קינמון ואגוזים

מעולם לא התיימרתי להיות בשלנית מדופלמת. למרות אהבתי הגדולה לאוכל ולטעמים, אני מעדיפה שמישהו אחר יטרח ויבשל, יגיש לשולחן וגם ינקה אחר כך. אבל אני דוקא יודעת איפה לקנות – שזו תורה לא פחות חשובה… מה שכן, זה לא מונע ממני לזהות מתכונים קלים וטעימים שאני חייבת לאמץ.

את העוגיות האלו פגשתי ביערות הכרמל. פעם, כשארז ואני עוד היינו בלי ילדים, נסענו לסופשבוע של פינוק במלון. גדולות ונצורות כבר סיפרו על מלון יערות הכרמל – שהוא מפנק, שהוא מרגיע, שאסור לעשן שם, שאסור לדבר בנייד ושכולם מסתובבים שם עם חלוקים לבנים וכפכפי מגבת. הכל נכון. אותי זה בהחלט הרגיע אבל גם באיזשהו שלב התחיל קצת להלחיץ. המקום היה פעם בית הבראה לצאצאי הייקים – יש עדיין מסביב למדשאות שלטים שמורים כמה כפיפות בטן צריך לעשות בהוראת דוקטור פון גונתר או משהו כזה. בסיטואציה כזו מאוד קל לדמיין את כל האנשים שמסתובבים בחלוקים לבנים כמו בבית משוגעים פרטי. נו טוף, הדמיון שלי קצת השתולל…

בחזרה לאוכל – גם האוכל שם נהדר ואמור להיות בריא. למה אמור? כי מי שאכל בלי סוף מהעוגיות הקינמון הנהדרות האלו יכול להאשים רק את עצמו שלא ירד במשקל – אבל להתנחם בזה שלפחות הוא אכל אוכל בריא.

העוגיות האלו עמדו על מזנון המתוקים בכל ארוחה. טעמתי מהם לא מעט – כמובן, בכל ארוחה! בארוחה האחרונה (אוי, זה נשמע נורא!) נשברתי וביקשתי לדבר עם הקונדיטור – אחרי שהרעפתי עליו מחמאות, ביקשתי ממנו את המתכון לעוגיות המופלאות האלו. הייתי בטוחה שאקבל מתכון עם חומרים לגדוד – משהו כמו שני קילו קמח, 20 ביצים, חצי קילו מרגרינה וכו' – כי בכל זאת היו שם כמויות אינסופיות של העוגיות האלו. להפתעתי המתכון בהחלט הותאם לכמויות של מטבח ביתי – כנראה שאני לא הראשונה שביקשה ממנו את המתכון…

  • 100 גרם אבקת סוכר
  • 200 גרם מרגרינה רכה
  • 1 חלמון
  • כפית תמצית וניל
  • 250 גרם קמח
  • חופן קנמון טחון (2-3 כפיות)
  • 100 גרם אגוזי מלך קצוצים

מערבלים אבקת סוכר, מרגרינה, חלמון ותמצית וניל. מוסיפים את הקמח והקנמון ולבסוף את האגוזים.

צריך קצת ללוש את התערובת וליצור ממנה גלילים (עשיתי כמות כפולה אז יצאו לי יותר גלילים).

{7B7EC53B-F2C8-47A6-81D6-B24887F3B52C}

עוטפים את הגלילים בניילון נצמד ומקפיאים. אני הקפאתי לחצי יום, אבל גם שעה תספיק. מוציאים מההקפאה, מקלפים את הניילון וחותכים את הגלילים לעיגולים בעובי של סנטימטר או אפילו פחות.

{2F93098F-A46C-4B0F-BEBF-C615B83A2EE4}

{346D62CA-5448-45AA-A13B-EFBC2F8F6C56}

אופים בחום של 180 מעלות למשך 10-15 דקות או עד שטיפה מזהיב.

הכיף הוא שאפשר להכין כמות גדולה יותר ופשוט להשאיר גליל אחד או שניים בהקפאה. ברגע האמת כשהאורחים כבר בדרך, תמיד אפשר לחתוך לעיגולים ולהכניס לתנור. אין כמו ריח של אפיה לקבל את פני האורחים. כשהם יגידו "לא היית צריכה לטרוח" אני אחייך את החיוך הקטן שלי ואומר "נו, באמת, זו בדיוק דקה של עבודה…". תעודת הוקרה ממשטרת הפולניות!

{A2B5008C-D699-4441-8328-F3A177838E41}

לשמחתי, הבנות שלי לא במיוחד אוהבות קינמון ואגוזים – זה רק אומר שיש סיכוי שישארו לי יותר עוגיות לעצמי. טוב, אולי אני אתן קצת גם לארז .

קרן.

נ.ב. אני לא מסיבה את הבלוג לבלוג אוכל – סתם התלהבתי מזה שפתאום גם לי יש מתכון שאני יכולה לחלוק בלי שיצחקו על הנסיונות הקולינריים שלי…

להשאיר תגובה

