אל תצחקו עלי…

אני מבקשת מראש שלא תצחקו – אני כבר מספיק מצחיקה את עצמי עם היצירה האחרונה שהכנתי. תפרתי כובע למקלחת. כן, כן, קראתן נכון – כובע למקלחת! כשהיה לי שיער קצר בכלל לא ידעתי מה זה – אבל כשהשיער מתארך פתאום מגלים שלא בכל מקלחת רוצים להרטיב את הראש. התחלתי לאסוף את כובעי הניילון שמחלקים בבתי מלון – אבל הגומי שלהם מאבד את גמישותו אחרי שניים שלושה שימושים. אין מצב שאני הולכת לקנות כובע מקלחת – לא שאני בכלל יודעת איפה מוכרים דבר כזה כי לא ראיתי את זה באף חנות פארם מעולם. מה נשאר? לעשות לבד. הרעיון די פשוט – לוקחים עיגול של שעוונית (בקוטר של 55 ס"מ), מקפלים את הקצוות ותופרים. לתוך התעלה משחילים גומי – והרי לכם כובע מקלחת לתפארת.

{F4B647B8-BA5D-4D3D-BF10-4D956719685A}

כובע מקלחת מזכיר לי תמיד את כובעי הים המפוארים שחובשות הגבירות ששוחות במסלול עם הראש בחוץ כל הזמן (אז בשביל מה צריך כובע ים?). אלו עם הפרחים הקטנים מהפלסטיק שאמורים לשוות מראה נשי ואסתטי לכובע – ובמקום זאת הן נראות כאילו שהן שוחות עם ערוגה על הראש.

הכובע הזה הוא חלק מתוך סט – החצי השני של הסט הוא תיק רחצה. אין לי מושג למה לא תפרתי תיק רחצה קודם – תיק הרחצה הנוכחי שלי הוא משהו שקיבלתי במתנה מדוקטור פישר באחת הקניות בסופרפארם. תיק יחסית מכוער עם לוגו שאי אפשר לפספס – אבל מאוד פונקציונלי. כשהרוכסן שלו התחיל לגמגם הבנתי שסופו קרוב אבל הדחקתי – סה"כ אני לא משתמשת בתיק כלי רחצה באופן שוטף אלא רק כשאני ישנה מחוץ לבית – וזה לא קורה לעיתים יותר מדי קרובות.

הטריגר שהתחיל את הסיפור (אצלי תמיד חייב להיות טריגר) היה מוכרת לא נחמדה- הלכתי עם אמא שלי לחנות של דברים לבית (בלי להסגיר את מיקום החנות) ואכן היו שם דברים לא רעים בכלל, אבל המוכרת היתה אנטיפטית בטירוף – והיא עוד בעלת החנות! היא היתה עד כדי כך לא חברותית עד שבמקום לשלם על תיק כלי רחצה חמוד שהיה שם, החלטתי שאני בפרנציפ לא מוכנה להוציא אצלה אפילו שקל אחד בחנות. באתי הביתה, ניסיתי לדמיין את תיק הרחצה האידיאלי שלי מבחוץ ואת חלוקת הכיסים מבפנים.

{6F5071DE-ADC6-4A63-AFD9-81A23B4FBE4F}

מראש הלכתי לקנות סרט אלכסון – מכיוון שלקחתי יום חופש בחנוכה הצלחתי להגיע לאיזור דרום תל אביב באמצע השבוע, כשכל החנויות פתוחות. זו הייתה הזדמנות מצוינת לבקר ב"אלכסון" – חנות קטנה שנמצאת ממש בתוך הבניין (לא לאורך המדרכה) ברחוב כפר גלעדי 6. יש להם סרטי אלכסון במחיר מציאה – 10 שקלים בממוצע לגליל של 30 מטר. שווה, לא? אגב, הם גם יכולים לייצר לכם סרטי אלכסון מבדים שאתן מביאות (לא בדקתי תוך כמה זמן הם מכינים את זה אבל זו אופציה לא רעה אם אתם רוצים כמה עשרות מטרים של סרט אלכסון אדום מנוקד למשל…) . לתיק הרחצה הזה צריך סרט אלכסון עבה ורוחסן רחב – אחרת זה לא עובד…

צרפתי אלי את דבי644 לערב תפירה מענג ויצאנו לדרך. כמנהגי בקודש עשיתי שני תיקים, הנה התיק הראשון:

{6C8825E9-EC52-4C56-A61E-4C208ABC703B}

והנה הצצה פנימה – הביטנה עשויה מוילון אמבטיה עשוי בד. נראה לי שזו בחירה מומלצת לתיק שמדי פעם מכניסים אליו גם מברשת שיניים רטובה. מצאתי וילון לבן בטמבוריה ליד הבית ב-50 שקלים ליריעה בגודל של 180X180 ס"מ – מספיק לעוד כמה תיקים…

{E6C01D47-54AE-4D2C-A5DF-06E65DA86CE7}

והנה הסט המלכותי:

{B7CE7B47-194D-4332-A981-D1FC0A3DF37D}

הכיס החיצוני עשוי מויניל שקוף ואפשר לשים בו מברשת שיער או טישו – או כל מה שצריך להיות בהישג יד לשליפה מהירה.

{121BC0B5-0CEC-4F88-BEF1-D2E5C4EB154E}

{E9EFE11D-A8C5-4996-8166-54A519C5FC4A}

ורק תראו כמה מקום יש בו – והוא עדיין לא מלא!

{256AFA1D-4BD2-4E35-93AF-3FA046153D87}

ניסיתי אותו כבר כשנסענו לסוף השבוע בת"א לפני חודש והוא תפקד נהדר. עכשיו אפשר להתפנות לשאר הפרוייקטים – ולהתעלם ממוכרים אנטיפטיים…

בשישי הקרוב אני מארחת את פורום טכסטיל אצלי בבית למפגש פורום (גם הסמויות מוזמנות להגיע – כל הפרטים בפורום). בינתיים סיימתי את שלושת סדנאות התיק ואני מתחילה לתכנן את הסדנאות הבאות – מיני אלבום, כיסוי למכונת תפירה וארנקונים – איך אני אספיק את הכל?

שיהיה שבוע נהדר!

קרן.

להשאיר תגובה

