כיפה אדומה

אחד היתרונות כשיש מכונת תפירה הוא שאפשר לעשות כל מיני תיקונים שאחרת היו עולים כסף ולוקחים זמן. אני הספקתי השבוע לקצר מכפלות ל-5 זוגות מכנסיים לאור – הילדה הזו גדלה בקצב מסחרר! בכיתה ג` יש לה מידת נעליים 36 (בדיוק כמוני!) – והיא כבר מתחילה להשתלט לי על המלתחה…
הספקתי גם לקצר שרוולים למעיל זמש מהמם – קניתי אותו לארז לפני שנה כשהייתי בארה"ב ומאז הוא ישן לו בארון (המעיל – לא ארז! ) בשל שרווליו הארוכים – לא עוד! כנ"ל לגבי תפר שנפרם, קישוט שרוצים להוסיף, בגד שרוצים לשפצר או לשדרג – הכל בגדר אפשרות. ומה לגבי בגדים חדשים?
תראו איזו פרסומת לזינגר מלפני 30 שנה לפחות:
{B9E8A808-BC3C-4C4A-AF1A-066191A45C8C}
מאז זינגר (או "סינגר"?) הוא כבר שם פחות ידוע ויש מכונות נוספות עם מוניטין – אבל חדוות היצירה מן הסתם נשארה אותו הדבר…
נזכרתי בכל זה כשמאי נפגשה עם חברה לפני כשבועיים ולחברה היה מעיל מקסים מפליז עם כובע גמדים… נזכרתי גם שיש לי חותמת של גמדה (או לפחות ילדה מתוקה עם כובע גמדים) וידעתי שזה הפרוייקט הבא שלי!
לקחתי קפושון ישן של מאי והוצאתי ממנו את הגיזרה, שיניתי את הכובע כדי שיהיה לו שפיץ והארכתי את המעיל ובינגו – כיפה אדומה נולדה!
{EE427F20-54C4-41D9-BBCF-A63DDC46D76D}
{91744EF8-301A-441D-BC1D-85A6ED9C681C}
צילמתי יותר מ-50 תמונות עד שהצלחתי לתפוס את הגמדה הקטנה שלי רגע אחד בשקט בלי שהתמונה תצא מרוחה. היא לא עצובה – היא פשוט מחכה שאמא תסיים לנדנד, תצלם כבר ותיתן לה ללכת…
{05F3F954-861A-43A1-B92F-3373E5AA7C3C}
בגן של מאי כל המעילים תלויים על ווים בשורה על הקיר – ולכן הייתי חייבת להוסיף בחלק הפנימי מתלה. פשוט לקחתי סרט בד (הפטריות האלו שימושיות!) קיפלתי לו את הקצוות כלפי פנים ותפרתי תפר כפתור (או תפר זיגזג באורך 0) בשני הצדדים.
{97189803-0319-4917-BC65-7A1622B9B251}
ומבחוץ, הוספתי תוית עם החותמת שהתחילה בכלל את כל הסיפור! החותמת מוחתמת עם דיו לבדים וצבועה גם בדיו כזה – אחרי קיבוע בגיהוץ התגית תחזיק מעמד גם בכביסות.
{EFAAC3F4-A258-4612-B6EF-D8AB1B32E620}
{5C5FBA06-1426-431C-88EB-35A47DF9CDB0}
כמובן שאיך שלי ראתה את המעיל היא רצתה גם לעצמה מעיל כזה – עבורה הגדלתי את הגיזרה ועשיתי לה מעיל בטורקיז עם בטנה ורודה בכובע – כשהפרימדונה תסכים לבוא לצילומים אז תהיינה לי גם תמונות… אני חייבת לומר שזה פשוט סיוט לתפור לולאה לכפתור על בד פליז כפול וזו הסיבה שהמעיל של לי נסגר עם לולאות גומי וכפתור.
בינתיים אני מסיימת שמיכת פוך עם פלנל – ונשאר לי רק הגימור מסביב. זה עוד פרוייקט שלקחתי על עצמי וקיללתי לכל אורך הדרך. כנראה שמגיע לי…
אגב, החל מהיום מתחיל פרוייקט quilt along בפורום טכסטיל בתפוז – זה פרוייקט שבו תופרים שמיכת טלאים לפי שלבים שמגדירים מראש – בכל שלב עושים משהו אחר (חלק עליון, תיפורים וגימור). הכיף הוא שיש עוד בנות שנמצאות יחד איתך באותו שלב עם אותן בעיות, אותם תסכולים ואותן שאלות ותוך כדי זה גם לומדים וגם יוצאים עם שמיכה. לא צריך להירשם, לא צריך להתחייב – פשוט מחליטים ויוצאים לדרך! למי שמצטרפת, רק עצה קטנה – לכו על שמיכה קטנה
מחר בערב אנחנו מארחים חברים ואני מבשלת (זה קורה לפעמים!) כך שרוב היום אני אהיה במטבח.. בשבת יש יקיצה מוקדמת כי יש לנו טיול משפחות לצפון הנגב וחוזרים בערב. הרבה זמן לנוח לא יהיה לי בסוף השבוע הקרוב – נקווה רק שמזג האוויר ישתף איתנו פעולה בשבת!
ולסיום, אני מקבלת המון שאלות לגבי סדנאות נייר – כן, תהיינה סדנאות נוספות – בתקווה שבקרוב. העיכוב נבע בגלל עיכוב במשלוח של החומרים, אבל אני מקווה שאוטוטו זה נפתר ואוכל כבר בשבוע הבא אוכל להכין את הפרוייקט לסדנא הראשונה ואז לפתוח הרשמה. לגבי סדנאות תפירה, אולי תהיה סדנא לכזה מעיל, מתאים לכם?
סוף שבוע נהדר!
קרן.
להשאיר תגובה

