שנת מתיקות

אני לא יודעת איך זה אצלכם, אבל רשימת האנשים שאני צריכה לתת להם מתנה בראש השנה רק הולכת וגדלה. טוב, אולי "צריכה" זו מילה חזקה מדי, בואו נתפשר על "כדאי" או "מומלץ". אלו לא אנשים מהמשפחה אבל אני נמצאת איתם בקשר באופן שוטף במשך כל השנה והם עושים את העבודה הכי חשובה בעיני – שומרים על הבנות שלי. אני מדברת על המחנכות בבית הספר על האחראים על הצהרון, על המורה לכינור והמאמן של הכדורסל, על העוזרת והבייביסיטר וכמובן גם על השכנים. אם הייתי צריכה לקנות לכל אחד מהם מתנה אז הייתי פושטת את הרגל אחרי החגים, אבל עדיין חשוב לי שידעו שאני זוכרת אותם ומעריכה את העבודה שהם עושים.

לפני כמה שנים קניתי מספק רפואי עשרות מבחנות זכוכית גדולות עם פקק שעם ומילאתי אותן בסוכריות m&m צבעוניות. צירפתי פתק קשור בסרט והכנסתי לתיבות הדואר של כל הדיירים בבניין. מכיוון שגרנו אז בבניין עם 47 דיירים, הבטחתי לעצמי שאקבל חיוך במעלית מכל מי שיכנס, לא משנה באיזו קומה (-:
השנה החלטתי ללכת שוב על אופציה של שוקולד – ולקראת החורף המתקרב שוקו חם הוא רעיון נהדר.  נו, אולי הוא לא מתקרב אבל שעון החורף מתקרב וזה מספיק בשבילי להתחיל לחשוב על חורף, גם אם המזגן עדיין עובד במלוא המרץ. לפחות אפשר לישון בלי מזגן בלילה בחלק מן הימים אז גם זה משהו – תנו לי לחיות קצת באשליה, טוב?

השוקו האהוב עלי ביותר הוא זה שבנוי משוקולד וחלב חם. זה שיש בתחתיתו ערימת שוקולד שאפשר לאכול בכפית ולהשאיר טעם מתוק בפה למרות שזה סוף המשקה. ככה אני גם בוחרת את בית הקפה בו אני הולכת לשתות את השוקו – מי שמשתמש באבקת קקאו/שוקולית נפסל מראש. האפשרות הפשוטה ביותר היא לזרוק כמה קוביות שוקולד לספל ולשפוך מעל חלב חם, אבל הנה אופציה  קצת יותר מרשימה. אגב, יש שתי אסכולות לשתיית שוקו כזה – האסכולה הראשונה כוללת את אלו שמחכים שהשוקולד ימס מעט ואז מערבבים את החלב כדי שבאמת יהיה שוקו בספל. האסכולה השניה, שאני נמנית עליה, מעדיפה לשתות את החלב כפי שהוא בלי לערבב, עם טעם שוקו עדין של חלקיקי שוקולד שהצליחו להינמס ולטייל במעלה הספל, תמורת התגמול של שוקולד עשיר וקרמי בכפית בסיום המשקה. לאיזו אסכולה אתם שייכים?

אני לא שוקולטיירית ובטח כל חובבי האוכל יבואו אלי בטענות על זה שככה לא עושים וצריך לבדוק את הטמפרטורה של השוקולד, אבל אני דוגלת בפשטות והמטרה של המתנה הזו היא תשומת לב בעיקר. השוקולד שהשתמשתי בו הוא שוקולד חלב רגיל – הפרה האדומה של עלית או ורד הגליל. כל מה שצריך זה תבנית סיליקון עם שקעים עמוקים, מקלות של סוכריה (או מקלות של ארטיק) ושוקולד כמובן. למי שאין תבנית סיליקון, ניתן להשתמש גם בכוסות פלסטיק חד פעמיות שקופות – כל דבר שיהיה גמיש מספיק כדי שנוכל להוציא את השוקולד מהתבנית בקלות. ניתן להשתמש גם בתבניות מתכת של מיני מאפינס, אבל כדי להוציא את השוקולד נצטרך להניח את התבנית במעט מים חמים כדי שהשוקולד ימס קצת ונוכל לשחרר אותו. בביקור האחרון ב-IKEA אהובתי קניתי תבניות שקעים מסיליקון לקוביות קרח (5 שקלים לתבנית) – מעולם לא עשיתי קוביות קרח איתן אבל צורות שוקולד, צורות סבונים, כדורי שוקולד, צורות גבס לצביעה ושאר רעיונות הם אופציה נהדרת. הלכתי הפעם על לבבות (לשנה מלאת אהבה), כוכבי ים (לסבונים?) והכי חשוב – דגים. ברור שדגים זה לראש השנה, לא?

{4E2B3BF3-F98E-4DD9-B5D7-C55305014CD8}

את השוקולד ממיסים בדרך שהכי נוחה לכם – בתוך סיר מים רותחים שבתוכו מונח סיר נוסף עם קוביות השוקולד (על מנת שהשוקולד לא ישרף) או במיקרוגל. בשני המקרים צריך לשים עין, לערבב ולהשגיח שהשוקולד מגיע למצב נוזלי בלי גושים אבל לא לגרום לו לרתוח או להישרף. אני שברתי את טבלת השוקולד לריבועים והכנסתי לחימום במיקרוגל.

{2638BD1C-ECD2-403B-A574-4CFECA0A7638}

אחרי שהשוקולד נמס, מוזגים אותו עם כף לתוך השקעים בתבנית ומחכים שהוא יתקרר קצת ויתגבש מחדש – אפשר לשים אותו עכשיו במקרר אבל לא לשכוח אותו שם ליותר מדי זמן – צריך להגיע למצב בו השוקולד כבר מספיק סמיך עד שמקל של סוכריה יכולים לעמוד בתוכו בצורה ישרה בלי תמיכה ובלי ליפול. עכשיו זה הזמן לשים במקרר עד שהשוקולד מגיע למצב מוצק לגמרי.

{2DFB8F65-7E0A-4FC2-B5D1-164C6CA72F21}

{929D90D6-C19C-4798-9D81-6DF0AF4F9B78}

{6DF37844-B138-4E00-A91E-3B8BC3F61664}

מוציאי את מקלות השוקולד ע"י קילוף תבנית הסיליקון ודואגים לעטוף כל מקל בשקית צלופן קשורה בסרט ואליה מצורפת הברכה. זה יכול להספיק בלי שום בעיה למתנה סמלית, אבל מנסיון שלי, אם מביאים רק אחד כזה לבית שיש בו יותר מאדם אחד, יתחילו המריבות מי יקבל את המקל ולכן אני מעדיפה לתת כמה כאלו בתור מתנה ולא אחד בודד. באותו ביקור ב-IKEA מצאתי את הספלים הירוקים הללו במחיר מנצח של 3 שקלים לספל. שלושה מקלות שוקולד עטופים בכל כוס + תגית וכפית חד פעמית כסופה ואני  מוכנה לשנה החדשה!

{E5A2BD3E-3A6C-4B59-A6A1-86B81214BBA8}

את דגי השוקולד הנחתי בקערת פלסטיק קשיחה חד פעמית (10 שקלים ל-4 קערות) + צלופן, סרט וברכה. כמובן שאפשר לארוז את השוקולדים גם בתוך קופסא או לתת אותם בתוך עציץ ממתכת או חימר – הכל אפשרי.

{6CB68319-F336-4C97-89FA-5BEE7C6464F6}

{CDC6AE56-CB74-4688-BA02-A57F33546E94}

וברור לכם שמדובר פה בכמויות, נכון?

{5DE6A292-9512-4E01-8507-84FE892BD9A4}

{BCAC23F4-BF64-4485-81C6-49B90D754FB2}

השארנו כמה מקלות "פגומים" לשימוש ביתי – יש לי הרגשה שהבנות שלי פגמו בכוונה כמה מהם כדי שישאר להן בבית…

סה"כ עלויות 100 ש"ח – 50 ש"ח לשוקולד ו-50 ש"ח לכלים ולקישוטים ויש לי מתנות סמליות לכוווולם. יש לי גם קצת בחילה מעודף שוקולד בערב אחד – הבנות רבו על מי תלקק את הכף ואת הקערה, אבל לי היה ברור שצריך לעשות בקרת איכות וחייבים לטעום מכל תבנית כדי לברר שלא קרה לשוקולד שום דבר במקרר, נכון?

הזכרתי בפוסט הקודם שחגגנו ללי יום הולדת ואני עדיין מתאוששת ממנו – נראה לי שהצלחתי… בשבת האחרונה של החופש הגדול חגגנו ללי יום הולדת תשיעי – היא הזמינה 9 בנות (סמלי?) והכריזה שמי שרוצה מוזמנת גם להישאר למסיבת פיג'מות כולל לינה וארוחת בוקר. ממש כמו בצימר :P. נחשו כמה בנות החליטו שהן נשארות לישון? ניחשתם נכון, תשע בנות…

בכניסה תלינו מפל של בלונים שצריך לעבור דרכו:

{76C36622-01B0-4C60-A2E1-D9901208D785}

{46166AA1-446B-4E2A-BCFA-791C9529C979}

התפריט כלל פיצה תוצרת בית עם אבטיח בצורת לבבות לקינוח:

{27279329-1D5B-4619-BFCF-4A145FD53CDC}

עבור מי שנשארה לישון (= כולן) תכננו צפיה בסרט עם פופקורן אישי לכל אחת. את הקופסאות הדפסנו על בריסטול לבן והדבקנו – הגיזרה לקוחה מכאן.

{97339606-D210-4CF1-83F6-F27FD827E43F}

{E15CD157-5B6D-4253-82D5-00531EE183A5}

חשבנו שבחצות הבית ישתתק, אבל טעינו. עד ארבע בבוקר הסלון לא נרגע. בשתיים אנחנו נשברנו והלכנו לישון – ובשמונה היתה לנו השכמה כי הן היו רעבות. הן קיבלו פנקייק לארוחת בוקר עם מקל שוקולד לשוקו חם כתוספת ושלחנו כל אחת לדרכה עם צנצנות מתוקים.

{E417F6F7-767A-46B6-939A-C16F44D51F5A}

העיקר שלי נהנתה – מיד אחרי שכולן הלכו היא התחילה לחשוב מה היא רוצה לעשות ביום ההולדת הבא. אני רק רציתי ללכת לישון. יום ההולדת הבא אצלינו במשפחה הוא הבת מצווה של אור – אני מנסה לא לחשוב על כל הטררם שמחכה לי.

בתחום היצירה, העניינים שוקקים מתמיד – סיימתי מיני אלבום לסדנא חדשה מיד אחרי סוכות שהמוטיב העיקרי בו הוא וואשי טייפ (washi tape) – הצלחתי להכניס יותר מ-20 אפשרויות שונות לשימוש בטייפים המקסימים הללו ולהצדיק את האוסף שאני לא יכולה להפסיק לאגור. כל הפרטים יגיעו בפוסט הבא מיד אחרי שאוכל לצלם את האלבום באור יום. רצף החגים יוצא השנה נהדר, עם כמה שיותר ימי חג באמצע השבוע. מישהי פעם אמרה לי שזה יוצא נהדר לשכירים ואיום ונורא לעצמאיים – מכיוון שאני שכירה, עונת החגים עושה אותי השנה מאושרת מתמיד. סופסוף יש מאגר רציני של ימים רצופים ללא עבודה שבהם אפשר להגניב פנימה גם שעות יצירה ביום ולא רק אל תוך הלילה. מחכים לי כמה פרוייקטים שנתקעו באמצע ועוד כמה שרציתי ממזמן להתחיל.

והעיקר, שתהיה שנה טובה ומתוקה (אתם רואים שדאגתי בפוסט הזה לפרנסה לרופאי השיניים), שנת שקט ושלווה (באמת לא יזיק לנו), שנת אהבה ושמחה (כי אף פעם אין יותר מדי מזה), ויצירה יצירה כל הזמן…

קרן.

להשאיר תגובה

