תפירה ספונטנית

כן, יש דבר כזה תפירה ספונטנית! זו תפירה שתופרים בה לפי העין – בלי גיזרה ועם מה שיש בהישג יד (ועדיף כמה שיותר מהר). בדרך כלל זה קורה כשצריך להכין מתנה דחופה ברגע הלפני אחרון (הרגע האחרון זה לנסוע לקניון ולקנות מתנה).

אני לא יודעת מה אתכם, אבל אני מומחית בלדחות דברים לרגע האחרון. אפשר לקרוא לזה דחיינות כפייתית. מצד שני, אני גם מומחית בלהציב לי אתגרים מלחיצים ברגע האחרון, ככה שברור שאני מביאה את זה על עצמי… ביום חמישי שאלו אותי אם אני רוצה לנסוע ביום ראשון לבקר חברה שילדה. ברור שמיד אמרתי כן. ככה זה – קודם עונים ואז חושבים. ברור שמיד גם חשבתי שאתפור לה משהו והתעלמתי באלגנטיות מהעובדה שיש עדיין מסיבת סיום ללי בבריכה, סדנא ביום שישי בבוקר, ארוחה עם חברים ושבת עם המשפחה כולל עוד מתנות להכין ליום ראשון בערב. נחשו מתי התפניתי לתפור? נכון, יום שבת בערב – או יותר נכון יום שבת בלילה. יש את אלו שמתכננים מראש, בונים לוח מטלות, מארגנים את הזמן ויוצאים לדרך. הלוואי והייתי גם כזו – אבל משום מה לוח המטלות שלי נהיה לא פרופורציונלי לכמות הזמן הפנוי שלי. שוֹיְן, מקסימום נישן פחות (או כמו שאומרים בפולניה, אני כבר אשן רק בקבר – טפו טפו טפו חמסה חמסה  – ממש קיבוץ גלויות נהיה כאן…).

מה עושים ברגע האחרון? כל מה שאפשר בלי להתחיל לבזבז זמן על להעתיק גיזרה ולתפור לפי ההוראות. כל מה שאפשר לעשות במכונה עם מינימום תפירה ידנית. ניחשתם נכון – שמיכה… הפעם לא נכנסתי אפילו לסיפור של סרט אלכסון עם סגירה ידנית – שני מלבנים תפורים זה לזה מסביב, הופכים, סוגרים את הפתח ותופרים מסביב. זהו! כדי להפוך את זה למשהו קצת יותר מהודר, השתמשתי בבד פיקה בצד אחד ובבד קייצי ועליז בצד השני. אין פה ורוד בככלל – שכחתי להזכיר שהתינוק הוא בן?

{97B8D92D-70FF-4710-BB51-EE8302A1D6EB}

ואי אפשר לתת ככה שמיכה לבד, נכון? אז פשוט לקחתי חתיכת פלנל לבן ותפרתי מסביב סרט אלכסון – והנה לכם חיתול פלנל משודרג.

{BC09AD2E-4D72-45EA-956E-2CC9822AA124}

ואחרון חביב – כדור משחק משאריות. הפעם לא היתה לי ברירה והשתמשתי בגיזרה – אבל לקח יותר זמן למלא ולסגור את הפתח בתך נסתר מאשר לגזור ולתפור את החלקים של הכדור. שתי הדרכות אפשר למצוא כאן (הראשונה לכדור עם 6 חלקים והשניה לכדור עם 8 חלקים כפי שאני עשיתי). מי שרוצה בכלל לראות רעיונות למתנות לתינוק יכול הציץ גם פה.

{EA0A4757-BCC6-473B-AE53-4A9862AA034A}

סיימתי את המתנה, ארזתי יפה בצלופן ובסוף התבטל הביקור. החבילה עדיין מחכה להגעה – נקווה שהיא תגיע לתינוק לפני שהוא ילך לכיתה א'…

בינתיים התחיל לו החופש הגדול – ואני מתחילה לנשום לרווחה (לפחות עד תחילת עונת הקומבינות ב-8 לאוגוסט). לא צריך לבדוק שיעורים, לעזור לסדר תיק, אין חוגים או מטלות מבית הספר, לא צריך להכין בבוקר אוכל או לדאוג לתלבושת אחידה. איזה כיף! מישהו מוכן לסדר גם חופש גדול קצת למבוגרים? החופש הגדול האחרון שנהניתי בו היה החופש המקוצר בסוף י"ב לפני הגיוס. מאז החופש הוא כבר לא חופש…

עדכון לגבי סדנאות המגירות – המגירות הנוספות כבר בדרך לארץ וכשהן תגענה (עוד שבועיים בערך) אצור קשר עם כל מי שהיתה ברשימת ההמתנה. יש גם סדנת מגירות אחרת בתכנון ועוד סדנת מיני אלבום – ואז מגיעים החגים. איך החגים יצאו השנה כל כך קרובים לסוף החופש הגדול? רק מתחילים ללמוד ואחרי שבוע יוצאים לחופש. מה פה קורה פה? עם מי אפשר לדבר כדי לדחות את זה קצת? לא שיש לי התנגדות לקצת חופש, אבל אולי אפשר לפזר את זה בצורה יותר נורמלית? משהו כמו יומיים של חג בכל חודש… מתאים לכם?

רק בשמחות,
קרן.

כתיבת תגובה

