קצת תשומת לב היום אני

קצת תשומת לב, זה לא מה שכולנו רוצים? מילה טובה, או משהו קטן שיראה לנו שמעריכים אותנו, שחושבים עלינו, שמכירים בנו.
כשאני חושבת על אחד מהמקצועות הכי חשובים שיש – והכי פחות מוערכים שיש – ישר קופצת לי לראש המורה. כן, זאת שתמיד רצינו שתהיה חולה ושיהיה שיעור חופשי, זאת שתמיד היינו מנסים לעסוק בעניינינו מתחת לאף שלה בשיעור – להעביר פתקים, לשלוח SMS (זה עוד לא היה בתקופה שלי בבית הספר אבל בטח קיים היום), לשחק בנייד, לשרבט במחברת, לחלום בהקיץ, לחלום באמת (ולהשלים קצת שעות שינה) או אפילו סתם לקרוא ספר (רחמנא ליצלן!) או מגזין. כשאני מסתכלת אחורה על שנות בית הספר שלי (WOW, עברו כבר 20 שנה! ), אני זוכרת חלק מהמורים – ובקושי זוכרת את ההפסקות (למרות שחיכיתי להן יותר מאשר לשיעור, זה בטוח!). אני זוכרת חלק מהחומר שנלמד (ובטח חלק גדול גם כבר שכחתי) וגם חלק מהתלמידים. אני זוכרת את הדרך הארוכה לבית הספר – אבל עוד יותר את הדרך חזרה (שתמיד נראתה קצרה יותר).
אבל לפעמים יש מורה אחד שזוכרים אותו יותר מכולם. עבור בעלי זה היה המורה למתימטיקה שכולם רעדו ממנו – הוא ידע לכתוב ביד ימין וגם ביד שמאל כשהפנים שלו אל הכיתה והוא כותב מאחורי הגב. הוא היה מקפיד על שיעורי הבית ואצלו היו עושים אותם! הקטע המצחיק הוא שאני פגשתי את המורה הזה כשתיקנתי את הציון שלי במתימטיקה במהלך הצבא (בגלל המורה למתימטיקה שלי שהכשיל שכבה שלמה). ממש נהניתי מהשיעורים שלו, הוא בכלל לא היה מפחיד והצחיק אותנו לאורך כל השיעור. יכול להיות שזה היה בגלל הגיל שלנו או נקודת ההשקפה? בתור בוגרת מגמה ריאלית (מתימטיקה/פיזיקה/כימיה), מתימטיקה לא היה נושא לצחוק  – אבל דוקא אצלו נהניתי ממתימטיקה יותר מאשר אצל כל מורה אחר ופשוט ממש אהבתי להגיע לשיעורים. נהניתי לפתור תרגילים והשיעור עבר כמעט בלי להרגיש (חנונית או לא?). אצלו גם הרגשתי שהציון שהוצאתי היה שווה את זה!  ציון 90 במקום 59 ב-5 יחידות מתימטיקה זה משהו שרק מורה טוב יכול לעזור לך להשיג (או מורה רע יכול להרוס – תלוי איך מסתכלים על זה כי מראש יכולתי להוציא את הציון הזה בתיכון, לא?).
את אהבתי לאנגלית, למשל, אני חייבת אך ורק למורה אחד – בתיכון היה לי מורה לאנגלית שקראו לו בָּיְירוֹן. כן, כן, שם נהדר למורה לאנגלית, לא? מורה אוסטרלי גדול עם כובע קש שלא ירד לו מהראש וגישה מרעננת ללימוד אנגלית. הוא דגל בשיחה באנגלית – לא בדקדוק. לטעמו, מספיק היה שנדבר מספיק אנגלית כדי להשתפשף בשפה ועם הזמן אנחנו כבר נזהה מתי אנחנו מדברים לא תקין ונתקן את עצמנו. הרבה מהשיעורים איתו העברנו על הדשא שקועים בשיחה באנגלית בכל נושא שיש (או ככה לפחות אני זוכרת את זה). עד היום אין לי מושג מה זה Past Progressive, אבל אני דוברת אנגלית שוטפת בלי שגיאות ובלי מבטא. בזכותו נפתח בפני עולם שלם של ידע באינטרנט, קל לי יותר לטייל בעולם ואני קוראת היום ספרים באנגלית ומעדיפה אותם לפעמים על עברית – על מורה כזה באמת אפשר לומר "מורה טוב – מורה לחיים".
אחת מהחברות הטובות שלי היא יועצת חינוכית – אני רואה את כל השעות שהיא משקיעה (כולל הטלפונים מההורים בשעות אחה"צ והערב) תמורת משכורת לא גבוהה במיוחד. לקראת סוף השנה, זה גם המקום לומר לה ולכל המורים תודה – על עבודה שלפעמים היא כפויית טובה, בתוך מערכת שמגבילה את יכולת ההתמודדות שלהם מול התלמידים וההורים שלהם.
בתור  לגננות ולמורה של הבנות שלי הכנתי השנה משהו קטן, שימושי ועליז – אוסף של מגנטים מחלוקי זכוכית (נאגצים). אני יודעת שכבר עשיתי מגנטים דומים בהזדמנויות שונות ואין לי בעיה למחזר את הרעיון. מבחינתי זה משהו שמתאים לכולם (למי אין מקרר בבית?), בלי להתחשב בהתאמת צבעים או טעם אישי של המקבלת. קל מאוד לעשות אותם – לקח לי יותר זמן לבחור את הניירות או לארוז את הקופסא מאשר לעשות את המגנטים עצמם . את חלוקי הזכוכית השקופים ואת המגנטים הגדולים שהדבקתי אליהם קניתי בחנות היצירה "בְּרוּק" בדרך יפו ת"א (ממש בסוף נחלת בניימין). הדבקתי את הניירות ואת המגנטים עם דבק diamond glaze (את שלי קניתי  בארטישוק אבל ראיתי גם ב-MyPunch ).
 {242BA87B-3BFA-4C54-87B2-9AD2F12F89D9}{262C33A7-F0E3-4183-8FAF-1EDD2C2458AC}
כל הדוגמאות גזורות מתוך דפים מדוגמים לעיצוב אלבומים חוץ מתווי הנגינה והקן עם הביצים שהן החתמות עם חותמת. השקעתי גם באריזה (לטעמי זה חלק לא פחות חשוב מהמתנה עצמה!):
{C55D8AFA-AA3E-4878-9C9D-894945E7E288}
קצת תשומת לב, הרי זה מה שאנחנו באמת רוצים, לא?
קרן.
להשאיר תגובה

