סוף מעשה בארנב תחילה

הבטחתי סדנאות, דיברתי על סדנאות. תכננתי סדנאות, דחיתי סדנאות… הנה כבר נגמר לו החופש הגדול ולא הספקתי לעשות אפילו סדנא אחת. עצלות יולי-אוגוסט? לא ולא, פשוט הזמן נזל לי בין האצבעות… אבל די. עד פה. סוף סוף מגיעה סדנת תפירת בובה – והבובה הפעם היא ארנב!

הארנב של טילדה הוא הארנב הראשון שתפרתי במכונה. אני עוד זוכרת את האופוריה שהייתי בה שאוטוטו הארנב גמור וחסכתי אינסוף זמן במקום לתפור ביד. בכלל, הקונספט שאפשר לתפור בובות במכונת תפירה היה חדשני בעיני (אתם מוזמנים לצחוק עכשיו) – ואילו היום אני לא רואה את עצמי תופרת בובה שלמה ביד.

בקיצור, אמנם המכונה תפרה את הבובה, אבל אני קיללתי עוד מספיק במהלך הפרוייקט – ושלא תבינו נכון, אני מאוד אוהבת את היצירות והסגנון של טילדה, אבל אני לא רואה את עצמי עושה עוד בובה שלה בזמן הקרוב – הכל עם גפיים ארוכות ודקיקות (סיוט אמיתי להפוך אותן או למלא אותן) ואת כל האיברים צריך לחבר לגוף בתפירה ידנית (מישהו אמר תך נסתר? אתם לא רוצים לראות איך חיברתי…). לדעתי ביליתי יותר מ-8 שעות בתפירת ארנב אחד מסכן… והשוס האמיתי? אחרי שחיברתי הכל, תפרתי לארנב בגדים לבנים חגיגיים, השקעתי ברקמה ובקישוטים – נתתי אותו בגאווה לבנות לשחק איתו. לבסוף אשר יגורתי בא לי – מישהי שפכה שוקו על הארנב. אני לא מציינת שמות לגבי מי האשמה, רק אומר שמ-א-ו-ד כעסתי. הבגדים תפורים לגוף הארנב (כי ככה כתוב בספר!) ואני מפחדת לגלות מה תעשה מכונת כביסה ליצור האומלל ( אני מתכוונת לארנב, לא לפושעת ששפכה את השוקו, רק רציתי להבהיר לפני שתשלחו מייל זריז למועצה לשלום הילד).
מאז עברו הרבה מים בירקון, תפרתי עוד אינספור בובות למשפחה ולמתנות, גיליתי וניסיתי כל מיני קיצורי דרך. כשהתחלתי לחשוב על סדנת תפירת בובה, מיד חשבתי על חיה – חתול או צב או קיפוד. ארנב בכלל לא היה בתכנון בגלל הטראומה של הארנב של טילדה. רק בשלב מאוחר יותר נזכרתי שטילדה לא המציאה את בובות הארנב – הן היו שם גם לפניה! בשלב זה התחלתי לתכנן איך יראה הארנב שלי – תכננתי גיזרה, ניסיתי, שיניתי, הפקתי לקחים, הוספתי קיצורי דרך, ניסיתי שוב ותיקנתי והרי הם לפניכם – זוג הארנבים שלי, מקס ויולנדה.
{341405DA-760B-470E-BD1B-00F8ECC0EA6E}
מקס הוא טיפוס אנליטי, חושב על כל דבר מראש ולא עושה שום דבר בלי תכנון.
{0906195C-721B-4528-A3EA-C80EBB8BA1E7}
יולנדה לעומתו יותר הרפתקנית, ספונטנית ושובבה.
{B0064AE3-E78F-460F-9C77-2329F4525118}
{3DFF957E-206A-4E55-BE10-1B631F3F0D10}
שניהם גבוהים וארוכי גפיים, בעלי אוזניים ארוכות ואף ורוד. הבגדים שלהם ניתנים להורדה ולכביסה (לקח שנלמד בדרך הקשה!). הנה שניהם בתמונת עירום:
{B24CF631-58FE-4883-970F-A35108B0DFA8}
רוצים גם אתם לתפור את יולנדה או מקס? הנה לפניכם שתי הצעות:
ההצעה הראשונה היא סדנת תפירת ארנב בודד ללא ביגוד – מקס או יולנדה לפי בחירתכם.

  • מחיר: 180 שקלים לסדנא.
  • תאריכים: יום שישי ה-21 באוגוסט בשעה 9:00 בבוקר.
  • מיקום: גני-תקוה (בין פתח-תקוה לקרית-אונו)
  • אורך הסדנא: 5 שעות
  • מספר משתתפים: עד 10 משתתפים
ההצעה השניה היא גם בדיקת התעניינות (הסדנא תיפתח רק אם יהיו מספיק משתתפים) – סדנא של שני מפגשים בימי שישי (בהפרש של שבועיים זה מזה ) לתפירת שני ארנבים: מקס+יולנדה כולל הביגוד שלהם.
  • מחיר: 350 שקלים לשתי סדנאות.
  • תאריכים: מפגש ראשון: יום שישי ה-11 בספטמבר
    מפגש שני:     יום שישי ה-25 בספטמבר (בין ראש השנה ליום כיפור).

    (כן, אני יודעת שזה עוד חודש מעכשיו, אבל אני גם יודעת שלשריין מראש שני ימי שישי זה פרוייקט עבור הרבה אמהות – ועדיף לעשות את זה בספטמבר כשחוזרים כבר לבתי הספר ולגנים).
  • מיקום: גני-תקוה (בין פתח-תקוה לקרית-אונו)
  • אורך הסדנא: שני מפגשים של 5 שעות כל אחד
  • מספר משתתפים: עד 10 משתתפים
הסדנאות מתאימות לבעלי ידע בסיסי במכונת תפירה – לא צריך להיות עם רזומה של תופרת מקצועית, אבל צריך לדעת לתפור גם עיקולים ולא רק קוים ישרים.
  • מה להביא? מכונת תפירה, חוט תפירה בצבע קרם-חום (פשתן) ומספרי בד.
  • מה מחכה לכם בסדנא? בדים, מילוי, חוטי רקמה, לבד, סרטים, כפתורים וכמובן גם משהו לנשנש והרבה הרבה כיף.
איך נרשמים? פשוט שולחים מייל ל- kparparim@gmail.com.
אגב, קיבלתי הרבה בקשות ליצור רשימת תפוצה לסדנאות, עבור כאלו שלא רשומים לעדכונים בבלוג (ובוא נאמר את האמת, היו מספיק פעמים שהעדכונים של תפוז לא עבדו ), אז מי שרוצה להצטרף לרשימת התפוצה מוזמן לשלוח מייל עם שם ושם משפחה ל-kparparim@gmail.com – אני אמשיך לעדכן על סדנאות חדשות גם בבלוג וגם ברשימת התפוצה.
להתראות בסדנא!
קרן.
כתיבת תגובה

