עשיתי את זה !!!

אני בעצמי לא מאמינה – אבל זה באמת מאחורי! השקעתי בזה שעות על גבי שעות, ימים ולילות, תכנונים ועשייה – וסוף סוף זה הסתיים! קראתי בשקיקה בלוגים של בלוגריות שעושות את זה באופן קבוע, משוויצות בתמונות של עבודה אחר עבודה ורציתי גם…
בקיצור, תפרתי שמיכת טלאים אמיתית!!! כן, כן, כזו שמורכבת מהמון בדים קטנים, עם מילוי ותיפורים, עם סגירה מסביב והרבה השקעה – כולל איזה אסון קטנטן בדרך…
מאז שתפרתי את שמיכת הפטריה התאהבתי בשילוב של אדום וטורקיז. אספתי לי בדים מהאוסף שלי ושמתי בצד עבור השמיכה הזו. כל פעם הוספתי קצת עד שהחלטתי שיש לי מספיק וצריך להתחיל לעשות! השיטה היתה מאוד פשוטה – חתכתי את כל הבדים לרצועות של 2.5 אינטש וחיברתי אותן זו לזו בקבוצות של 5. אחר כך חתכתי אותן לקטעים של 10.5 אינטש וכשהרכבתי את השמיכה פשוט סובבתי כל ריבוע שני. בסוף הוספתי מסגרת בורוד והשמיכה כמעט מוכנה! למה כמעט? כי מסתבר שעד עכשיו היה דוקא החלק הקל…
תכננתי לעשות שמיכה ליחיד – גודל סטנדרטי של מטר וחצי (או מטר ושישים) על שני מטר. אלוהים, כמה בד שיש פה. כמה פעמים קיללתי את עצמי ושאלתי למה לא עשיתי שמיכה קטנה יותר! סידרתי את השכבות ואת המילוי, חיברתי את הכל בסיכות בטחון לטלאים וקיפלתי יפה עד שאמצא זמן מתאים. ככה זה ישב יומיים על קרש הגיהוץ – מסתבר שיומיים יותר מדי, כי מאי פשוט עברה עם טוש והשאירה אותו סתם ככה פתוח על השמיכה… לא יודעת למה – האמת, נראה  לי שגם היא לא ממש יודעת!
בקיצור, ככה זה נראה לאחר נסיונות  נואשים להוריד את הכתם במים וסבון (תוך כדי תפילה שאלו טושים שיורדים במים). כמו שאתם רואים, התפילה לא עזרה…
{BA653F0A-0809-45E4-851E-E664E0225D2D}
בצד של הטלאים זו לא היתה בעיה לתקן – אמנם קצת מעצבן לפרום משהו שהיה תפור אבל זה היה רק עניין של להחליף את האיזור המלוכלך. בצד השני, לעומת זאת, זו היתה בעיה קצת יותר רצינית והפתרון היה פשוט להסתיר את הכתם ע"י אפליקציה. מזל שזה קרה לפני שעשיתי את התיפורים כי אין מצב בעולם שהייתי פורמת גם אותם!
{F06D7F58-4FE8-4E09-A337-1E5C15B190A0}
בקיצור, התגברתי על האסון הקטן (שהסתבר שדוקא שיפר את מראה השמיכה בסופו של דבר) והתחלתי לעשות תיפורים עם רגל חופשית. החלטתי לעשות סתם ספירלות בלי איזשהו תכנון – ועוד ספירלות גדולות! הגודל של השמיכה והמשקל שלה רק גרמו לי לייחל לגמור אותה כבר ולא לעשות יותר אף פעם נסיונות כאלה…. אז נשאר רק הגימור מסביב – צד אחד במכונה והצד השני ידנית. DONE!
כדי לצלם את השמיכה הייתי צריכה עזרה של אור יום ושני מבוגרים (ארז בצד אחד והיד הנעלמת בצד השני היא של אחי הקטן), לי מציצה מהצד סתם כי בא לה .
{A2FB1E5C-7D37-4D86-8ACA-AC2EBB48F606}
{93EC8E45-8B22-42CC-AD97-D87FE29BD0A7}
כמובן שלא בדקתי מראש שיש לי מספיק בד עבור הגב של השמיכה ולכן במקום שיהיה רקע אחיד יש גם בגב שילוב של טלאים – אבל נראה לי שזה דוקא יותר יפה ככה, לא?
{287E61AE-38C0-4594-9066-3583F69ED99B}
{CDA380ED-6DA5-44E4-985C-A4C2E3FE7257}
ולבסוף – הגימור מסביב…
{6CF32B2A-4792-4EB5-A60F-CDF21CC0225E}
{84C1528F-48A1-47F6-83B5-949B3786EF03}
יש לי אפילו כמה תובנות לגבי השמיכה הזו – תובנות שאני לוקחת איתי אל השמיכה הבאה…
קודם כל, לעשות תיפורים חופשיים על שמיכה בגודל כזה זה פשוט טירוף! כמה שלא תופרים זה פשוט לא נגמר – וזה עוד אחרי שעשיתי תיפורים יחסית גדולים של ספירלות! בשמיכה הבאה אני נצמדת לקווים ישרים עם רגל הולכת וזהו.
דבר שני – להניח עבודות רחוק מהישג היד של מאי!
ודבר אחרון – למרות שאני לא ממש צריכה שמיכות, יש עוד שתיים שאני מתה לנסות – כל אחת בסגנון אחר. אחת מהן שתהיה גם פוך והשניה כדי לנצל באמת את כל מלאי השאריות שלי (קופסת השאריות שלי כבר עולה על גדותיה). יש לי שבוע יחסית פנוי – הזדמנות נהדרת להתקדם ברשימת הפרוייקטים!
שבוע טוב!
קרן.
להשאיר תגובה

