אין מנוחה לרשעים

היה נדמה לכם שמיציתי את שלב השמיכות לשנה זו, נכון? בזזזז – תשובה שגויה…

בפורום טכסטיל בתפוז החלו פרוייקט של quilt-along, כלומר פרוייקט תפירה משותף – בכל שבוע מעלים את השלב הבא בשמיכה וכל המשתתפות מבצעות אותו עד לסיום השמיכה. אז מה אם אני כבר יודעת איך תופרים שמיכת טלאים? אז מה אם תפרתי מספיק שמיכות השנה? מי אני שאומר לא לפרוייקט כזה?

לקחתי על עצמי משימה קצת יותר פשוטה ובמקום לעשות לשמיכה חלק עליון שתפור מריבועים קטנים, השתמשתי בריבועים גדולים. כמה גדולים? מ-א-ו-ד גדולים! כל ריבוע הוא בגודל של 40 ס"מ…

לא ממש תכננתי את הגודל הסופי של השמיכה אלא זרמתי לפי החומרים שהיו לי. הכל התחיל מזה שהיה לי פאנל של ריבועים מודפסים של מייקל מילר עם כל הריבועים המקסימים האלו:

{8C1317F0-1B68-45B0-BE39-C1C43A8B8E9B}

במקור תכננתי לעשות מהם כריות אבל בינתיים הם סתם ישבו כבר שנה בארון הבדים וחיכו לתורם. אז הנה התור הגיע… היו לי שמונה ריבועים ומסביב הוספתי פסים של פשתן. הוצאתי מהארון את כל הבדים שנראה לי שיכלו להתאים ויצרתי מהם את הפסים האחרים – עם ריבוע פשתן קטן יותר במרכז. עכשיו רק נותר לחבר את כל הריבועים – והנה החלק העליון מוכן!

{B943A0DE-2807-4FAF-A3CF-BEE05BF8F75E}

כל הקמטוטים זה בגלל שזה פשתן – הבד הכי קמיט (יש בכלל מילה כזו?) באיזור – ובגלל שהשמיכה ישבה מקופלת בסלון וחיכתה להפוגה בגשם וליום בוקר עם טיפת שמש לתמונה. אני אישית אוהבת את השמיכה קצת מקומטת – זה רק מוכיח שמשתמשים בה, לא?

{89D7EDAF-5837-4FFC-BC4F-171AFEF137EE}

{2B2E60E6-9F58-41B7-AFD7-2FDE1132EBD6}

החלק התחתון היה קצת יותר בעייתי בגלל שלא נשאר לי מספיק פשתן… כן, אני ידועה בתור אחת שמתחילה פרוייקט ורק באמצע מסתכלת אם יש לה מספיק חומרים. בן אדם נורמלי היה עוצר לחשוב ואולי מחליט לחכות עד שיהיה לו זמן לנסוע לנחלת-בניימין לקנות עוד פשתן, אבל מעולם לא האשימו אותי שאני בן אדם נורמלי :P. השתמשתי בפשתן שנשאר לי, בריבוע מיותר שנשאר מהחלק העליון (פשוט כי לא חישבתי נכון כמה ריבועים צריך) ובבד חום חלק מהארון. עשיתי תיפורים ישרים בלבד (אני עוד מתאוששת מהספירלות בתיפורים חופשיים שעשיתי בשמיכה הקודמת) עם רגל הולכת – וזו התוצאה:

{79AA9DC3-48BE-4439-99FE-CD2F6FD83238}

עבור הגימור מסביב השתמשתי בבד דק בצבע חום עם נקודות ורודות – הבד היה כל כך דק עד שאין ספק שלא יכולתי להשתמש בו למשהו אחר, אבל עבור גימור הוא נהדר בעיקר בגלל שעושים אותו עם רצועה כפולה שמקופלת לשניים לאורכה.

{7C522373-5A3D-4C03-83F9-8DE2FA0ADB84}

{6015416A-90B8-455D-8B95-FA50AB22350A}

אז נכון שהפרוייקט בפורום התארך לו על כמה שבועות – אני נכנסתי לעניין אחרי שכולן סיימו את החלק העליון והייתי חייבת להשלים פערים. כמובן שלא היה מצב שאני אשב ואמשיך לחכות עד שהפרוייקט יתקדם לו לשלב הגימור ואני (בגלל חוסר הסבלנות האופייני שלי) כבר סיימתי אותו. התחלתי את השמיכה ביום חמישי בערב ובמוצ"ש כבר סיימתי את הגימור (לפני שבוע – בפורים אני חגגתי!). יצאה לי שמיכה קצת רצינית (בגלל הצבעים) אבל אני אוהבת אותה, למרות שאין לי מושג למה היא תשמש…

זהו, נגמלתי משמיכות לשנה הקרובה – בטח לקראת החורף יתחיל שוב הדגדוג. בעצם, יש עוד שמיכה אחת קטנה שהבטחתי לעשות – נחכה ונראה…

עדכון אחרון לנושא הסדנאות – הסדנא ביום שישי הבא מלאה אבל בסדנא של יום שישי הקרוב התפנו שני מקומות- אתם מוזמנים!

קרן.

כתיבת תגובה

