מגירת השטויות

כן, כן, אני יודעת שלא כתבתי כבר חודש – אחרי שחזרתי מהכפור בלונדון בפסח ניסיתי לחזור לשיגרה. הרבה תירוצים יש לי (עומס בעבודה שלי ושל ארז, סדנאות ארוכות, עבודת הכנה ומנקה שעזבה במפתיע) אבל אני מקווה שכל זה כבר מאחורי – חוץ מעניין המנקה. אם מישהי מכירה מנקה טובה באיזור גני-תקוה/קרית אונו שפנויה ליום בשבוע אשמח מאוד לקבל פרטים! שפיות דעתי והזמן הפנוי שלי בהחלט עומדים בסכנה…

הפעם אני הולכת לדון באחת התעלומות הכי מסתוריות שיש בבית. אתם יודעים על מה אני מדברת – מגירת השטויות! אני בטוחה שלכולם יש מגירה כזו – או אם אין מגירה אז לפחות סתם קערה שזורקים בה הכל. בדרך כלל היא נמצאת איפשהו במטבח, או סתם מונחת על השולחן ומתמלאת בשטויות שאין איפה לשים אבל חבל לזרוק. יכולים להיות בה כרטיסים להצגה שהיינו בה, תמונה שקרענו ממגזין, רעיונות של דברים שרוצים לנסות, נוצה של טווס שמצאתם פעם, תוית יפה שהיתה מחוברת לחולצה שקנינו לפני חודש, ציור מצחיק מפרסומת שהגיעה בדואר, מדבקה חמודה שנשארה ללא שימוש מתחילת השנה, תמונות פספורט ישנות שמצחיק להיזכר בהן, כרטיס ביקור מעניין ששוה לשמור. יש שם כל מיני פיצ`פקס שאוגרים מסיבות שונות – כדי להזכיר מאורע, סתם כי זה יפה מדי מכדי לזרוק או לבזבז, או במחשבה שאולי עוד תעשו מזה משהו. המגירה הזו מתמלאת לאיטה עד שהיא כבר לא נסגרת ואז חייבים לעשות סדר (או להגדיר מגירה נוספת בתור מגירת הזבל…).

מעניין שגברים ונשים מתייחסים למגירה הזו בצורה שונה. עבור ארז המגירה הזו אכן מכילה זבל – אין לו בעיה לרוקן אותה ישירות לפח. רק אני צועקת מראש "אל תזרוק" בכל פעם שאני רואה אותו פותח את המגירה… יכול להיות שזה נוגע למוטיב האגירה הפולני שאוגר "כדי שיהיה". זה לא משנה אם זה אוכל במזווה או אריזות מתנה ממוחזרות, העיקר פה הוא מוטיב השימור. אצל חמותי היה שנים שטיח מגולגל מאחורי הדלת בחדר השינה. כל פסח היו מוציאים אותו משקית הניילון, חובטים בו כהלכה ומחזירים חזרה לשקית. כששאלתי את ארז מתי בפעם האחרונה השטיח היה בשימוש על הריצפה הוא ענה שזה היה כשהוא היה בבית הספר, כלומר 10-12 שנה לפני כן. למה לא זורקים או תורמים את השטיח? ניחשתם נכונה, ממלכת פולניה בהתגלמותה. מזל שאי אפשר להכניס שטיח למגירת הזבל, אבל אני מכירה משפחות שיש אצלהם חדר זבל במקום מגירה…
זה לא שאני חסינה לגמרי – אני מודה שאצלינו במרתף יש הרבה דברים שקשורים ליצירה שארז היה שמח להעיף תוך שניה. רק אני שומרת אותם למקרה שאצטרך מתישהו. לפעמים זה באמת משתלם, אבל לא חסרים מקרים של דברים שאני שומרת שנים עד שלבסוף אפילו אני נשברת וזורקת לפח.

לפני כשנה חברת K&Company יצאה עם ליין חדש שקוראים לו SMASH. הליין מורכב ממחברות כרוכות בשלל צבעים ונושאים כאשר הדפים בתוכן אינם חלקים אלא עם איורים ותמונות שמתאימים לנושא. לא משהו מחייב שצריכים לקחת ברצינות, אלא משהו קליל וכייפי שאפשר לעשות בשלבים בלי להילחץ לגבי מה הולכים לכתוב או להוסיף. מכיוון שהמחברות הן בדרך כלל לפי נושאים, אני התאהבתי דוקא בגירסא הקטנה שאין לה אף נושא… פשוט מחברת ספירלה כרוכה עם דפים מדליקים והרבה רעיונות להמשיך משם.

{3EB77A86-633B-4BE5-BB23-5B9FDBD19757}

המחברת היא בגודל 14X19 ס"מ (בערך חצי מגודל דף A4), עם כריכת קרטון קשיחה והיא מגיעה עם עט טוש שחור לכתיבה אשר בצד השני שלו יש דבק סטיק (למי שרוצה להדביק תוך דקה גם כשהיא מחוץ לבית ולא מול שולחן העבודה שלה)

{4D450E52-DD28-4489-B231-B8C6A6D96408}

בליין הזה יש גם פתקיות ממו תואמות, כרטיסיות עם הרבה נושאים, אטבים, תגיות, טאבים ואפילו וואשי טייפ תואם.

אני ניצלתי את המחברת הזו כדי לרוקן את מגירת הזבל שלי וסוף סוף להשתמש בכל מה שנאגר בה. מסתבר שהצטברו שם לא מעט דברים…
{7FFC725B-1E20-404C-A452-1818E795C6C2}
נכון שהוואשי טייפ הזה משגע?
{AD1A6A2D-1BF0-4FF3-96CE-24A6A0FA0C16}
הופעה של להקת 1D בבירמינגהם – לפחות שיהיה תיעוד!
{2178C65B-8979-4BD0-9EC8-E69469BD805D}
ומקום לשמור את כל כרטיסי העליה למטוס…
{7E0930E9-3AAC-453B-8CAD-DB230C395963}
רעיונות יצירתיים שרציתי לשמור בתור השראה:
{4C0528B2-FB16-4D94-BB2D-EF64A8F96AC3}
ועוד רעיון למתנה בראש השנה…
{4D812FB9-267F-4E0B-B80A-0719083AADE9}
כרטיס ביקור ששמרתי, מקלון שלקחתי ממסעדה אהובה ורשימת המאכלים המשפחתיים הקלאסיים שלנו…

{CCFDC536-C753-42B2-9861-D4D6312B190B}
אלו כמובן חלק מהרעיונות שלי – אני יכולה לתת לכם עוד המון רעיונות לנושאים נוספים ששווה לתעד במחברת כזו:

רשימת הסרטים שהייתי יכולה לראות שוב ושוב, איזו המצאה הייתי רוצה שימציאו? דברים שכנראה לעולם לא אלמד (לפחות בגלגול הזה), אם יכולתי לגור בכל מקום בעולם, איפה הייתי גרה? מה מתנת יום ההולדת הכי טובה שהייתי יכולה לקבל? מה הדבר הראשון שהייתי קונה אם הייתי זוכה במליון דולר? מה הגיל שאליו לא הייתי מוכנה לחזור לעולם? מהו אסון הבישול הכי גדול שלי? מה היום הכי נורא בשבוע לדעתי? מה הצבע שנראה עלי הכי יפה או הכי נורא? מהם שלושת הדברים היומיומיים שלא הייתי יכולה לחיות בלעדיהם? מהם שמות החיבה שלי?

הכיף הגדול במחברת כזו שהיא ממש לא רשמית אלא קלילה וכיפית – אפשר לשים שם הכל, כולל כמובן תמונות אמיתיות שאף פעם לא מצאו את מקומן באלבום. כמובן שאפשר להשתמש במחברת לדברים אחרים – יומן הריון, מחברת לבת מצווה, ספר מתכונים, יומן מסע או פשוט אלבום תמונות. מי שרוצה לנסות לרוקן את מגירת הזבל הפרטית שלה (או להתחיל לאסוף דברים למגירה חדשה) מוזמנת להצטרף לאחת מהסדנאות הבאות:

הסדנא מתאימה לכולן – אין צורך בידע קודם!
מתי?
– יום שישי ה-24 במאי
– יום שישי  ה-31 במאי

איפה? הסדנאות מתקיימות בגני-תקוה (בין קרית-אונו לפתח-תקוה).

כמה זמן? אורך הסדנא הוא 5 שעות – מהשעה 9:00 עד השעה 14:00.

כמה עולה? מחיר הסדנא הוא 290 שקלים למשתתפת והוא כולל את כל החומרים – מחברת ספירלה בכריכה קשה עם דפים מודפסים, עט שחור עם דבק סטיק בקצה, דף מדבקות גדול, תגיות, פתקיות ואטבים – וגם שימוש חופשי בכל אוסף הוואשי טייפ שלי.

יהיה אוכל? מבטיחה לכן קרואסונים טריים וגם שתיה חמה וקרה.

מה צריך להביא? את כל מה שיש לכן במגירת הזבל – ואולי אפילו לעבור על דברים שאתן שומרות בארנק או בתיק. אפשר לחפש סתם במגזינים דברים שתמיד רציתן לנסות או תמונה של מקום שהייתם רוצים לבקר בו – הכל אפשרי.

איך נרשמים? פשוט מחזירים לי מייל ל-kparparim@gmail.com עם שלושת הפרטים הדרושים – השם המלא, מספר הטלפון והתאריך הרצוי לסדנא.

להתראות בסדנא,
קרן.
כתיבת תגובה

