הקו הדק בין הגיון לשגעון

יש קו מאוד דק בין הגיון לשגעון – ומי שחוצה אותו לא תמיד שם לב. זה יכול להיות משהו שטותי כמו אוסף שאיבד פרופורציה, אגרנות כפייתית שפורצת גבולות או סתם הסכמה לפרוייקט שאיבד את הגבולות הנורמליים. אוספים אני לא אוספת, אני חוטאת באגרנות אבל משתדלת גם להיפטר מאביזרים באותו קצב – אבל להסכים לפרוייקטים שאין להם תחתית אני מתפתה כל פעם מחדש.

אקדים ואומר שפורים הוא כר נרחב לפרוייקטים משוגעים כאלה, ואני בטוחה שאני לא היחידה שמברכת כשהחג הזה עובר. כל שנה יש לי סיפורים חדשים – ואתגרים חדשים. עם אתגרים אין לי בדרך כלל בעיה כי אני מכירה את דרך ההתנהלות – אני מתלהבת מהפרוייקט ומסכימה לעשות אותו, דוחה אותו עוד ועוד עד שאין ברירה ובסוף נשארת עד השעות הקטנות של הבוקר ומקללת את הרגע שבו הסכמתי לרעיון. משום מה זה לא גורם לי להפסיק לאתגר את עצמי – כנראה אני אוהבת לקלל…
פורים השנה חסך ממני תחפושת אחת – אור החליטה שהיא מתחפשת לשחקנית כדורסל. מכיוון שהיא משחקת בליגת הכדורסל שלוש פעמים בשבוע, אין בכלל בעיה למצוא מדים, נעליים או כדורסל עבור התחפושת.
מאי החליטה שהיא מתחפשת לפיצה. למה פיצה? לך תדע… אולי כי היא מצאה תמונה לתחפושת פיצה יחד עם עוד רעיונות לתחפושות שאני אוספת במגירות שלי.  זה היה אתגר יחסית הגיוני מבחינתי – לקחתי פליז חום וגזרתי למשולשים, תפרתי פליז אדום בתור רסק עגבניות, רצועות לֶבֶד צהובות לגבינה צהובה,  פטריות לֶבֶד חומות וזיתים ירוקים מגולענים.
{F2FEABED-69E2-44E8-BA65-63A57674CB14}
כל משולש נתפר עם מילוי אקרילן שטוח וביטנה חלקה – והוספתי רצועות עם סקוטש כדי שהכל ישאר במקום.
{7484CDD8-C2DC-462F-935C-52C10230D8A9}
נכון שהיא נראית טעימה?
{8FC11461-D5D5-4687-909F-037D7BB76B54}
אוי, הפיצה משמינה אותי :P.
{5746DA86-FA19-4EAD-ADE0-30A80484B66F}
{02D9726F-D097-439F-A5BE-5F69582B7BE8}
ואם היא היתה קופצת אז היא היתה פיצה מקפיצה!
את האתגר האמיתי השנה סיפקה לי – היא רצתה להתחפש לפטרישיה מבית אַנוּבִּיס. say what? הבת שלי מומחית בלמצוא דמויות מסדרות בלתי ידועות… מסתבר שבית אַנוּבִּיס (House of Anubis) היא סידרה אמריקאית/בריטית/בלגית בערוץ ניקולודיאון עם סיפור מסתורין וכשפים על נערים בפנימיה – מן הארי פוטר בסדרה שבועית.
{55BF0437-8692-41D5-869B-5FDD36A3A41D}
הקאטץ' בסיפור הוא שהם לבושים כמו שלבושים בפנימיות בחו"ל – חולצת צוארון לבנה, חצאית קפלים אפורה, אפודה אפורה, עניבה בורדו עם פסים וג'קט בורדו עם שרוולים ארוכים. מיותר לציין שלא ניתן להשיג תחפושות כאלו, נכון? ברור גם שאין אפשרות למצוא ג'קט בורדו לילדים (האמת היא שלא ראיתי השנה שום ג'קט בורדו גם למבוגרים), ואפודות או חצאיות קפלים הן ממש לא באופנה הישראלית, במיוחד לא בסוף עונת החורף…
חולצת צווארון לבנה קניתי לה במחשבה שזה יהיה גם שימושי לכל מיני טקסים בבית הספר. שׁוֹיְן. לגבי השאר, לא היה מנוס מאשר לגשת למלאכה. ראשונה בתור היתה חצאית הקפלים – קצת חישובים איך להכניס כמה שיותר קפלים ברצועת הבד שקניתי אבל החצאית הושלמה.
{967CEF63-6E52-4813-818A-E8AE7C78D76E}
שניה בתור היתה האפודה – בד סריג אפור ושעה עבודה של חיתוך ותפירה באוברלוק וגם זה היה כבר מאחורינו.
{EE0449C2-657F-4A2F-B404-CA6336363A88}
לגבי העניבה הלכתי לחפש הדרכה ברשת – תפרתי סרט צהוב באלכסון והכנתי שתי עניבות. מזל שאני זוכרת איך קושרים עניבה…
{A2880DB3-27D5-4DA1-983E-C952CB4A8F6D}
למה שתי עניבות? פה נכנס מרכיב השיגעון לסיפור. הפרט שהשמטתי הוא שלבת שלי יש חברה טובה שגם אוהבת את הסידרה והן רצו להתחפש ביחד. נחשו איזו אמא תפרה את התחפושות? בינגו, זכיתם בניחוש…
בכלל, לי מכניסה אותי לכל מיני פינות מוזרות בגלל שאני יודעת לתפור. לפני כמה זמן קיבלתי טלפון מהמורה לכינור של לי, הוא רצה לדעת אם התקשרה אלי המורה למוזיקה. כששאלתי למה היא היתה אמורה להתקשר אלי, הוא סיפר שהמורה היתה צריכה תלבושת של רקדנית פלמנקו להופעה ולי סיפרה שאמא שלה תופרת… לפחות שם ידעתי שזה כבר שגעון גמור מראש והודעתי שאני לא עושה כאלו פרוייקטים – והנחיתי את הבת שלי לא לפרסם הצהרות כאלו לכל המתעניין (-:
נחזור לפורים. בקיצור, הייתי צריכה לתפור שניים מכל דבר – שתי חצאיות, שתי אפודות, שתי עניבות והכי חשוב – שני ג'קטים! בואו ואוסיף לכם פרט נוסף – החברה גבוהה וגדולה מלי בשתי מידות לפחות, מה שאומר שאפילו לא יכולתי להשתמש באותה גיזרה לשתיהן אלא הייתי צריכה לחשב לכל אחת בנפרד.
משוגעת כבר אמרתי? הייתי יכולה לקחת סריג ולתפור משהו פשוט שדומה לג'קט, אבל לא, למה שאני אעשה משהו נורמלי לשם שינוי? הייתי חייבת להיות פרפקציוניסטית (וברור מאיפה לי ירשה את זה) ותפרתי ג'קט לילדות מגיזרה של בורדה – כולל ביטנה, דשים, כפתורים וכיסים. לכל ג'קט יש 10 חלקים חיצוניים ועוד 10 לביטנה – ותכפילו הכל בשניים. זה בהחלט פרוייקט לא לבעלות לב חלש – ורק לכאלו שלוקות בשיגעון. פרמתי לא מעט, אבל בהחלט למדתי מהנסיון ועכשיו אני יכולה לומר שאני יודעת איך תופרים ג'קט. סביר להניח שלא אעשה את זה יותר שוב בחיים, אבל לפחות אני יודעת למה אני צריכה להתחמק.
{692577E7-38AB-4F3A-B62E-52019448E288}
למה היא כל כך רצינית?
{ED8C2D57-BDDF-4FB4-9FFF-252B0106987C}
הנה התחלנו להפשיר…
{00F95B1D-5221-4BEE-8124-2BF20DC5F763}
תתעלמו מהחצר – יש לנו  הרבה עבודת נקיון בסוף השבוע הזה אחרי המבול בסוף השבוע שעבר.
{F362C9D0-A851-471C-BDC2-306BEFAF3715}
האבסורד הוא שברור לי שרוב הילדים בכלל לא יבינו למה הן התחפשו – לי הכינה תעודת זהות שתהיה לה בכיס של הג'קט כדי שתהיה לה תשובה  מוכנה לכל מי שישאל (-: היא סיפרה לי שביקרו אותם נערים מחטיבת הביניים שזיהו את הדמות שלה – הבת שלי מקדימה את זמנה .
הנה עוד תמונה מהסידרה – רוב הבנות נועלות נעלי סירה שחורות ורק אחת נועלת מגפיים שחורים גבוהים. נחשו למי לי רצתה להתחפש?
{D6F19FB6-B3D4-4B80-8E5B-EAF59BC97D72}
סוף פברואר הוא לא חודש טוב לחפש מגפיים שחורות מידה 33 לילדות – במשך  העונה עוד היה אפשר למצוא אותן אבל בסוף העונה פשוט צחקו עלי. לא הצלחתי לשכנע את לי שגם נעלי סירה זה בסדר והפתרון היה לקחת מגפיים סגולות (???) ישנות שעמדו להיזרק לפח ולהדביק עליהן בד ויניל שחור מבריק. אני מקווה שהן תחזקנה מעמד רק במשך פורים, כי אם הן תשרודנה מעבר לזה, יש סיכוי גבוה שלי תרצה להמשיך לנעול אותן  לבית הספר…
{4E5DD39C-EEC9-4F66-A78F-0A86A7A6E9EA}
תם ונשלם פורים נוסף. מעניין מה הן כבר מתכננות לי לשנה הבאה!
נראה לכם שאחרי זה אפשר קצת לנוח? הצחקתם אותי… הספקתי גם להשלים קלסר למחנכת הזמנית של לי לבקשת הועד הכיתתי ולתפור ארנק ותיק לסדנת המתחילות בתפירה – אני רק צריכה הזדמנות לצלם ומבטיחה להעלות פוסט עם כל הפרטים. אגב, לגבי החבובותמהפוסט הקודם, אפרת מעבירה סדנאות ליצירת חבובות שלא דורשות כמעט תפירה ומיועדות לכולן – אני תפרתי את רביעיית החבובות שלי בסדנא שלה בחורף לפני שנתיים (הנה פה) ונהניתי נורא – צרו איתה קשר במייל haifetz.e@gmail.com אם בא גם לכן ליצור חבובה כזו.
פורים שמח!
קרן.
להשאיר תגובה

