תפירה 101

כשאני מסתכלת על עבודות התפירה הראשונות שלי אני מחייכת. אני נזכרת כמה הייתי גאה שהצלחתי לתפור רוכסן בפעם הראשונה, איך המכונה תפרה לי מהר מדי ואיך התעצבנתי בכל פעם שהייתי צריכה להחליף חוט.  כשקלטתי שאפשר גם לתפור בובות במכונת תפירה בכלל הייתי באופוריה – פתאום זמן העבודה התקצר פי ארבע ורצו לי בראש כל מיני פנטזיות. עם הזמן הכיוונים שלי השתנו – התחלתי עם צעצועים ובובות, עברתי לשמיכות וכריות, משם לתיקים וארנקים ובזמן האחרון גם קצת בגדים. כל פעם אני לומדת משהו חדש ופשוט נהנית, למרות שזה לא אומר שאני לא פורמת – להיפך! לדעתי הפרימה היא דוקא אות של כבוד ודגל למצויינות בלמידה. הרי אם פרמתי כי טעיתי אז החכמתי לפעם הבאה, ואם פרמתי כי מה שתפרתי לא נראה מספיק טוב, זה סימן שאני פרפקציוניסטית ולא מתעצלת. בינינו, בסופו של דבר רק אני צריכה להיות מרוצה ממה שעשיתי, נכון?

כדי לחלוק גם איתכן את חדוות התפירה (ויש חדווה כזו, מבטיחה!), אני פותחת סדנא למתחילות בתפירה. אין צורך בידע מוקדם בתפירה – פשוט לבוא, ללמוד ולצאת עם מוצר גמור – או בעצם שניים. בסדנא נתפור סט של תיק יד וארנק תואם. נלמד איך מעתיקים גיזרה, איך מקשיחים בדים, איפה ואיך תופרים, למה חשוב לגהץ ואיך מוסיפים סוגרים, ידיות ואפליקציות.
 {7FB100AE-273F-46DB-B6ED-8C2FD870D1E3}
לתיק יש ביטנה, כיס לטלפון, אפליקציה חיצונית וידיות מתכת:
{2862E7F8-B46E-4B35-AEC8-EB9E3584A8CB}
לארנק יש ביטנה, סוגר מגנטי ואפליקציה חיצונית:
{8BC68A9F-50EC-4130-B05F-E5B1E1AE135A}
הנה כל הפרטים:
הסדנא מיועדת למי שאין לה בכלל ידע בתפירה או שיש לה ידע בסיסי.

  • מתי? הסדנא תתקיים ביום שישי ה-30 במרץ  – הסדנא מלאה!

עדכון: תיפתחנה סדנאות נוספות בתאריכים הבאים:

יום שלישי ה-10 לאפריל בשעה 9:00 (חול המועד פסח) 
יום רביעי ה-11 לאפריל בשעה 9:00 (חול המועד פסח) 
יום רביעי ה-11 לאפריל בשעה 17:00 (חול המועד פסח)
יום שישי ה-20 באפריל בשעה 9:00 
יום שישי ה-27 באפריל בשעה 9:00 
יום שישי ה-11 במאי בשעה 9:00
יום שישי ה-18 במאי בשעה 9:00 
יום שישי ה-1 ביוני בשעה 9:00  
יום שישי ה-8 ביוני בשעה 9:00  
איפה? הסדנא תתקיים אצלי בבית בגני-תקוה (בין קרית-אונו לפתח תקוה)
  • כמה זמן? הסדנא אורכת חמש שעות – מהשעה 9:00 בבוקר ועד השעה 14:00 בצהריים.
  • כמה עולה? העלות למשתתפת היא 230 ש"ח.
  • מה להביא? מי שיש לה מכונת תפירה מוזמנת להביא אותה – ככל שיש יותר מכונות, יותר טוב!  בסדנא ניתן גם לחלוק במכונות שלי – תראו בעצמכן שזמן התפירה נטו הוא יחסית מועט ויש עוד הרבה דברים שצריך לעשות מסביב.
  • מה מקבלים? בסדנא תקבלו קיט חומרים שמכיל כבר הכל – ידיות, סוגר מגנטי, פליזלין להקשחה, פליזלין להדבקה וגם בדים לתיק. ניתן יהיה לבחור בדים מראש ממבחר בדי הכותנה בחנות של נתנאלה.
  • איך נרשמים? שולחים לי מייל ל-kparparim@gmail.com ומציינים את הפרטים הבאים: שם מלא, מספר טלפון ליצירת קשר, התאריך הרצוי והאם מביאים מכונת תפירה.
  • מה עוד? מבטיחה לכן קרואסונים ושתיה חמה/קרה שיעזרו לכן להתעורר…

וסתם קצת נוסטלגיה: הנה העבודות הראשונות שלי בתפירה שהעליתי לבלוג לפני יותר מ-4 שנים – איך שהזמן רץ…

הנה הארנק הראשון שלי – שתפרתי לכבוד עלייתה של אור לכיתה א' – מי היה מאמין שהיום היא כבר בכיתה ה'?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
והבובות הראשונות שלי בתקופה שהתלהבתי מהספרים של טילדה – זוג השבלולים ודפנה הארנבת (גם רמת הצילום שלי היתה בהתאם ):
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
להתראות בסדנא,
קרן.
להשאיר תגובה

