חו"ל

רק המילה הזו – "חו"ל" – גורמת לי לדמיין את המדרגות לדיוטי פרי. זוכרים? פעם, כשעוד היו מדרגות לעולם המופלא של הדיוטי פרי ויכולת לעמוד ולנופף לשלום כאילו שאת מישל אובמה והמטוס מחכה רק לך. (אגב, ניסיתי בהתחלה לכתוב את המשפט הזה עם שרה נתניהו במקום מישל אובמה – משום מה זה לא נתן את אותה ההרגשה…). היום בטרמינל החדש פשוט עומדים על המסוע בנונשלנטיות עם פרצוף של "אני כל שני וחמישי פה". אגב, אני תמיד מרחמת על מי שנוסע במסוע בכיוון ההפוך – כל מי שבדיוק נחת וחזר מהנסיעה שלו וצריך לחזור לשגרה – ואילו העתיד שלי צופן הבטחות…
זה מדהים איך כל מי שעובר את ביקורת הדרכונים משנה את האישיות שלו… פתאום כולם מבזבזים בקניות כאילו בחיים לא ראינו נעליים, ממלאים עגלה בקוסמטיקה כאילו יש לנו עסק לאיפור מקצועי וקונים בשמים בליטרים – כאילו שבארץ מסריח 24 שעות ביממה (נו, טוב, לפעמים קצת מסריח פה – אבל זה לא משהו שבושם יכול להסוות ).
תמיד רציתי שיפתיעו אותי בכרטיס טיסה מעכשיו לעכשיו – פשוט לאסוף את הדרכון ולנסוע לשדה התעופה בספונטניות. מה לעשות שכשיש משפחה זה לא כל כך פשוט? מי ישמור על הילדים? ולילדה יש תור לרופא ביום שני, לשניה יש חוג ג`ז וצריך לזכור לחפש את הגרביונים, לשלישית יש פעילות שכבתית וצריך לאפות עוגה. מי יכול היום להודיע בעבודה שהוא בחופש ולנסוע ככה סתם לשדה התעופה? באחת הנסיעות שלי התקשרה אחת האמהות מהגן של לי כדי לתאם מתי הבנות יכולות להיפגש. אני באמצע חנות ספרים בבוסטון, מדברת איתה לגבי מי תבוא למי ואם הן תאכלנה גם ארוחת ערב ביחד. אני לא חושבת שאמרתי לה בכלל שאני בחו"ל…
כשאני טסה לבד לנסיעות מהעבודה פעם בשנה (למה רק פעם אחת? למה? ), אני אוכלת ארוחת ערב בשדה התעופה (העיקר לא לאכול אוכל של מטוסים – חוץ מזה, מי מסוגל לאכול ארוחה בשרית שחוממה ב-2 לפנות בוקר?), עולה למטוס, מודיעה לדיילים שאני לא מעוניינת בארוחת ערב, שמה כיסוי עיניים ואטמי אוזניים (ובטח נראית כמו חייזר, אבל למי אכפת?) ונרדמת עוד לפני ההמראה. מתעוררת אחרי 7 שעות (כשכולם ישנים), מזפזפת בין הערוצים ומוכנה כבר ללחמניה של ארוחת הבוקר. בתור אחת שמאותגרת אנכית (שזו הצורה הפוליטיקלי קורקט לומר נמוכה), אין לי בעיית מקום לרגליים ואני מתרווחת לי למלוא אורכי (הקצר, כאמור). קוראת ספר באנגלית, עושה פוזה של תיירת ומשחקת אותה אנטי-חברתית. אלו הרגעים השקטים שלי – ממש לא בא לי לבלות אותם בפטפוט עם מי שיושב לידי (ומן הסתם לא אפגוש יותר לעולם). סוף סוף שקט בלי לדאוג להיות מארגנת האירועים/נהגת/מבשלת של המשפחה. בתור אמא ויוצרת (שתי תכונות שגורמות לי להיות במצב עייפות תמידי), אין לי בעיה להירדם בשום מקום. האמת? בטיסה אני ישנה יותר מאשר בלילה סטנדרטי בבית…
טיסה עם כל המשפחה, לעומת זאת,  זו כבר חוויה אחרת לגמרי…
לחו"ל נסענו עם הבנות רק פעם אחת – ולשמחתי זה עבר בשלום בלי טראומות מיוחדות. נכון שנסענו לטורקיה למועדון בבודרום, נכון שהכל היה כלול ולא הוצאנו את האף מהמלון במשך חמישה ימים, נכון שנסענו עם זוג חברים עם ילדים באותו גיל בערך – אבל תמיד יכול להגיע הבלתי מתוכנן – כמו חום בלתי מוסבר לאחת הבנות, ריב עם החברים, מלון מחורבן או טיסה זוועתית. למזלנו, אנחנו נסענו, נהנינו וחזרנו בלי בעיה – ויש לנו את התמונות להוכיח את זה.
היו לי כל כך הרבה תמונות מהטיול הזה עד שאפשר היה להרכיב מהן אלבום בפני עצמו. כדי לצמצם את העבודה לכפולת דפים ועדיין להכניס כמה שיותר תמונות, החלטתי לסדר את התמונות בסדר רציף כמו נחש. בחרתי בצבעי קיץ – אדום/כתום/צהוב עם קישוטי בראדים לאורך כל הדרך. כמעט ולא צריך מלל – התמונות מסבירות כבר את הכל, לא? 
{89144468-19B1-4DFC-ACF6-B2F9D58B36DA}
הכותרת הצבעונית והקייצית הזו עושה לי חשק לשבת על החוף מתחת לשמשיה (אבל בלי חול, זפת, מטקות וזיעה). במחשבה שניה, אולי עדיף לשבת במזגן ולקרוא ספר קייצי…
{C8E41FB2-B39D-4D38-B4BA-DDC75B19F293}
והנה הפיתול של הנחש:
{F2DE5C9E-98E7-487D-BF7C-A186A53661CB}
את כל הכיתוב השארתי לסוף – בעיקר כי לא היה צריך יותר מדי כדי להסביר את מה שהתמונות משקפות: משפחה, ים, בריכה ונוף. החלק המפוספס הוא סיומת של אריזת מדבקות – מיחזור זה חשוב, לא? אולי חברות הסקראפ יתחילו לייצר אריזות שאפשר גם להשתמש בהן?
{8923B555-9771-479D-BB25-CB212059045A}
קיץ מהנה לכולכם!
קרן.
להשאיר תגובה

