שבוע לא קונבנציונלי

את השבוע ביליתי בכנס עבודה בגרמניה – בעיר היידלברג ליתר דיוק. גם אני לא שמעתי  על המקום הזה לפני כן… זו לא פעם ראשונה שאני נוסעת לכנס מהעבודה אבל שבוע כזה לא היה לי אף פעם, מן אוסף בלתי מובן של אירועים מוזרים שהפכו את הנסיעה הזו למשהו אחר.

בוקר הטיסה כבר התחיל לא טוב מבחינתי –  קיבלתי פתק שמחכה לי דואר רשום בדואר. הייתי בטוחה שהגיעה חבילה שחיכיתי לה ולכן הגעתי עם חיוך – ויצאתי מסניף הדואר עם קמטי זעף. במקום חבילה קיבלתי מכתב מחברת הביטוח – לא משהו ששיחת טלפון לא הצליחה לפתור אבל לא בדיוק מה שציפיתי לו על הבוקר. מול הדואר יש סניף של סופרמרקט שתכננתי להיכנס אליו כדי לקנות שוקולדים לפני הטיסה. נכון שיש מנהג להביא שוקולדים דוקא כשחוזרים מהטיסה (וגם את זה עשיתי), אבל המטרה הפעם היתה לקנות שוקולדים עבור הבנות. יש לנו מנהג שהשתרש בנסיעות האחרונות – אני משאירה לכל אחת ממתק ומכתב מתחת לכרית – מן מזכרת מתוקה עד שאחזור מהנסיעה. אז מה אם הנסיעה היתה בדיוק לשלושה ימים וחצי? העיקר הכוונה…

בקיצור, הייתי כל כך מעוצבנת מהמכתב שאוטומטית נכנסתי לאוטו ויצאתי מהחניה לכיוון הבית. מיד כשיצאתי מהחניה חיכה כבר נהג אחר לתפוס אותה ורק כשיצאתי מהחניון המלא נזכרתי שרציתי לקנות שוקולד. עברתי לחניה השניה ליד הסופרמרקט ולהפתעתי היתה שם שורה ריקה של חניות שחיכתה רק לי. בירכתי את מזלי הטוב ויצאתי מהאוטו, רק כדי להיתקל בבחור נחמד שהסביר לי שאסור לחנות שם כי הם עומדים לצלם באיזור סרט אקשן והמכונית שלי נמצאת בדיוק באמצע. סרט אקשן? פה בגני-תקוה?  חיפשתי איפה נמצאת המצלמה הנסתרת כי הייתי בטוחה שמותחים אותי – עד שראיתי את כמות המצלמות והציוד שנמצא באיזור והשתכנעתי להזיז את האוטו.
קניתי את השוקולדים, הספקתי להניח אותם מתחת לכריות ויצאתי למונית שחיכתה לי לשדה התעופה יחד עם עמית מהעבודה שנסע איתי. רגע לפני שנכנסנו לשדה התעופה בדקתי שיש לי הכל – דרכון? יש. משקפי שמש? יש. כרטיס טיסה? יש. אישור למלון? יש. ארנק עם כרטיסי אשראי וכסף? אין… איפה הארנק? בתיק על השולחן בבית, שם הוא נשכח בבלבול עם הסופרמרקט בבוקר. 40 דקות לאחר מכן (ו-150 ש"ח נוספים לנהג  המונית) הארנק היה בידי. מזל שתכננו להגיע 3 שעות לפני הטיסה (וצחקו עלינו במשרד) ושאני גרה קרוב לשדה התעופה… נסעתי לא מעט פעמים לחו"ל ומעולם לא הבנתי איך אפשר לשכוח דבר כזה לפני טיסה. עכשיו אני מבינה .
מסתבר שכל התכנונים וההקדמות לא עזרו – אנחנו הגענו בזמן לטיסה אבל הטיסה עוכבה בשעה. אחרי שכבר עלינו למטוס גילינו שבטיסות לופטהנזה מהארץ משתמשים במטוסים קטנים יחסית – עד כדי כך קטנים שלא היה מקום לסרט בטיסה . אני לא מדברת על מסך אישי – לא היה מסך בכלל בכל המטוס…
חוסר השינה התמידי שאני נמצאת בו עוזר לי מאוד בטיסות כי אני בדרך כלל נרדמת עוד לפני ההמראה וכך הצלחתי להשלים 4 שעות שינה מתוך טיסה של 5 שעות. ההפתעות לא הסתיימו כי בנחיתה בפרנקפורט חיכתה לנו חוויה נוספת. כולם כבר ישבו חגורים לנחיתה, הטייס כבר התחיל להנמיך, שמענו את הגלגלים יוצאים, ראינו את האורות על הקרקע והכנו את עצמינו נפשית לנחיתה – ואז הטייס האיץ והמריא מחדש למעלה. ההסבר שקיבלנו היה שהמטוס שנחת לפנינו היה איטי מדי ואנחנו היינו מהירים מדי – לי זה לא נשמע הסבר מרגיע במיוחד ואנחנו יצאנו לסיבוב של עוד רבע שעה מעל שדה התעופה. נהג המונית שחיכה לנו פיצה על העיכוב – הוא נסע במסלול השמאלי במהירות קבועה של 170 קמ"ש בגשם שוטף בשעה 10 בלילה. אני יודעת שבגרמניה אין מגבלת מהירות בכבישים בין עירוניים, אבל מזל שאני ישבתי מאחורי הנהג כך שלא יכולתי לראות את מד המהירות. באיזשהו שלב מישהו אפילו אותת לנו מאחורה שהוא רוצה לעקוף. אני לא מעיזה לחשוב באיזו מהירות הוא נסע…
המלון היה פשוט נהדר ואני קיבלתי חדר מדהים – לא הפסקתי לצחוק במשך כמה דקות מרגע שפתחתי את הדלת – עשיתי קילומטראז' בין המיטה לחדר האמבטיה :P
{7527EC95-CE6D-49DF-A6BD-9593B7AF49D1}
וזה הנוף שחיכה לי בבוקר מהחלון – אפילו הנוף העירוני נראה פה אחרת:
{3E289A5D-60A1-4969-87E1-A881815FFEB5}
מלונות nH  מתגאים בכך שהם שמים לב לפרטים הקטנים – והם בהחלט הוכיחו את זה גם פה – תראו איזה רעיון מגניב לתחתית לכוס שתיה:
{AD2AF660-E144-4943-A1F2-1A3E7C6CE6A0}
וכמה פעמים קראתם על איזשהו רעיון שתחיל בשרטוט על מפית בבית הקפה? הנה ההזדמנות שלכם לחשוב על רעיון שכזה. שלא יגידו שלא שיתפו איתכם פעולה…
{3605E971-FA00-47EB-AADB-EF335CF76DA0}
אלו המפיות שליוו כל ארוחה במלון
{59E61F69-5228-4365-8C28-65BF25E335FB}
אני לא אשעמם אתכם בתמונות מהכנס – 50 אנשים יושבים ליד לפטופים מול המרצה זה לא משהו מעניין במיוחד. מכיוון שלא רציתי לזכור מהנסיעה הזו רק את שדה התעופה, המונית והמלון, החלטתי להישאר בפרנקפורט לילה נוסף ולהסתובב חצי יום בעיר עצמה. שם דוקא היה יותר מה לצלם – במיוחד חנות אחת נהדרת בשם  IDEE Creativmarkt.
{E0190623-319E-4E2C-8FC5-48C7E5D5F927}
סניפים של הרשת הזו קיימים ברחבי גרמניה (הייתי גם בסניף שלהם בברלין בכנס הקודם)  ומוכרים שם חומרי יצירה לשלל תחומים – ציור, עיצוב אלבומים, חותמות, תכשיטים, נייר, ליבוד וכו' (הנה האתר של הרשת). בחלק מהסניפים מוכרים גם בדים וציוד תפירה – אמנם בסניף הנוכחי דוקא לא, אבל מצאתי שם כמה דברים לא רעים בכלל. קודם כל, וואשי טייפ – עדיין לא נרגעתי בתחום הזה ומצאתי עוד שלושה לאוסף שלי:
{4F4CFFE1-3EBF-42F1-B126-01D22BBF8766}
וגם חותמת תאריכון נהדרת – התאריכון שיש לי היום הוא רק עד 2010 ואילו זו מסדרת אותי עד 2023…
{D09741AC-7501-40AF-BA65-8D46F9374478}
מצאתי שם גם אטבי כביסה מעץ – אין לי שום כוונה לתלות איתם כביסה אלא יש לי עבורם שימוש שונה לחלוטין:
{82D03D45-DDBF-48FC-A33E-DB02E636EB8F}
לא יודעת אם אשאיר אותם ככה טבעיים, אולי אני פשוט ארסס אותם עם ספריי צבע?
{C9A9C1E2-AB80-409B-8F6D-979542D93703}
בחנות אחרת מצאתי חותכני עוגיות מיוחדים – לא מתאים לכן איזושהי עוגייה עם הקפה או התה?
{BFFE2F22-FD9A-4565-B9FE-AE94D5A0ACAA}
אני כבר חושבת על ספל שוקו חם עם כנפיים של עוגיות משני הצדדים .
אבל את הקניה הכי שווה שלי דוקא עשיתי בשדה התעופה. כרגיל הגעתי 3 שעות לפני הטיסה וביליתי את הזמן בשוטטות בין החנויות עד להמראה. חנויות ספרים הן אהבה גדולה שלי (למרות שאני קוראת רק דיגיטלי בקינדל שלי בשלוש השנים האחרונות) וגם הפעם לא פסחתי עליהן. באחת החנויות קלטתי מדף של ספרי יצירה – ולא סתם יצירה אלא תפירה. ולא סתם תפירה, אלא תפירת תיקים!
{F7F94841-4943-4F06-A95F-F828159FD54D}
לא יכולתי להחליט ולכן לקחתי את שלושתם – אהבתי אפילו את הגב שלהם…
{5E655985-9B2A-411F-B700-2B65EE604107}
כמובן ששוב המראנו באיחור, אבל לפחות הנחיתה בארץ היתה חסרת אירועים וחזרתי הביתה בשלום בלי הפתעות נוספות.
את הבוקר ביליתי בנחלת בניימין בהשלמת חוסרים לקראת הסדנאות הבאות ובשוק הכרמל להשלמת ירקות לשבוע הבא. לא יכולתי לחשוב על שני ניגודים גדולים מזה – מצד אחד פרנקפורט עם טמפרטורה של 8 מעלות, חנויות מצוחצחות וסדר מופתי, ולמחרת שוק הכרמל ב-28 מעלות עם כל עם ישראל בצפיפות ובלכלוך של השוק.
איזה כיף להיות בבית!
קרן.
להשאיר תגובה

