צמוד צמוד

אני מצטרפת להחלפות לא בגלל שבא לי לקבל משהו, כי בדרך כלל זו רולטה רוסית – לפעמים זה מצליח ולפעמים לא… לפעמים מקבלים משהו מדהים ולפעמים לא כל כך. אבל לא משנה מה קיבלתי, אני תמיד תמיד מעריכה מאוד את ההשקעה והכוונה – טעם זה בכל זאת משהו אישי ואם זה לא מוצא חן בעיני זו בעיה שלי ולא של אף אחד אחר. אני מצטרפת להחלפות כי בא לי לעשות משהו בעצמי. כן, סתם כי יש לי רעיון שאני רוצה לנסות והחלפה זה תירוץ נהדר לעשות את זה (במיוחד שיש גם תאריך אחרון לשלוח ואז אין יותר תירוצים לדחיה). החסרון הוא שלפעמים אני כל כך נהנית לעשות את ההחלפה שממש לא מתחשק לי לתת אותה… ואני בכלל לא אוהבת לעשות את אותו הדבר פעמיים כדי שישאר גם לי אחד (אלא אם כן הוא ממש פשוט וקל). זה היה המצב גם הפעם – הצטרפתי להחלפת סקוטש כי התחשק לי לנסות לעשות איתו משהו. חשבתי בהתחלה על מר תפוח אדמה – אבל אז ראיתי את תפוח האדמה של הגריטה וידעתי שאין מצב שאני מצליחה לעשות משהו יותר מושקע. חשבתי על מישחק איקס עיגול – אבל לא הייתי סגורה על הקונספט – לוח? מחברת? מבד או מנייר? וככה עבר לו הזמן… נזכרתי ששמרתי פעם חלק של כתבה על משחקים לילדים (כמובן שלא מצאתי אותה בבלאגן שלי) אבל זה התחיל לגלגל את הכדור.

ההחלפה שלי היתה אמורה להגיע ל-Gallish – ואני יודעת שיש לה שני ילדים קטנים. מה לומדים בגילאים האלו? על ימות השבוע, מזג האויר, חילופי העונות וקצת ללמוד לספור. בינגו! יש לי מה לתפור! תפרתי לוח פעילות תלוי שכל האלמנטים בו נצמדים עם סקושט (כאילו, דא!). בתעלה העליונה השחלתי צינור קרטון צר (כזה שיש בתוך גליל של נייר אריזה או צלופן) ובתוכו השחלתי את סרט התליה ואז המשטח תלוי שטוח ויפה.

{78170F7B-1A73-431F-87EC-DE0446EB240A}

{FD9D9D4C-AA49-42B2-AD9A-8F9D55A9086F}

אז מה יש לנו פה? ימות השבוע, מזג האויר ועונות השנה – כל הכותרות צויירו על גבי הבד עם דיו לְבַּד ומכחול. אם הייתי מחכה שהחנויות יפתחו ולא מחליטה לעשות את זה דוקא בסוף השבוע אז הייתי קונה צבעים אקריליים עבור בד ולא מתעצבנת על קצב הכתיבה עם דיו! השבלונות לאותיות הן בעצם החלק שנשאר מדף אותיות של לימור מקסם שימושי – מושלם! אגב, היא גם הולכת להציג את האותיות האלו בכנס CHA הקרוב – זהו כנס ה-craft הכי גדול בעולם בארה"ב – המון בהצלחה!

{D1377767-948A-4D93-8362-E2450E3D930D}

ימות השבוע צויירו באותה צורה על בד ונתפרו על לֶבֶד שעליו תפרתי את הסקוטש.

{BC370B3B-E1B2-4B58-89FB-33DEE1ABF5D4}

{5D97D4FC-5A80-4B48-9536-903D54C2B85B}

עונות השנה הן אפליקציות עשויות לֶבֶד – הכל תפור במכונה חוץ מאשר שם העונה שרקמתי ביד (ולכן זה יצא כזה עקום).

{77D2AC8B-4F01-47F1-912D-98B89CE165BA}

{4BBDFFFC-2520-4381-B19C-CC20008E92C2}

לגבי מזג האויר היתה לי דילמה, כי אין לנו יותר מדי שינויים במזג האויר בארץ – אין שלג או ברד, ערפל בקושי וגם לא ממש רוח.בסוף עדיין הצלחתי למצוא 4 סוגים – שמש, מעונן, מעונן חלקית וגשם. יש משהו שפספסתי?

{6E2D372E-6A54-4D5E-93F8-E9D3926108FA}

{382ED6FD-CF75-41C9-9BD7-EFDDCAFA5B65}

בחלק התחתון של הלוח תפרתי עץ – ועליו מקום לתלות תפוחים. את התפוחים לא ציירתי – פשוט השתמשתי בבד חום עם הדפס תפוחים… ליד הגזע יש מקום לשים את מספר התפוחים שעל העץ.

{962F90E4-C1ED-49AE-94FF-5C6196BC1913}

ואיפה שמים את כל הדברים? את התפוחים בסל כמובן! את הסל תפרתי מויניל שקוף (מצאתי בטמבוריה הקרובה לבית) עם סיומת של סרט אלכסון דק – וזה היה פשוט סיוט לתפור גם סרט אלכסון דק וגם על ויניל שנדבק! (ואי, יצא לי חרוז!) שאר החלקים נמצאים בכיסים שקופים (הפעם למדתי לקח ועשיתי אותם בלי סיומת) שעשיתי מויניל שקוף. לכל הכיסים יש כיווץ בחלק התחתון שלהם כדי שיהיו בעלי נפח ולא שטוחים. לכל האלמנטים יש סקוטש שתפור לחלק האחורי שלהם.

{42F1EB02-A4EB-4B1A-AD48-8AC9DA436089}

זוכרים מה כתבתי בהתחלה? שאני מצטרפת להחלפה כי בא לי לעשות משהו? אז ברור לי שנסחפתי ושאני פסיכית עם קבלות אבל לא יכולתי להפסיק אחרי נושא אחד… סתם לעשות עץ עם תפוחים? ומה עם עונות השנה? ואיך ידעו איזה יום היום? ואיך אפשר בלי עונות? מזל שנגמר לי המקום במתלה כי פתאום צצו להם עוד רעיונות – תרגילי חשבון, חיות המשק, אותיות וצורות, צבעים ומרקמים – נשאר לי רק לחפש את ההחלפה הבאה כדי לממש אותם…

ואיך נראה לכם שחיברתי את הלב לתגית הברכה? עם סקוטש כמובן…

{8E9A8751-1C17-4947-9719-327B3E80067B}

מאי ולי שיחקו בלוח במשך חצי שעה ואז שכחו ממנו – ההתלהבות הראשונית פגה וחוץ מזה, שתיהן יודעות כבר לספור (ולי יודעת לקרוא) ככה שהן לא ממש זקוקות שאעשה אחד כזה נוסף. פיווווו, איזה מזל! עכשיו אפשר לתת את ההחלפה בלב שקט.המחמאה הכי גדולה ניתנה לי ע"י מאי שאמרה "אמא, זה כמו הסקוטש שיש לנו בגן!". הצלחתי!

ארזתי את הכל בכמה שכבות – המשטח עצמו גמיש וגם כל מה שתפור עליו, אבל לא רציתי שמוט הקרטון ימעך בדואר ישראל. לשמחתי הכל הגיע בשלום והילדים של Gallish כבר משחקים בו בהתלהבות.

ולמי שתהה לגבי הכותרת, התרגום העברי למילה סקוטש הוא צַמְדָן (הנה ההסבר המלא). שוּ צמדן? מי מבקש בחנות נעלי ספורט עם צמדנים? או דגמ"ח עם כיסים עם צמדנים? יש כנראה מילים בעברית שלעולם לא ישתמשו בהן…

קרן.

כתיבת תגובה

