מסקנות ולקחים

עכשיו אחרי שאני בארץ כבר יותר מ-24 שעות והיה לי זמן להסתכל אחורה ולעבד את כל מה שעברתי בנסיעה, אני מרגישה שאני יכולה להוציא כמה מסקנות…
המסקנות שלי נחלקות לשני חלקים – מסקנות לגבי הכנס ומסקנות לגבי הנסיעה להולנד בכלל.
  • קודם כל הכנס – ואין מה לומר, הוא היה נהדר! למרות שפה ושם היו גם נפילות בסדנאות, בסה"כ החומרים פיצו על זה והסדנאות השוות היו שוות מאוד. כדי לבחור את הסדנאות צריך להיכנס לבלוגים של המדריכות, לראות את שאר העבודות שלהן ולהתרשם כי הצצות לעבודות המוכנות היו רק שבוע-שבועיים לפני הכנס עצמו. לא תמיד זה עוזר כי לפחות במקרה של אחת המדריכות מאוד התרשמתי מהעבודות שלה, אבל מכיוון שהיא העבירה לנו סדנא שבדרך כלל היא מעבירה ב-4 שעות, היא העבירה אותה בשעתיים ולכן מה שעשינו ברוב הסדנא זה רק החתמות. מה שכן, אם מראש לא אהבתי את סגנון העבודות של המדריכה, ידעתי לא להירשם אליה ובדיעבד זה היה כל כך נכון.
  • צורת העבודה עם קיט סגור היא גם משחררת וגם מגבילה.
    למה משחררת?  כי לא צריך לשבור את הראש כדי למצוא דף שבדיוק מתאים או קישוט שמתלבש בדיוק על הצבע של הדף – פשוט יושבים ויוצרים ובונים קומפוזיציה של עמוד בלי להיכנס יותר מדי להתאמת הצבעים. לא שאין התאמת צבעים בכלל, אבל מכיוון שכל החומרים של הקיט תואמים זה לזה יש יותר סיכוי לצאת עם עבודה הרמונית ויפה בפחות זמן ותסכול.
    למה מגבילה? כי אם מראש לא אהבתי את הצבעים או הדפים של הקיט אז קצת קשה להתחבר לזה. קיט עם דפים פסיכדליים לא מדבר אלי, למשל. יש אחרות שבכלל לא אוהבות וינטאג` או דפים כהים וכן הלאה. האמת? אלא אם הקיט באמת נורא, אפשר ברוב המקרים להתגבר על זה ומקסימום להשתמש רק בחלק מן הדפים ועדיין לצאת עם תוצאה יפה.
    גם עבורי, שעשיתי לא מעט מיני אלבומים וחשבתי שלא אוכל לעבוד עם הוראות מדוייקות – גיליתי שההפך הוא הנכון. באתי לסדנא כדי ללמוד צורת עבודה או טכניקה או חומר חדש ומשיגים מזה את המקסימום אם עובדים עם קיט מושקע. כלומר זה נכון עבור מתחילות בתחום, אבל להפתעתי זה נכון לא פחות גם עבור מתקדמות.
    אני חושבת שאם הייתי מביאה עוד חומרים מהבית זה רק היה מסבך יותר את העניינים וגורם לי להיות יותר איטית ופחות יעילה. סה"כ רציתי לסיים כמה שיותר במסגרת הסדנא ולצאת עם מוצר כמה שיותר גמור – בבית תמיד אפשר להוסיף עוד אם רק רוצים.
    מן הסתם אני עוד הולכת לעבד את הלקח הזה אבל כבר עכשיו ברור לי שאני אקח משהו מזה גם לחלק מהסדנאות העתידיות שלי.
  • מאוד נכון בעיני הרעיון של התנתקות מן השגרה לפרק זמן כדי ליצור – ועוד יותר נכון היה שישנים במלון של הכנס – לא צריך לדאוג להגיע כל יום או לצאת מוקדם בבוקר. בארץ זה פחות קריטי כי המרחקים בהחלט לא רציניים, אבל היו שם בנות שהגיעו מגרמניה ליום אחד ולקח להן יותר משעתים לכל כיוון. בקיצור, מי שיכולה להרשות לעצמה את התענוג הזה, זה בהחלט כדאי – ובעיקר מאוד מפרה. למדתי טכניקות חדשות, התנסיתי בחומרים חדשים והעיקר – יצרתי בלי הפסקה במשך יומיים. נכון שלא חייבים לנסוע לחו"ל בשביל זה כי גם בארץ מתחילים לארגן כנסים כאלו – אבל אם אפשר גם להכניס קצת קפיצה קטנה לחו"ל אז למה לא?
  • הכנס היה מושקע בטירוף – הגרלות במהלך כמעט כל סדנא, פינות יצירה של make & take, הגרלת לוטו ובכלל נדיבות כללית. כל אחת יצאה עם חומרים מעל ומעבר למה שהיא שילמה. הכנס עלה 350 יורו (בסביבות 2000 שקל) והוא כלל 2 לילות לינה במלון מפנק, 8 סדנאות, סדנת הפתעה, קיט מתנה, ארוחות במלון לאורך הכנס ואפילו קופונים לשתיה קלה וחריפה במשך היום. אני חייבת לומר שהופתעתי מאוד לטובה מהשקעה ומהנדיבות. חזרתי עם מזוודת טרולי אחת מלאה בחומרים – הכל מלא בקיטים של הסדנאות, מתנות, הגרלות ושאר הפתעות.
{A7F94657-ACC6-4A4E-8EF8-6F67B5FEECBB}
  • חובה לנסוע לכנס כזה עם חברות. טוב שיש מישהי שיכולה לשמור לך על התיק כשאת קופצת רגע לחדר/שירותים או תופסת לך מקום בסדנא הבאה – ובכלל שיש עם מי לפטפט או לבקש דבק אם נגמר לך בדיוק באמצע. מכיוון שיש הפסקות צהריים ארוכות וכמובן את הערבים, על אחת כמה וכמה יותר כיף להעביר אותו בעברית מאשר בסמול טוק באנגלית. אפילו את הסדנאות הפחות מהנות אני לא זוכרת כל כך לרעה בעיקר בגלל החברה.
  • יוצאים מכנס כזה עם המון חוויות והמון רעיונות וצריך זמן לעכל את הכל. אני יודעת שמתוכנן כנס כזה בהולנד בסביבות אפריל-מאי, שאליס מתכננת אחד בארץ בפברואר ובכלל יש עוד כל מיני כנסים נוספים בעולם (יוון, איטליה, אירלנד ועוד). חוץ מהאלמנט הכספי והלימודי של כנס כזה, שווה לחוות את הכנס גם בשביל האלמנט החווייתי שלו. פשוט לפרגן לעצמך ולתת לעצמך מתנה. אין לי דרך אחרת לתאר את זה. יש מי שנוסע לתחרויות Iron-man בחו"ל ומשקיע סכומים אדירים באופניים, מאמן וציוד ספורט – כל אחד והתחביב שלו.
לגבי הולנד בכלל ואמסטרדם בפרט:
  • מזג האויר הפכפך בעונה הזו – אפור כל הזמן אבל לפעמים גם יורד גשם שבגללו מעצבן להסתובב ברחוב או שהשווקים מתבטלים. נכון שלא היתה לנו ברירה כי נסענו בגלל התאריך של הכנס, אבל אני מאמינה שאם היינו נוסעות לפני חודש היה עדיף.
  • ההולנדים סופר נחמדים ושמחים לעזור – וכמעט כולם מבינים אנגלית. לא כל המקומות מקבלים כרטיסי אשראי (בעיקר בתי קפה – בחנויות בגדים ונעליים אין בעיה). בתחנת הרכבת שווה לקנות גם כרטיס חזרה! לא כרטיס הלוך חזור כי הוא תקף רק לחזרה באותו יום, אלא כרטיס חזור נפרד – בעיקר כדי למנוע מצב כמו שנתקלנו בו שהמכונות האוטומטיות לא מקבלות כרטיסי אשראי או שטרות.
  •  מומלץ לקחת מלון במרכז העיר – אמסטרדם קלה להליכה לכל מקום (ואפשר גם לשכור אופניים ליום ב-10 יורו) ותמיד עוזר שאפשר לעצור באמצע היום במלון, לפרוק את הקניות או ללכת לשירותים.
  • להשקיע בנעליים עם סוליות גמישות (כמו נעלי התעמלות) – בנעליים אורבניות (למשל מגפיים) עם סוליה דקה ונוקשה מרגישים כל אחת ואחת מהאבנים המשתלבות שמרצפות את אמסטרדם…
  •  אם הזמן דחוק, אפשר לצאת לסיורים מאורגנים – רק לקחת בחשבון שהם ממוסחרים ברמה מביכה…
  • חשוב לשקול את המזוודות לפני ההגעה לשדה התעופה!
בקיצור, אני כבר מפנטזת על הפעם הבאה…
להשאיר תגובה

