חורף

סוף סוף הגיע החורף!  גשם (פקקים), שלוליות (עוד פקקים), הצפות (פקקים) ומכוניות תקועות בצידי הדרך (סיבה נהדרת לעוד פקקים). כשאני פותחת את העיניים בבוקר ושומעת גשם בחוץ אני כבר יודעת שמחכה לי נסיעה ארוכה למשרד. זו כנראה הסיבה שאני מקנאה בכל מי שיכול לעבוד מהבית (או מי שעובד במרחק דקה מהבית) ולא צריך להתגבר על הסיוט היומיומי בכבישים. נו, טוב, זה גם בגלל האשליה שאם חוסכים שעה של פקקים אז אפשר להישאר עוד שעה מתחת לפוך… האשליה הכי מתוקה בחורף זה להתכרבל מתחת לפוך עם כוס שוקו חם   וספר טוב . נכון שקצת בעיה להחזיק את הספר והשוקו בלי שמשהו ישפך בדרך אבל זו עדיין אשליה מתוקה. זה כמו הפנטזיה על אמבטיית בועות עם כוס יין ורומן עסיסי לקרוא. מישהו ניסה פעם לקרוא באמבטיה? הרי הספר נרטב תוך דקה, המים מתקררים תוך 10 דקות, הגב מתחיל לכאוב מהתנוחה המוזרה – ואני לא מתחילה אפילו לדבר על בזבוז המים בלמלא אמבטיה שלמה במקום מקלחת זריזה. עדיף כבר להתנגב ולזחול מתחת לפוך…
החורף החלטתי שאני תופרת שמיכות. לא עזרו כל ההסברים של בעלי שיש לנו מספיק שמיכות בבית – אני לא אתן לעובדות לבלבל אותי!! אתם כבר יודעים שאני פולניה, אבל אני גם פולניה עקשנית – אני החלטתי ויהי מה!
בשיטוטי בנחלת בניימין מצאתי שני בדים שיכולים להיות שמיכה נהדרת – הראשון הוא מן סריג צמרירי והשני במרקם של צמר דחוס – ושניהם בגוונים ורודים (באמת שלא ראיתי צבעים אחרים!). העברתי את שניהם במכונת הכביסה ושניהם צלחו אותה בשלום בלי נזקים נראים לעיין – עכשיו אפשר לגשת למלאכה!
לראשון הוספתי שוליים כמו שמוסיפים שוליים לשמיכת טלאים (הנה הסבר מצולם) – והשוליים יצאו חלקים ונהדרים. ה-catch הוא שצד אחד נתפר במכונה אבל השני נסגר בתך נסתר בתפירה ידנית מסביב לכל השמיכה (היקף של 7 מטרים לשמיכת יחיד!). לקח לי 5 שעות לעשות את זה ואני שוקלת אם זה היה שווה…
{7456CA21-8C56-401B-9A38-6AEB8AB104DA}
{6F395C29-B280-405E-A9FA-497BB53E18EE}
{2C1B12E6-2E32-4B54-A5DC-FB1568028DB4}
השמיכה אמנם עבור אור אבל מאי ניצלה את ההזדמנות שהשמיכה נשארה בסלון כדי להתכרבל איתה קצת…
{9E098CCD-B891-4549-8DB9-5054306F4740}
{7DEA30BE-8A2A-4342-B908-331671375C68}
בבד השני הייתי כבר יותר חכמה – גזרתי אותו לשני חלקים עבור שתי שמיכות יותר קטנות והוספתי גימור עם סרט אלכסון שיצרתי בעצמי. לרוע המזל לא יכולתי לתפור אותו עם הרגל המיוחדת לסרט האלכסון כי הוא רחב מדי (וגם בגלל שהבד עבה ולכן לא יכנס בקלות לתוך הרגל) ולכן תפרתי עם רגל רגילה מסביב. הפעם זה לקח שעתיים לשתי השמיכות – אבל אני פחות אוהבת את הגימור.
{32102EDA-E613-45A4-BEC2-F634AA4BD2FB}
{DA83FF61-0A90-438D-A3E4-C506C737E6EB}
והנה השמיכות אחת מול השניה – איזה גימור נראה יותר יפה? לדעתי הגימור של השמיכה התחתונה אבל 5 שעות? יש גבול! למרות שיש מצב שאני אכנע ואעשה את זה שוב…
{EBD3E7B6-9B04-4FEC-A83D-3C7B3D6615BA}
נכון שיש לנו חורף קצר (אם בכלל אפשר לקרוא לו חורף בכלל) אבל אני מתרגשת מהגשם כל פעם מחדש. יש מקומות אחרים שסובלים יותר מאיתנו בגלל החורף – אני זוכרת פעם אחת שבוטלה לי טיסה מבוסטון ל ניו-יורק בגלל השלג ונסעתי ברכבת 7 (!!!) שעות כדי להגיע לניו-יורק ביום שישי בלילה עם שלג שלא מפסיק לרדת ו-3 מזוודות. בסוף הגעתי עם לימוזינה למלון, אבל זה כבר סיפור בפני עצמו . כשדיברתי עם גיא (בן דודי היקר בניו-יורק) השבוע, הוא סיפר לי שיורד אצלם שלג. אני, כמו כל הישראלים, אמרתי לו "איזה כיף לכם!" והנה המונולוג שהוא החזיר לי בתשובה:
"בטח את חושבת שאני הולך לבנות איש שלג ולשבת מול האח הבוערת עם משהו חם לשתות! האמת היא שאני יוצא החוצה ביום ראשון בבוקר (שבו לא עובדים להזכירך) עם את חפירה כדי לסלג את השלג מהאוטו שלי כדי שלא יקפא ויהפך לקרח ואז לא אוכל בכלל לנסוע מחר לעבודה. אלו דאגות שבכלל לא מכירים בארץ…". האמת? צודק. אבל זה עדיין נשמע רומנטי לשבת עם שלג בחוץ – עד שהוא נהיה מלוכלך ומציק ומטפטף…
בינתיים בחוץ יורד מבול, הכינרת מתמלאת ואיתה עולה גם מצב הרוח שלי – אין משהו מבאס יותר מאשר לשמוע כמה אנחנו רחוקים מהקו האדום ועוד ממשיכים להתרחק – לפחות עכשיו אנחנו במגמה חיובית ורחוקים "רק" 90 ס"מ מהקו האדום התחתון… מתחילת העונה עלה מפלס הכנרת ב-46 ס"מ. אני אופטימית!
אה, ולכל מי שנמצא בבית מתחת לפוך – אני מקנאה בכם!
קרן.
כתיבת תגובה

