אמא של שבת

 לפני שנהייתי אמא, לא ידעתי מה זה המושג "אמא של שבת". אחרי שנהייתי אמא לבנות, כבר לא יכולתי לשכוח… אמא של שבת זו פסגת השאיפות של כל ילדה בגן ביום שישי. זה אומר לקבל את כל תשומת הלב, ללבוש את הסינר ומטפחת הראש, לעשות את טקס הקידוש (בכאילו) ולחלק את החלה שכל הילדים אפו קודם. בשלב הזה כל ההורים כבר צמודים לדלת ומנסים להציץ כי מיד אחר כך הדלתות נפתחות וההסתערות מתחילה. חלק מההסתערות זה לקחת שאריות מהחלות – הן יוצאות פשוט טעימות ואין משהו טעים יותר מחלה מתוקה, חמה וריחנית. טוב, אולי עם קצת חמאה. וקצת ריבה. או שוקולד. לא משנה… זה לא גן דתי – אבל זה בהחלט חלק קבוע משגרת יום שישי.

אני לא זוכרת כלום מתקופת הגן שלי, כך שאני לא יודעת אם גם בתקופתי זה היה (אמא, אולי את זוכרת?) – אבל כל שלושת הבנות שלי חוו את החוויה הזו בכל הגנים בהן היו. בגלל כמות הילדים ומיעוט ימי השישי, לכל ילדה בדרך כלל יש שתי אפשרויות בשנה למצות  את פוטנציאל הסלבריטי שלה – והפעם הגיע תורה של מאי.

במסגרת ההתלהבות המחודשת שלי מתפירה (בכל זאת, התנזרות של חודש זה לא צחוק!), החלטתי לצ'פר את הגן שלה. היא נמצאת שם כבר שלוש שנים ובשנה הבאה עוברת לגן מועצה – סיבה טובה להשאיר מזכרות טובות. הצ'ופר כלל סינר ומטפחת חדשים בתוספת מפה וכיסוי לחלות. הכול נתפר לפי העין – אין לי גזרה לאף אחד מהדברים (למרות שכאן יש כל מיני הדרכות לסינרים – אני עשיתי במידה יותר קטנה שתתאים לילדות בנות 4). מי שעשה לי את החשק זו נתנאלה שהשקיעה בגן של הבת שלה לפני כמה חודשים – והוסיפה לי משהו לרשימת הפרוייקטים…

לפני שבוע שאלו אותי אם אין לי בדים ישנים שאני כבר לא רוצה וארצה אולי למכור ולהיפטר מהם. התשובה שלי הייתה שאין לי בדים שאני לא רוצה – את כולם אני אצטרך מתישהו – וכך היה גם הפעם. המפה תפורה מבד עבה שקניתי בזמנו לציפוי של האלבום לסלון הכלות – והנה סיימתי גם את השארית הזו שחיכתה בסבלנות יותר משנתיים. המסגרת עשויה משאריות של בדים (הפרחוני מבדים למעצבים והמנוקד מגולדשטיין – שניהם בנחלת בניימין).

{95CF3BD2-4128-48D0-A18F-D96F5CC23CFE}

{2D44CF64-05BD-44BF-B082-6B0AA6682BE6}

הסינר והמטפחת מבד כותנה אוורירי ורקום שקניתי בקיץ שעבר במחשבה על חצאית ארוכה למאי. קניתי שני מטרים כך שאפשר להתחיל כבר לעבוד על החצאית. בתחתית של הסינר תפרתי תחרה לבנה – ובכוונה לא עשיתי כיס כי רציתי להשאיר את הסינר חלק ופשוט. מאי כל כך התלהבה לעשות הפעם פוזות…

{8E0F486A-C37C-457E-9C8B-BCE854B98EB4}

{F48F724C-77E1-4C21-AC99-CA22433A6D5C}

הרצועה לסינר עשויה משאריות של הבד הפרחוני –  הרצועה מושחלת דרך תעלות בשני צידי הסינר ואז ניתן לכוון כך שהסינר ישב בנוחות ולא תהיה לולאה גדולה מדי עבור הצוואר.

{D6C63F2B-9183-45FB-BC09-3F472C6A9432}

הכיתוב הוא השוס מבחינתי – זה בד למדפסת שקניתי אצל נתנאלה לפני יותר משנה ורק חיכה להזדמנות המתאימה. אפשר גם להדפיס תמונות כמובן אבל אני אהבתי את המלל הפשוט הזה בפונט שמזכיר ספרי מקרא. יש פרוצדורה לקבע את הדיו על הבד (גיהוץ בחום ואז השריה במים פושרים) ואז גם ניתן לכבס את היצירה בלי חשש. גם בכיסוי לחלות השתמשתי בשאריות של הבד הרקום והבד למפה – ועוד קצת מלל.

{C414EE74-771C-4697-91FE-F4B1B9FAD38A}

בקיצור, עכשיו יש סט מושלם לקבלת השבת של מאי בשבוע הבא בגן – מאי הסתובבה סביבי במהלך כל התפירה כדי לראות את ההתקדמות ואמרה כל הזמן "אני ממש מתרגשת!"…

מריחים את סוף השבוע – איזה כיף!

קרן.

להשאיר תגובה

