גלגולה של השראה

אם יש משהו שאני שונאת זה לעשות סדר. אמא שלי כבר יודעת את זה משנות ההתבגרות שלי – החדר שלי היה תמיד הכי מבולגן. היום בעלי סובל מזה – הצד שלו ליד המיטה נקי ומסודר ובצד שלי יש בגדים, ספרים, מגזינים, נעליים ועוד כל מיני דברים שנאגרים להם לאיטם. אני כבר רואה את המפקחת ממשטרת הפולניות מחוירה ומושיטה את היד לפנקס הדוחות . שניה, תנו לי להיות מדוייקת – אני שונאת לסדר – עד שזה באמת מתחיל להפריע לי ואז אני מנקה באטרף את כל מה שיש באיזור (ועוד אקטסרא) . בעלי עוד מנסה להבין איפה עובר הקו הזה בין להשאיר מבולגן ולבין לסדר בטירוף (ואז הוא ינסה לגרום לזה שאגיע לקו הזה בתדירות יותר גדולה ). המעניין הוא, שבלאגן של אחרים מפריע לי יותר מאשר בלאגן שלי, כי בינינו, הבלאגן שלי הוא לא ממש בלאגן כי אני הרי יודעת איפה למצוא כל דבר, לא?

מה שאני כן אוהבת זה צורות אחסון – אני אוהבת שיש לכל דבר מקום מוגדר – סלסלות, קופסאות, מתלים, כיסים, מגירות – כל דבר שקל ונוח להכניס ולהוציא ממנו דברים. תנו לי קופסא ואני כבר אמצא מה לשים בה (כבר הזכרתי את איקאה? לא פלא שאני ואיקאה חברות טובות). חבל שהחנות בנתניה, כי אם היא היתה קרובה יותר אז היא היתה מחליפה אצלי את המכולת… (זה מזכיר לי שחברה שלי נכנסה בזמנו לחנות הראשונה של מקס ברנר בדיזינגוף, מיד אחרי שהיא נפתחה. נכנסה, רחרחה את השוקולד באויר, הציצה מסביב ושאלה "אתם גם משכירים פה חדרים? כי הייתי רוצה לבוא ולגור פה…" ).

להחלפה בנושא אחסון הצטרפתי בלי לחשוב יותר מדי – הרי לא חסרות צורות אחסון מבד או מנייר ובטוח אמצא משהו לעשות. הרעיון הראשון שצץ לי בראש הוא לעשות מתלה כיסים תלויים לתליה על הקיר – היו לי כבר מתלים מיוחדים ורק צריך לבחור את הבד ומספר הכיסים ולצאת לדרך. אבל…. אז גיליתי שאני אמורה לשלוח את ההחלפה שלי ל–kontsy. כשהצצתי אצלה בבלוג, גיליתי שהיה לה לא ממזמן פוסט על אחסון – או יותר נכון על סידור פינת היצירה החדשה שלה. היא כתבה על תלאותיה וסיפרה שהקירות אצלם בדירה דקים כמו נייר (אפילו לא קארדסטוק) וכדי למצוא מקום יותר עמיד הם נאלצו לקדוח ולנסות במספר מקומות ולכסות בגבס לאחר מכן את הנסיונות… פגשתי אותה בסדנת סלסלת טלאים לפני שבועיים, וכששאלתי באגביות מה יקרה אם היא תקבל משהו לתליה על הקיר בהחלפת האחסון, היא ענתה "אז כבר נסתדר" או משהו בסגנון. אין ברירה – הייתי חייבת לשנות טקטיקה . ישבתי בחדר היצירה שלי והסתכלתי מסביב לראות איך אני מאחסנת דברים – תליה על הקיר הרי לא באה בחשבון אז מה כבר נשאר? סלסלות, קופסאות, מגירות, קלסרים. העיניים נדדו להן הלוך וחזור עד שלפתע התמקדו על הסלסלה הזו:

{4F4BADEE-E944-47E3-B1D9-D0FC483EA108}

קניתי אותה בנסיעה הקודמת לארה"ב במחשבה שהיא תסדר ותארגן לי את כל כלי העבודה והסרגלים על השולחן. בפועל, גיליתי שהיא גדולה מדי לשולחן העבודה הקטן שלי ולכן שיניתי לה שימוש לשמירת חשבונות ומכתבים שמחכים לתיוק. מה שכן, המבנה שלה הזכיר לי את תיק הכיסים שעשיתי בזמנו לטינקל והחלטתי לזרום עם אותו רעיון ולעשות סלסלה שולחנית עם כיסים – הכי שימושית שיש!

רציתי שזה יהיה מבד עבה שלא יקרע בקלות וגם יעמוד יציב יחסית, בצבע כהה שלא יראו כל לכלוך קטן – ולכן נפלה הבחירה על השאריות שנשארו לי מהבדים בחום/טורקיז. כן, אני יודעת שעשיתי איתם גם נרתיק לא מזמן – אבל מבטיחה שזו השארית האחרונה…

{2717DB18-7E61-461E-B281-DE3BFA125923}

הוספתי בין השכבות מילוי כותנה של שמיכת טלאים כדי שהסלסלה תהיה יותר יציבה ומלאה.

{5D9DA5CB-651C-40A2-907E-812CC167B1E0}

בתוך הידית השחלתי רצועה שחתכתי מגליון A4 של מפל. מַפָּל הוא חומר מספיק גמיש כדי שלא יתקמט אבל גם מספיק קשיח כדי לעמוד בכוחות עצמו – והמכונה גם מצליחה לתפור דרכו בלי קושי. ככה הידית נשארת עומדת ולא צונחת למטה.

סתם נזכרתי בנפלאות התרגום הישראלי – לנורה רוברטס (סופרת אמריקאית שאני מכורה שלה) יצא ספר שנקרא Angels Fall – ומספר על תעלומת רצח שקרתה ליד מפל המלאכים (ומכאן השם). המתרגם העברי (שמן הסתם תרגם גם את הספר עצמו, הווה אומר – קרא אותו ויודע על מה הוא מספר!) תרגם את שם הספר ל"למלאכים נופלים"… לך תבין! למה נזכרתי בזה פתאום? זה בגלל נפלאות עולם האסוציאציות הפרטי שלי… (לא כתבתי לפני רגע על מפל?)

טוב, סליחה שאני מתפזרת לכל מיני כיוונים לא קשורים – נחזור לעניינינו… הנה מבט מלמעלה על היצירה:

{A071BFA3-5726-4112-BDB2-9ABF154CB803}

והנה תמונה מחדר היצירה של kontsy – סלסלת הכיסים בשימוש מלא! מי שרוצה לראות את כל חדר היצירה המשודרג מוזמן לפה

{1B9AB9EF-B335-4713-88B8-1361C6ACDF7C}

על עוד קצת טיפים לאחסון כבר כתבתי פעם בפוסט הזה.

בינתיים אני עובדת במרץ על האתגר הקרוב של Mixim (הפעם אני מנסה משהו שונה שלא ניסיתי אף פעם) ומתחילה לחשוב על רעיונות לשתי החלפות חדשות שהצטרפתי אליהן (החלפת בתים בקומונה של פרידה ונומה והחלפת נרתיק משקפיים בפורום טכסטיל בתפוז). בשלבי כתיבה יש גם פוסט (או שניים) על סוגי רגליים למכונה, מתכננת לעשות עוד כמה דפי אלבום ואולי עוד מיני אלבום ובאופן כללי עסוקה…

שבוע שקט ורק חדשות טובות!

קרן.

להשאיר תגובה

