זיקוקי דינור

לענת (זיקוקית) יש יום הולדת היום – ואני התבקשתי להכין עבורה מתנת יום הולדת בשם הקומונה של פרידה ונומה. האמת? הסכמתי ברגשות מעורבים… לא שאני לא אוהבת אותה – כי אני מאוד אוהבת אותה – אבל ידעתי שזה הולך להיות אתגר. מה כבר אפשר לעשות כמתנה למישהי כל כך מוכשרת שכבר יודעת לתפור/לסרוג/לעצב אלבומים/כרטיסי/ברכה בצורה מופלאה?

עברתי על כל הבלוג שלה וניסיתי למצוא תובנות שלא גיליתי קודם ואז פתאום זה קפץ לי מול העיניים – השילוב הזה של שחור/לבן/אדום. זה שילוב די דרמטי (שאני אישית לא הכי מתחברת אליו) אבל אצל זיקוקית ספרתי די הרבה עבודות עם השילוב הצבעוני הזה. בקיצור, שילוב צבעים כבר היה לי, עכשיו נותר להחליט מה לעשות לה… חשבתי לעשות לה משהו שהיא לא תעשה לעצמה (ולא שהיא לא יכולה לעשות בעצמה, כי כאמור היא יודעת לעשות הכל) אלא מסוג הדברים שבדרך כלל משקיעים למתנות למישהו אחר ולא לעצמך… הרעיון הראשון היה כריות ריחניות לארון – אבל בדיוק יומיים אחר כך היא הראתה כריות ריחניות שהיא עשתה למתנה ואני ידעתי שאין סיכוי שאעשה לה גם כאלה. הזמן כבר החל לתקתק ומפלס הלחץ שלי הלך ועלה (בערך כמו לפני כל אתגר של מיקסים כשאני יודעת שיש דדליין ואין לי רעיון). בעוונותי, אני אוהבת דברים שימושיים (כן, גם בובה זה שימושי ) והייתי חייבת לעשות משהו שמיש. ניסיתי לחשוב מה הדבר הכי שימושי שאני סוחבת איתי לכל מקום וישר חשבתי על עט ומחברת. מה לעשות שהסנדלר (כלומר אני במקרה הזה) הולך יחף? כי עט אולי יש לי אבל אני בדרך כלל רושמת פתקים על קבלות מחנויות שמתגלגלות לי בתיק. החלטתי שזו יכולה להיות מתנה שימושית ויצאתי לדרך. היתה לי גיזרה שקניתי פעם אבל המידות היו לפי מחברת אמריקאית (שלהפתעתי היא צרה ונמוכה יותר) ולכן חישבתי מחדש את כל המידות עבור דפדפת ישראלית גאה.

200555_1624

הבד החיצוני הוא יחסית עבה (כמו קנווס) כך שהוא לא היה צריך חיזוק, אבל כל החלקים הפנימיים מגוהצים עם בַּטִיסְט (או בשמו העממי פליזלין בד) כדי להקשיח אותם יותר. ההרכבה היא די פשוטה אבל יש די הרבה שלבים וה-מ-ו-ן גיהוץ לאורך הדרך – לפני הפליזלין, אחרי הפליזלין, לפני התפירה של החלק, אחרי התפירה של החלק…

200555_1625

בתוך הכריכה יש חתיכות של Timtex (זה סוג של חומר חצי קשיח כמו לבד ממש עבה – ומצאתי לו אח"כ גם תחליפים מקומיים)  די להקשיח את הכריכה ולתת לה עובי (אפשר גם לשים קרטון דק).

200555_1626

זהו, אז גם המתנה הזו הסתיימה, חשבתי לעצמי, אבל בדיוק כבר כשעמדתי לארוז אותה, היא נראתה לי קצת בודדה… בהברקה של רגע החלטתי לעשות פנקס חומרים – פשוט לקחתי שקיות צלופן (אלו שאורזים איתן עוגיות) ובכל שקית מילאתי כמה חומרים מסוג מסויים (מתכת/לבד/פרחים/כפתורים וכו`) שכולם בצבעי אדום/שחור/לבן כמובן! הוספתי כריכה מקרטון שחור, כרכתי את הכל עם ה-Bind It All המקסים שלי (שסוף סוף עלה איתי לארץ לאחר גלות ממושכת אצל גיא בניו-יורק), כותרת עם לבן וכמה סרטים, בראד לבן אדום על רקע של עיגול לבד לבן וזהו…

200555_1627

200555_1628

זהו? אז זהו, שלא! מה עם כרטיס? באדום/שחור/לבן כמובן… חשבתי שזו הזדמנות מצויינת לחנוך את חותמות הבובות היפניות שלי של Hero Arts. מי היה מאמין כמה התלבטויות יש בכרטיס אחד – כנראה שהחלדתי…

200555_1630

והפעם באמת זהו – ארזתי הכל ושלחתי עם שליח עד לביתה של ענת (ככה זה כשמחכים עד הרגע האחרון – אין זמן לשלוח בדואר רשום אם רוצים שזה יגיע עד יום ההולדת).

אז ענת יקירתי, אינספור ברכות ליום הולדתך – שתמשיכי להיות כזה זיקוק – עליז, צבעוני, אוהב, נדיב, משמח וכמובן יצירתי!

ואני? אני הוספתי לרשימת הפרוייקטים הבלתי נגמרת שלי עטיפה כזו גם עבורי אבל יותר קטנה (ובצבעים אחרים )…

קרן.

כתיבת תגובה

