תפירה תוצרת הארץ

תגידו, גם אתם מרגישים שיש התעוררות נהדרת בתחום התפירה בארץ? בנחלת בניימין אני רגילה לראות את אותן חנויות בדים אבל בשיטוט האחרון שלי שם צצו להן פתאום עוד לפחות שלוש חנויות שמוכרות תחרות וסרטים וכל מיני קישוטים לתפירה ובכלל כל החנויות היו מלאות בתופרות… מי הסתכל בכלל על הדוכנים?

בתחילת השבוע שעבר יצא לאור מגזין תפירה חדש בשם "גזרה עולמית" והוא כולו על טהרת העברית! מגזין צבעוני, עם קצת כתבות ולא מעט גזרות, עם דפי גיזרה בגודל אמיתי, עם הוראות בעברית ושרטוטים, עם גזרות לילדות, נערות ונשים. יש לו אמנם קצת חבלי קליטה ולא היה מזיק לראות שם גזרות לגילאי הביניים (מגיל 8 עד גיל 16), אבל נהדר שלפחות מתחיל משהו כזה! אני זוכרת את חוברות הבורדה בגרמנית שאמא שלי היתה אוספת (כמו המגזינים שאני מנסה לפענח היום ביפנית).

{129E1D93-D731-4C54-A9E1-4BE1BF5F1290}

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ותראו איזה יופי של הוראות מסודרות ומצויירות!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

המגזין עולה 68 שקלים וניתן למצוא אותו בסטימצקי וצומת ספרים (ובטח בעוד מקומות) – כן ירבו!

את הסיפתח שלי עם המגזין הזה עשיתי עם שימלה למאי לחג השבועות (מוזר שרק היא מקבלת משהו תפור כל שנה לחג השבועות – בשנה שעברה זו היתה חצאית הטלאים הזו).  כמובן שהבדיקה הראשונה שמאי עשתה היתה לבדוק אם החצאית מתנפנפת – ולמזלי הבדיקה עברה בהצלחה…

{98C09FAC-834D-4703-A7E9-C9B004EC3F18}

{200D60A6-49E3-4045-9629-373E3C8B00CC}

לגיזרה יש חגורה שמקיפה את הגוף ואפשר לקשור אותה מקדימה או מאחורה:

{FAF6EA7A-ABBE-4DBE-A465-200A4867B45B}

אפילו לתפור סרט אלכסון מסביב לפתחי הצואר והידיים לא היה כזה נורא…

{C7123FD8-39DF-416F-9866-C76DA66BB305}

תכננתי לעשות שמלה לבנה לחלוטין, אבל הייתי צריכה רוכסן לסגירה בגב והיה לי רק רוכסן ורוד. לחכות לזמן פנוי ללכת לקנות רוכסן מתאים? לא אני. אני לא מתוכנתת לדחות סיפוקים! מה עושים? משנים את כל השימלה כך שיתאים לה רוכסן ורוד…

{C6C2236E-7DB5-4902-A49D-BCCE663B463B}

זמן ההכנה הכולל היה 3 וחצי שעות, אבל עכשיו כשהגיזרה כבר מועתקת ומוכנה ואני כבר מכירה את השלבים, אפשר לפתוח קו יצור ולעשות למאי עוד שתיים שלוש כאלו ברצף. לי ראתה, מדדה והחליטה שגם היא רוצה – נראה לי שעליתי על מתכון מנצח…

הערה מנהלתית לסיום – התפנה מקום אחד לסדנת הארנקים מחר בבוקר – לספונטניות בלבד! מי שמעוניינת מוזמנת לשלוח לי מייל עם מספר טלפון ליצירת קשר ל-kparparim@gmail.com.

חג שבועות שמח!

קרן.

להשאיר תגובה

