אבולוציה

תמיד היתה מכונת תפירה אצלינו בבית. כשיש סבא חייט (משני הצדדים) ואמא שאוהבת לתפור, זה די ברור שסיכות תפירה, סלילי חוטים ופורם הם מראה מוכר. עד היום כשאני משחילה את החוט במכונה אני נזכרת בסדר הפעולות לפי התנועות שאמא שלי עושה כשהיא משחילה את החוט – זה פשוט יושב לי בזיכרון מגיל קטן. שלא תבינו שידעתי לתפור מלידה – היו לנו שיעורי כלכלת בית בכיתה ח' ומאז לא נגעתי במכונה ולא למדתי איך תופרים, אבל כנראה שבתת מודע כן נקלטו כמה דברים…

המכונה שהתחלתי לתפור עליה לפני שלוש שנים היא אותה מכונת זינגר ישנה בת 30 לפחות שהייתה בבית ושתפרה תמיד מהר מדי עבורי. זה היה הדבר הראשון שתפרתי עליה – נרתיק עם רוכסן עבור אור שעלתה אז לכיתה א'.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

לרוע המזל היא שבקה חיים באמצע פרוייקט ועד שהחלטתי לקנות מכונה חדשה השתמשתי במכונת הצעצוע הזו לידה…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

תאמינו או לא, במכונת צעצוע אפשר לתפור פיל צעצוע… זה לא הכי פשוט שבעולם ואפילו די מתסכל, אבל בסוף זה הצליח…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ואז התחיל עידן חדש… הבאתי איתי במזוודה מארה"ב מכונת זינגר חדשה דגם 7462 (שזכתה מאז לשם הגורף "דגם פרפרים" ). במחיר של 172$ לא היה אפילו מקום להתלבטות. מאז הזמנתי לארץ את המכונה כמה פעמים – לאמא שלי, לדודה שלי ולעוד כל מיני חברות דרך USHOPS. מכיוון שאין מכס על מכונות תפירה ביתיות אז חוץ מלשלם על משלוח ומע"מ ולהשקיע בשנאי מתח מתאים זו העסקה הכי משתלמת שיש.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

מה שקנה אותי במכונה הזו היה משחיל החוטים האוטומטי ותפר העלים. את משחיל החוטים אני מברכת בכל פעם שאני תופרת במכונה. בתפר העלים השתמשתי בקושי פעמיים…

{1E1B40CF-7AA2-4179-9B8B-59848B3A97BE}

מאז כבר הספקתי ללמוד לתפור לבד בעיקר מניסוי וטעייה – והמון מלימוד עצמי מכל מיני הדרכות באינטרנט. קניתי רגליים נוספות לעשות את החיים קלים יותר עבור כל מיני פעולות שונות (הנה הפוסטים של "מרבה רגליים") והתחלתי להרגיש ממש נוח… תפרתי שמלות וחצאיות, בובות וסלסלות, שמיכות וכריות, נרתיקים ותיקים, קישוטים וארנקים ועוד היד נטויה.

ואז… הגיע הזמן לשלב הבא. אמא שלי שדרגה את הזינגר שלה (אותו דגם כמו שלי) לבֶּרְנִינָה לפני שבוע. תמיד ידעתי שברנינה זה הרולס רויס של מכונות התפירה – ולא פלא. במחיר התחלתי של 4000 שקל למכונה כדאי מאוד שזה יהיה שווה את זה!

תפירה קלה על המכונה שלה ולאט לאט התגבשה אצלי ההחלטה שיום אחד גם אני אשדרג. מי ידע שהיום הזה יהיה כל כך מהיר… הודעה קטנה בפורום טכסטיל הכריזה שמישהו רוצה למכור את מכונת הברנינה 153 Quilters Edition במחיר מנצח של 2100 שקל. חיפוש מהיר באינטרנט לתמונות וביקורות על הדגם המבוקש גרמו לכך שאחרי 5 דקות הרמתי טלפון למוכר וסגרתי עסקה. ועוד איזו עסקה – תראו מה קיבלתי…

{1A46E506-FB6A-499E-9ED6-B2D0AE73FDB3}

הוספתי עוד 100 שקלים עבור הסרגלים בצד ויצאתי עם מכונה ממחושבת בת 7-8 שנים במצב מצויין, עם 11 רגליים (כולל רגל חופשית ורגל הולכת), שולחן הארכה ואוסף מחטים.

{A995F4F9-E759-4BA5-BF8A-006F24B3916C}

יש גם חוברת עבת כרס עם כל הפונקציות והאפשרויות – אני כבר רואה מה אני הולכת לעשות בתקופת החגים… עכשיו רק  צריך למצוא למכונה מקום – שגם זו בעיה לא קטנה.

עד שאתפנה למכונה אני מכריחה את עצמי לסיים פרוייקטים שכבר התחלתי כדי לתת לה כבוד ולסדר לכבודה את השולחן. הנה הצצה למה שהלך על שולחן העבודה שלי אתמול (חוץ מהבלאגן):

{A7A3E8FB-8094-48D0-972B-0E7B54EFB632}

סלחו לי על התקציר – אבל הזמן קצוב והמלאכה מרובה. אוטוטו נגמר החופש הגדול. כיפאק היי!

קרן.

כתיבת תגובה

