילה בהתנצלות, אז נוותר על זה הפעם, טוב?

אם יש דבר אחד שאני ממש שונאת לעשות זה להחליף עונות – אף פעם אין לי חשק להתחיל להעביר בגדים לקופסאות ולהוציא את הבגדים מהקופסאות של העונה שעברה. נכון שבדרך (אבל רק אם יש חשק להיות יעילים) ממיינים ומנפים את כל הבגדים שלא לבשנו העונה – זה גם המקום להגיד שלום לכמה בגדים שהיינו בטוחים שנשתמש בהם ובסוף נשארו על הקולב כל העונה. אגב, שמעתי על טריק די מגניב לדעת אילו בגדים לא לבשת במקום להסתמך על הזכרון – בתחילת העונה לתלות את כל הבגדים כאשר הוו של הקולב תלוי הפוך – אם נשתמש בבגד הזה נתלה את הקולב כראוי. בסוף העונה, כל הקולבים ההפוכים יכילו את הבגדים שלא נלבשו העונה. גאוני! כמובן שזה טוב רק עבור בגדים תלויים ולא מקופלים – אני מן הסתם אתעצבן יותר שהקולב תלוי הפוך וצריך להתאמץ כדי להוציא אותו. הבקרים שלי כבר מוטרפים גם ככה, לא רוצה להוסיף להם מוקדי עצבנות נוספים…

אצל ארז המצב הרבה יותר פשוט – בתוך איש צבא המדים שלו תלויים באותו מקום כל השנה, הבגדים האזרחיים שלו יחסית מצומצמים כך שאין שום סיבה לעשות בכלל מעבר עונה… אצלי דוקא המצב נהיה יותר גרוע משנה לשנה – אבל לא רק בגללי אלא בעיקר בגלל הבנות. לרגע אני לא חושבת לתת לארז את האחריות לעשות מעבר עונה – כנראה שלגברים אין את היכולת לנחש מידות והתאמה של בגדים, ובעניין של גזרות ואופנה הם בכלל קלולס. התפקיד של ארז בנושא מוגבל רק לסבלות – להעלות ולהוריד ארגזי בגדים בין המרתף לחדרים.

אור עברה אותי בגובה כבר לפני שנה (ועברה את מידת הנעליים שלי לפני שנתיים), משחקת בליגת הכדורסל  ארבע פעמים בשבוע ולרוב הבגדים שלה יש מאפיין אחד משותף – שיהיו נוחים. הרבה חולצות חלקות, בלי נצנצים, לבבות או קשקושים. מכיוון שלי ומאי נמצאות לפחות 6 שנים מאחוריה מבחינת הגובה (שתיהן רזות וענוגות – יקח להם המון זמן להשלים את הפער מול אור, גם אם לי קטנה ממנה רק בשנתיים וחצי), הרי שאין מה לדבר על כך שלי תלבש בגד שקטן השנה על אור. מעבר לעניין הגודל, הם בכלל לא באותה קטגוריה אופנתית. אור רק רוצה שיהיה לה נוח ואילו לי יוצאת לנשף כל יום בבוקר – מתאימה את המגפיים לצעיף ולעגילים… הייתם חושבים שהבגדים של לי יעברו אוטומטית למאי, נכון? הלוואי. גם למאי יש את ההשגות שלה – היא לא מוכנה ללבוש שום בגד שיש עליו לבבות (נחשו כמה חולצות או גרביים עם לבבות יש ללי? יותר מדי לטעמי…) ולכן דרוש ניפוי נוסף. בשנה שעברה ניסיתי לעקוף את האיסור הזה ושמתי למאי בארון כמה בגדים עם לבבות. נחשו כמה מהם היא לבשה? אפס… בקיצור, עדיף שמישהו אחר יהנה מהבגדים במקום שהם יתפסו מקום בארון ויתנו אשליה שיש לה מה ללבוש.

שליש ממה שיש פה נמסר לגיסות שלי – למזלי יש לי אחיניות קטנות שנהנות ממלתחה חדשה כמעט כל עונה – ואני נותרת עם ארונות מסודרים ורשימת קניות. מה לעשות שכולן גדלות והבגדים כבר לא עולים עליהן? על נעליים בכלל אין מה לדבר – אחרי שנה שום דבר מהנעליים משנה קודמת לא מתאים. חוץ מזוג מגפיים ששרד את המעבר צריך לקנות לכולן נעליים לחורף.

{6E2D9104-E301-45D6-8414-7175DA695299}

גם אצלי עשיתי סדר – אוסף של בגדים מצא את עצמו בדרך החוצה ואני נותרתי עם מבחר מצומצם אבל אפשרי של דברים לבישים. נפרדתי מפריטים אהובים שלא לבשתי כבר שנתיים וגיליתי שיש לי יותר מדי פריטים שחורים במלתחה החורפית שלי – נקודה למחשבה…
תוך כדי המיון והסידור עברו לי כמה מחשבות של שדרוג בגדים אבל ידעתי שעם עומס הדברים שיש לי כרגע הבגדים האלו יחכו לתורם לפחות עד העונה הבאה ובמילא לא אנצל אותם – ויתרתי הפעם מראש. הדבר הכי כייפי הוא לסיים מעבר עונה – גילינו את כל הבגדים שאהבנו מהעונה הקודמת, הארון שוב מסודר ומלא בבגדים "חדשים" עד לעונה הבאה.
כל שנה אני מקטרת על המעבר ובכל שנה לוקחת נשימה עמוקה, עוברת את זה ומדחיקה את העובדה שבעוד פחות מחצי שנה צריך לעשות את זה שוב. רצה הגורל ופתאום אחרי מעבר לחורף יש שבוע של שרב עם טמפרטורות של 32 מעלות. לך תבנה מדינה…

בינתיים כבר הדחקתי את המעבר (בכל זאת עברו כבר שבועיים), ואפילו מתפוגג לו הזכרון של מעדניית הסדנאות של דנה ישראלי (בכל זאת עברו כבר שבועיים). הספקתי לתפור שם עליונית, לרפד מושב לפח מתכת, לאפות מאפים לשבת (שרק אני וארז זכינו לטעום בגלל הגלוטן) וגם קצת לקנות על הדרך. עכשיו אני מתכוננת נפשית לסדנאות של נתנאלה בחנוכה וליריד שלה בסוף דצמבר – שלא יגידו שאין למה לצפות! כל מי שמכור ליצירה מכיר את הציפיה לאיזו סדנא שווה או יריד יצירה משובח. כמו כל מכור יש את ההיי של ההתמכרות וההתענגות על החוויה, עוד יומיים של התרפקות על הזכרונות ואז מגיעה הנפילה למציאות ומתחילים לחפש את המנה הבאה…

עד אז המשכתי לעשות סדר – יום אחד נכנסתי לחדר העבודה שלי  (שהיה מסודר לשם שינוי) ומשהו הפריע לי בעיניים. גם לכן נראה שהכסאות לא מתאימים? החדר כל כך צבעוני ועליז ורק הכסאות שחורים ועגומים. הכסאות היו פשרה של הרגע האחרון – באמת שלא יכולתי להצדיק קניית שני כיסאות חדשים שיתאימו לחדר כשיש שני כסאות מיותרים בבית. הם מאוד פונקציונליים אבל בחלט יש להם למה לשאוף מבחינת העיצוב.

{E7303539-EF8B-4A65-AE5B-24DB0D270A71}

מה עושים? מתחילים לחשוב ולפשפש בערימת הבדים. מה שלא מוצאים מאלתרים – רציתי פספול ורוד אז יצרתי אותו מחבל דק וסרט אלכסון ורוד שפתחתי לו את הקיפולים. רק צריך רגל רוכסן וקצת סבלנות לתפור 3 מטרים של סרט.

{1F89BC9D-651E-437A-B686-9C5E601AEBCA}

מזל שכמעט כל מה שיש אצלי בחדר הוא מ-IKEA – לכן תוך שתי דקות ומברגה המושב כבר היה מפורק.

{D2EDC96C-D34F-40EB-9742-2F17F0459773}

המושב מרופד, כך שהכי קל היה לחבר אליו נייר עם סיכות ולשרטט ישירות את הגיזרה של המושב.

{D2AF5004-70FC-4789-BD2B-F7D0527C076E}

בחרתי בבד קנווס פרחוני – שמתי מתחתיו שכבה של מילוי כותנה לשמיכות טלאים ועשיתי שורות של תיפורים.

{0B1D74B1-F314-4FDA-B70E-54DFDBDFBAE8}

גזרתי את הבד לפי גיזרת המושב+1 ס"מ מסביב, תפרתי את הפספול ורצועה מאותו הבד מסביב.

{280D3548-643D-4B41-9C58-D887AAEACCA2}

עבור החלק התחתון השתמשתי בפספול לבן שהיה לי (במילא אף אחד לא רואה ולתפור עוד 3 מטר של פספול לא היה לי כוח. איפה חותמים על חוזה העצלנות ההוא?). החלק התחתון מורכב מרצועה של בד טריקו לבן שעשיתי בקצה שלו תעלה שאפשר להשחיל בה שרוך ולקשור חזק – קל, נוח, גמיש וגם יעיל.

{F9C8741B-52DC-4990-9390-918BE2784539}

אז כבר יש על מה לשבת. ומה לגבי המשענת? מצאתי בד ורוד של צוללנים שקניתי לפני שלוש שנים באמסטרדם – זה מן בד עבה ואלסטי עם שכבת בידוד בתוכו, כמו של נרתיקים גמישים לבקבוקי יין או מחשבים ניידים. מאוד אהבתי את המרקם שלו וכמובן את הצבע. תפרתי מן שרוול לפי אותן המידות של כיסוי המשענת וחיפשתי משהו לסגור אותו בתחתית בצורה יפה. נתתי לעיניים לשוטט עד שהן נתקלו בכפתורים הללו שקיבלתי כמתנה עם גליון של מגזין יצירה. נכון שהם יפים?

{7BD9F755-671B-402D-A213-AD156E3A3802}

{8AFCB41F-9E07-4D56-B082-4497091B33E4}

תפרתי לולאות לכפתור במקומות המתאימים – איזה יופי זה נראה!

{7BB76B3D-A0AB-49F7-9067-72841C6A253C}

והנה הכסאות לבושים במלוא הדרם – ומתאימים לחדר. תהיתי עם לצבוע גם את הרגליים ובינתיים אני עוד מתלבטת – חבר המושבעים יצא להפסקה.

{0368AC1F-53DB-424C-A61A-8F3289AB0038}

הכסא נשאר פונקציונלי כפי שהיה – אבל עכשיו גם הוא יפה לעיניים.

{0C7FD22E-B351-489A-86BF-01236F939B89}

והכפתורים…

{7FEA2151-AB57-40E7-9810-B190B8CFA368}

עד כאן השדרוג החודשי :P. ועכשיו חידה לילד. מה זה לדעתכן?

{3C44CD5F-9B93-4E7F-895A-957BC24D1157}

זאת הרשימה של הבגדים שאני מתכננת לתפור השנה. כל חודש אני מקבלת טלפון מסטימצקי שמודיע לי שהגיע גליון חדש של בורדה. אני מגיעה לסניף, מדפדפת ומחליטה אם שווה לקחת אותו או לא. בינתיים היחס הוא 70:30, כלומר 30% מהגליונות נשארים בחנות כי הם לא רלוונטיים או שאין שם משהו שהייתי רוצה לתפור. הטקס הזה נמשך כמעט שנתיים – מאז שסיימתי את הקורס של מכון יעל (כבר המלצתי עליו פעם – שווה!).

{C60C635B-0E3C-4876-AC85-65BF68485B47}

השנה החלטתי שהגיע הזמן לנסות – למרות השלב המעייף של העתקת הגיזרה וכל שאר הסימונים, שלב התפירה הוא דוקא מהיר וכייפי. החלק המלחיץ הוא לסיים בגד שעבדתי עליו כמה שעות טובות ולגלות שהוא לא מתאים או לא נוח. אני מקווה שיצאו לי מזה לפחות כמה גזרות שוות שאני יכולה לנצל ולתפור יותר מפעם אחת עם בדים שונים. ביקור בנחלה סידר אותי מבחינת בדים לבגדים – עכשיו אני צריכה להצדיק את הקנייה…

{41905D7E-69E9-49DF-9FE2-4844E77D630F}

הקופסא בצבע תכלת היא מסדנא אצל איילה ארבל (עוד סדנא שווה שהיה כדאי לחכות לה) – ברור לכן שאני מכורה לסדנאות? במקור היא אמורה להיו ארגז לחם ומתקן לנייר סופג, אבל כל מי שרגיש לגלוטן יודע שרוב הלחמים ללא גלוטן מחזיקים מעמד טוב יותר בהקפאה ולכן אצלי היא עברה הסבה – לטעמי היא יותר יפה עם גלילי נייר דבק…

חנוכה כבר ממש מעבר לפינה – כמו בכל שנה אנחנו מארחים את כל המשפחה המורחבת להדלקת נרות ותוך כדי כך חוגגים יום הולדת לכל מי שנולד בשבועות שמסביב לחג. אני כבר התארגנתי עם הזמנת הסופגניות לכל המוזמנים ואפילו מצאתי גם סופגניות ללא גלוטן שלScream – עוד לא טעמנו אבל לפחות יש אלטרנטיבה נוספת לבנות שלי חוץ מהלביבות של סבתא.

זהו, גמרנו עם ההמלצות להפעם. עד לפעם הבאה – חג שמח!

קרן.

להשאיר תגובה

