תפירה 103

אני מכורה לתיקים. לא משנה כמה תיקים כבר יש לי – כאלו שקניתי או כאלו שעשיתי – תמיד יש מקום לתיק נוסף. אני לא מחליפה תיק כל יום לפי ההופעה – בדרך כלל זה דוקא הפוך. אני נזכרת עם איזה תיק הלכתי אתמול ומנסה לחשוב איך להתלבש כדי להתאים לתיק. כשנגמרות לי האפשרויות (או שלא בא לי להתלבש 5 ימים ברצף בצבעים כהים כי הלכתי עם תיק שחור), אני מתגברת על העצלנות שלי ומחליפה לתיק אחר – עד הפעם הבאה. בכל פעם שאני מחליפה תיק אני מנסה להוריד דברים מיותרים שהצטברו לי מאז החלפת התיקים הקודמת. בפועל, יוצא שאני פשוט משאירה בתיק הישן את הדברים שאני לא צריכה להעביר לתיק החדש. ככה תלוש המשכורת נשאר בתיק אחד, כרטיס המנוי להצגה נשאר בתיק שני והשפתון החדש שקניתי נשאר בתיק השלישי.
הבעיה מתחילה כשאני צריכה את אחד מהדברים האלו ואז מתחיל המסע בזמן. אני צריכה לנסות להיזכר מתי היה לי את הפריט, איפה הייתי, מה לבשתי באותו יום ועם איזה תיק הלכתי. עכשיו לכי תחפשי את התיק בבית… אם במקרה העברתי את הפריט הזה לתיק הבא כשעשיתי החלפת תיקים אז כל התיאוריה הזו הולכת לעזאזל ואני צריכה להתחיל להיזכר מחדש…
כמה פעמים איבדתי ככה מרשמים לתרופות – הרופא שלי בטוח שאני שכחנית כרונית (ויש מצב שהוא אולי צודק). מצד שני, יש תמיד את הקטע הכייפי בלהעביר דברים לתיק חדש ולגלות שם נשכחות – קוביית שוקולד מהפעם האחרונה ששתיתי שוקו בארומה, את הטבעת שהורדתי האצבע כי היא הפריעה לי להקליד במחשב, סיכה לשיער שהורדתי ושכחתי איפה שמתי אותה, את העט האהוב שעלי שפשוט זרקתי בתיק – ואת המרשם שחיפשתי במשך שבוע ומאז כבר פג התוקף שלו…

נכון שכיף לקנות תיק חדש, אבל עוד יותר כיף לתפור תיק שמתאים בדיוק לצרכים האישיים שלך – כיסים עמוקים ונוחים לכל מה שסוחבים בתיק – משקפי השמש ובקבוק המים, נרתיק איפור וצרור מפתחות, כלי כתיבה וחפיסת טישו. לא לשכוח כיס נגיש שמתאים בדיוק לטלפון הנייד, כיסים מבחוץ ומבפנים ורצועה בדיוק באורך שנוח לך. יש תורה שלמה על תכנון תיקים אבל צריך להתחיל איפשהו, לא? זו הסיבה שבהמשך לסדרת המתחילות בתפירה, אני פותחת הרשמה לסדנת תפירת תיק למתחילות.

{B580F0EF-62D2-4F1C-86E6-79203896839E}

בסדנא נתפור תיק דו צדדי – בעצם מרוויחים שני תיקים במקום אחד… כך נראה התיק אם מחליפים את הצדדים והביטנה הופכת להיות חיצונית:

{7938E8E0-D1C9-4215-9438-DDA93CE8D651}

לתיק יש שני כיסים קדמיים גדולים ועוד כיס צדדי אחד לטלפון:

{FF4E6CE3-8335-4F60-9C17-49158EA60C49}
הנה החלוקה של הכיסים מבפנים:
{5FA708AE-72A1-47B2-A791-0DEFB9A376C3}
וכמובן שאותו הדבר הוא גם בבד החיצוני – בסך הכל יש בתיק הזה 6 כיסים (3 פנימיים ו-3 חיצוניים):
{5194AB7F-D1D9-4345-8BA5-0DCA162BB315}
הנה כל הפרטים:
  הסדנא מיועדת לבנות שאין להן ידע בתפירה או שיש להן ידע בסיסי.
  • מתי? הסדנא תיערך בשני מועדים אצלי בגני-תקוה (בין קרית-אונו לפתח-תקוה):
    • יום שישי ה-24 באוגוסט בשעה 9:00 בבוקר
    • יום שישי ה-7 בספטמבר בשעה 9:00 בבוקר
    • יום שישי ה-14 בספטמבר בשעה 9:00 בבוקר
  • כמה עולה? עלות הסדנא הינה 250 ש"ח למשתתפת.
  • מה מקבלים? הסדנא כוללת את כל החומרים – בדי קנווס חזקים ועמידים עבור הצד החיצוני והביטנה + רצועה עבור הידיות. בסדנא תוכלו לבחור את הבדים בעצמכן – בד אחד עם דוגמא ובד שני חלק. כמובן שניתן לשחק עם השילובים ולתפור תיק פרחוני עם כיסים גדולים מבד חלק ולהיפך.
  • מה צריך להביא? מכונת תפירה למי שיש. מי שאין לה מכונה תחלוק את חמש המכונות שלי עם שאר בנות הסדנא.
  • מה גודל התיק? התיק מאוד מרווח – רוחב התיק 45 ס"מ וגובהו 30 ס"מ (לא כולל הרצועות). ניתן יהיה לבחור את אורך הרצועות הרצוי בסדנא.
  • יש גיזרה? בהחלט כן – תוכלו להעתיק אותה בסיום הסדנא וליצור תיקים נוספים בעצמכן.
  • איך נרשמים? שולחים לי מייל ל-kparparim@gmail.com עם הפרטים הבאים: שם מלא, מספר טלפון, מועד הסדנא הרצוי  והאם אתן מביאות איתכן מכונת תפירה.
לכל מי שלא מחשיבה את עצמה כתופרת מתחילה, מתוכננות גם סדנאות של תיק למתקדמות עם רצועות עור תפורות, וגם נרתיק תליה לרחצה, וגם נרתיק לקוסמטיקה – רק קצת סבלנות.
בינתיים יש לי שתי הדרכות מצולמות עבורכן – האחת בנייר והשניה בתפירה – חכו לפוסט הבא…
להתראות בסדנא,
קרן.
להשאיר תגובה

