טיפטופים

החום הבלתי הגיוני ששרר בחוץ מנע ממני לצלם אפילו תמונה אחת של העבודות האחרונות שלי. בינתיים הספקתי לתפור ארבעה תיקים (אוטוטו חמישה), נרתיק, כרית ואולי יהיה גם אוהל. הספקתי גם להשתתף בשתי סדנאות – רואים ששעות המזגן עושות  לי רק טוב? הכותרת של הפוסט הוא שילוב בין משאלה לקצת גשם שירגיע את הטמפרטורות ולהזכיר שאני חובבת טיפים ידועה. לא את הטיפים שנותנים במסעדה (למרות שגם שם אני משתדלת לא לקפח) אלא טיפים שעוזרים לקצר זמנים ולהפוך את היצירה למשהו יותר פשוט ומהנה. הנה כמה טיפים שאני משתמשת בהם כשאני מכינה גזרות.

קודם כל, על מה מסמנים גיזרה?  פה יש לי פתרון יחסית זול ונוח. אני  מסמנת את הגזרות שלי על אל-בד – זה החומר שממנו עושים מפות חד פעמיות. קונים אותו בגליל שעולה בין 30-40 ש"ח לכמה עשרות מטרים (או שאפשר לקנות מפה חד פעמית מאל-בד במכולת). מומלץ לקחת צבע בהיר כמו לבן או ורוד בהיר וכך ניתן לראות על איזה איזור בבד מניחים את הגיזרה – זה נוח במיוחד אם על הבד יש אלמנט שאנחנו רוצים למקם בגיזרה. ככה לא גוזרים בטעות את הראש של הדמות החמודה שמצויירת על הבד כי הנחנו את הגיזרה גבוה מדי…

לאל-בד יש הרבה יתרונות: מאוד נוח לגזור אותו – אפילו עם מספרי נייר רגילים, קל לסמן עליו – אפילו עם עט כדורי, ואין בעיה לחבר אותו עם סיכות אל הבד שעליו מסמנים. צריך ממש להתאמץ כדי לקרוע אותו כי הוא לא נקרע כמו נייר רגיל אם מקפלים אותו או מותחים אותו והוא אפילו לא נקרע אם הוא נרטב בטעות. הכי נוחה היא העובדה שאפשר לקפל אותו לגודל ממש קטן ולהכניס למעטפה עד לפעם הבאה שנצטרך את הגיזרה.

עבור גזרות שאני משתמשת בהן הרבה פעמים (למשל גזרות שאני עובדת איתן בסדנאות), אני בוחרת בחומר קשיח יותר – והחומר הזה הוא מַפָּל. מפל הוא יריעת פלסטיק (החומר נקרה פוליפרופילן) שמגיעה במספר דרגות עובי בטווחים 0.3 ע 1.0 מ"מ. זהו חומר גמיש מאוד ולכן הוא עמיד ומתאים לשימושים חוזרים. גם כאן יש יתרון לשקיפות – ניתן לעבוד עם מפל בצבע אטום כלשהו, אבל אני משתמשת בעיקר במפל שקוף. גם פה זה שימושי לראות היכן מניחים אותו על הבד, במיוחד אם רוצים למקם אותו על איזור מסויים בבד. מכיוון שהמפל קשיח, לא ניתן לחורר אותו עם סיכות ולכן מומלץ לחורר זוגות של חורים במפל עם מחורר משרדי רגיל. דרך כל זוג חורים ניתן יהיה להכניס סיכה שתחבר את הגיזרה לבד כדי שניתן יהיה לסמן ללא חשש של תזוזה. אפשרות נוספת היא להדביק עיגולים של נייר שיוף (נייר זכוכית) כדי להגביר את החיכוך ולמנוע  תזוזה של הגיזרה בזמן הסימון. את המפל ניתן לקנות בגליונות של מטר או בדפים בגודל דף A4 בחנויות למוצרי נייר כמו ארטא ודומיה והוא עולה בסביבות 7-10 שקלים לגליון ענק של מטר על 70 ס"מ. מכיוון שהוא עשוי פלסטיק, ניתן לסמן עליו רק עם טוש בלתי מחיק אבל הוא מספיק דק כדי שניתן יהיה לגזור אותו במספריים בלי בעיה. החסרון היחיד שלו הוא שלא ניתן לקפל אותו (קיפול בכוח ישאיר קפל קבוע שלא ניתן ברוב המקרים ליישר)  ולכן צריך למצוא פתרון אחסון נוח לגזרות גדולות ממפל – למשל תיקיה גדולה לאחסון ציורים.

{F9F3B49E-97DD-4607-88DA-96CAF28D3EE8}
אגב, אם אין ברירה אפשר לסמן גיזרה קשיחה אפילו על קרטון של קופסת קורנפלקס – למרות שהוא לא שקוף. בעיקרון הרבה יותר נוח לסמן מסביב לגיזרה קשיחה כי היא לא מתקפלת בזמן הסימון והעט לא עולה עליה – מה שקורה ברוב הגזרות שעשויות מנייר דק יותר.
לגבי שמירה של גזרות, יש לי כמה אפשרויות. הגזרות שעשויות מפל נשמרות אצלי בתיקיית ציורים גדולה.
הגזרות מנייר או מאל-בד נשמרות אצלי בתוך תיקיית שמרדפים עם מדבקה עבור כל שמרדף – במקום מדבקה אפשר פשוט לכתוב את נושא הגיזרה על אחד מהחלקים שלה.
אפשרות שלישית היא פשוט לשמור את הגזרות במעטפות ואותן לשים בתוך קופסא או מגירה לשימוש חוזר. ברוב המקרים אני אפילו לא שומרת את הגיזרה – כנראה שהתת מודע שלי יודע מראש אם אי פעם אשתמש בה שוב או לא…
מה שכן הצלחתי לצלם בשבועיים האלו אלו הפופים מהסדנא האחרונה – כמובן שהיה מזגן…
{8A8CC540-54E7-4374-8AD2-310864598F27}
{A062E2F1-FF3C-4944-BF47-8C908D191FE9}
{6EC36CBE-AA7F-4492-A9AB-998D846AA476}
{FC8598C3-4C64-4093-939B-4806D535985E}
{6DDC04B1-8C1C-4918-8904-23917C8960E8}
{D125053C-C7A5-4C72-8896-5B699F66854C}
אני מקווה למצוא זמן לצלם את שאר היצירות שתפרתי בשבועיים האלו – שולחן העבודה שלי מתמלא בשאריות ואין מאושרת ממני…
עדכון סדנאות:
התפנו שני מקומות בסדנת הפופים השבוע ביום שישי הקרוב (27/7) – כל הפרטים כאן. להרשמה שלחו לי מייל ל-kparparim@gmail.com.

לכל מי ששאלה על הסדנאות הבאות (תיק, כרית מושי, נרתיק קוסמטיקה, נרתיק רחצה ועוד…), ב-10 לאוגוסט מסתיים הסבב הנוכחי של סדנאות הארנקים והפופים – אחר כך תתחלנה הסדנאות החדשות שאני מתכננת.

תישארו במזגן,
קרן.
להשאיר תגובה

