בדים ונייר

הכל התחיל מתבניות ה-Spellbinders החדשות שלי… אני ממש אוהבת את הצורה שלהן (וחבל שאין אותן גם בגודל יותר גדול) והחלטתי שהפרוייקט הראשון שלי איתן יהיה לוח שנה עומד. מן כזה לוח לא מתוחכם במיוחד שעומד על קרטון והדפים תלויים מלמעלה בעזרת טבעות עם חוצץ לכל חודש. אפילו התחלתי להכין אותו ואפילו הדפסתי את הדפים עבור השבועות ואז הגיע האתגר…
אתגר של בדים ונייר נשמע לי בהתחלה די פשוט, אבל כשהתחלתי לחשוב, גיליתי שהוא לא ממש טריוויאלי. כל דבר שחשבתי על עבודה בבד ותפירה (תיק/בובה/כרית) לא השתלב עם נייר – בעיקר כי אני כבר חשבתי איך אני אכבס אותו . הדבר היחידי שעלה במוחי היה לעשות דף באלבום או מיני אלבום  ולשלב בו בד, אבל עשיתי את זה כבר (כמו כאן למשל) ולא התחשק לי למחזר את הרעיון. בעוד הראש עובד, נדדו עיני ונפלו על לוח השנה שהיה בשלבי ההכנה ואז נדלקה הנורה  – לוח שנה מבד ונייר! כל שנותר עכשיו הוא לממש…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

חתכתי 12 חתיכות לבד ורוד בתבנית החיתוך הכי גדולה, גיהצתי בדים שונים על פליזלין נייר וחתכתי אותם בתבנית החיתוך הבאה בתור, לקחתי בדים במרקם זמש בצבעי ורוד וירוק, גיהצתי גם אותם על פליזלין נייר וחתכתי בתבנית חיתוך קטנה. החתמתי עם דיו סטאזון שחור את שמות החודשים (אני יודעת שסטאזון הוא לא דיו לבדים אבל אני לא מתכוונת לכבס את לוח השנה הזה ). קילפתי את הנייר מהפליזלין וגיהצתי את כל שלושת הצורות אחת על השניה. חתכתי קארדסטוק לבן בתבנית הגדולה והדבקתי עם דבק גוטרמן לצד האחורי של הלבד הורוד כדי לתת לחוצץ מרקם יותר קשיח. כל חוצץ חוררתי וקיבעתי בו ניטים ואז התפניתי לעשות את מתקן התליה עצמו.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

עבור המתקן לקחתי שתי חתיכות קרטון אפור קשיחות באותו גודל ומדדתי לֶבֶד לציפוי משני הצדדים. סימנתי ותפרתי רצועת לבד נוספת ביניהן כדי להחזיק את המתקן עומד שלא יפתח וימרח על השולחן.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

על החלק הקדמי תפרתי שורת כפתורים בצבעים תואמים.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

עטפתי את חתיכות הקרטון בלֶבֶד ותפרתי מסביב. לא שכחתי להוסיף חתיכת זמש מקופלת לשניים לתליה של כלי כתיבה. העפרון הוא עיפרון איקאה (שיקום מי שאין לו לפחות אחד כזה בבית! ) שצבעתי בצבע אקרילי ירוק.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

עכשיו רק נותר לחורר את המתקן, לקבע בו ניטים ולתלות על הטבעות את כל הדפים של השבועות והחוצצים. בשנה הבאה, פשוט אדפיס מחדש את הדפים ואחליף… שימושי, לא?
ורק בשביל הקוריוז, ככה נראה לוח השנה המקורי שבניתי – הוא נחמד אבל אני עדיין מעדיפה את הלוח החדש. מה דעתכם?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ועכשיו תורכם – אתם מוזמנים להתרשם משאר הרעיונות לאתגר בדים ונייר ב-Mixim, לאתגר גם את עצמכם ולהעלות עבודה (וגם לנסות לזכות בהגרלה)! מחכה כבר לראות מה יעלה לכם בראש…

קרן.

להשאיר תגובה

