האנציקלופדיה של קרן

פעם, אנציקלופדיה היתה משהו רציני (וגם כבד!). היו לנו בבית את כל הכרכים של האנציקלופדיה העברית ואנציקלופדיית אביב לנוער והם חסכו לי הרבה שעות בספריה של בית הספר. היום, כשדברים משתנים כל כך מהר, כבר כשהכרך יוצא לאור יש בו ערכים שלא מעודכנים. הפתרון הכי נוח הוא אנציקלופדיה מקוונת – בין אם זו אנציקלופדיה בתשלום עם צוות מומחים וכותבים או שזו אנציקלופדיה חינמית שפתוחה לכולם וכל אחד מוסיף לה כמו ויקיפדיה (בעבריתבאנגלית ובעוד כל מיני שפות – אפילו בפולנית!) גם במחיר של ערכים עם פירוש לא תמיד אמין ומאומת.
יש מי שיסתכל על כלל האינטרנט בתור אנציקלופדיה אחת גדולה ותוכן העניינים שלה הוא Google כמובן… רוצים לדעת מתי נולדה אסתר רוט שחמורוב? רוצים לדעת מהו הדיסק הכי נמכר של החיפושיות? רוצים לדעת מי היה ראש הממשלה הבריטי בזמן מלחמת העולם הראשונה? רוצים לדעת מה זו אינפלציה? רוצים לדעת את המילים המדוייקות של ההמנון האמריקאי? פשוט כנסו לרשת ותמצאו הכל…
ברוח האתגר הנוכחי של Mixim שעניינו ספרים, יצרתי לעצמי את האנציקלופדיה שלי – את הספר שלי עם הערכים שמעניינים אותי – ואני מבטיחה לכם שאינפלציה היא לא אחד מהם… גם התיאור לוקה קצת בחסר ואינו עולה בקנה אחד עם תיאור אמיתי של ערכים באנציקלופדיה אמיתית – אבל זו האנציקלופדיה שלי , לא? אז מותר לי לכתוב פה מה שאני רוצה ואיך שאני רוצה… (אני נשמעת ממש חברותית, לא?) כמובן שהיו לי גם עוד המון הגדרות שלא נכנסו לאנציקלופדיה – אבל בכל זאת, גם אני צריכה קצת מרווח נשימה…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
האלבום הזה היה ברשימת הפרוייקטים שלי יותר משנה. הוספתי ושיניתי כל הזמן ערכים והגדרות, צילמתי תמונות ואספתי פליירים ופרסומות עם תמונות שעניינו אותי. האלבום הוא לשימוש עצמי וככה אני התייחסתי אליו – הערכים הם שלי בלבד.
זה פרוייקט די שאפתני – הרי יכולתי לעשות רק כמה אותיות כל פעם – אבל כמו שאני מכירה את עצמי, אם הייתי מפסיקה באמצע, מן הסתם לא הייתי מסיימת אותו לעולם… כמה טוב שהגיע האתגר הזה והכריח אותי לשבת ולעשות אותו סוף סוף!
אז הנה העמודים – ניתן להקליק על כל תמונה כדי לראות אותה ברזולוציה גדולה יותר כדי לקרוא גם את ההגדרות. זה די ארוך (22 עמודים כאמור) אז אתם מוזמנים להכין לכם כוס קפה (עם איזה נשנוש קטן בצד – אני מתה על נשנושים – עוד מילה שלא נכנסה לאנציקלופדיה ) וצאו לדרך…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
האלבום הוא בגודל 8X8 אינטש (20X20 ס"מ) ויש בו 22 עמודים (כמספר אותיות הא"ב). כל עמוד מכיל עד 4 ערכים של אות אחת.
התמונות נחתכו בפאנצ` ריבוע ועוגלו בפינות עם פאנצ` מעגל פינות. רק כשהדבקתי קלטתי שיכולתי לערוך את התמונות דיגיטלית ולהדפיס מראש כל רביעיית הגדרות ביחד במקום להדפיס אותן בנפרד ולהדביק ברביעיה. נו טוב, לומדים מנסיון…
את ההגדרות הכנסתי לטבלה ב-Word שבניתי לפי הגודל הרצוי והדפסתי ללא קווי הטבלה עצמם. הדפים הם מסט די ישן בשם Romani של Basic Gray (שגם חיכה אצלי כמעט שנתיים עד שמצאתי לו פרוייקט). האותיות בראש כל עמוד נחתכו ב-Craft Robo מקארדסטוק שחור.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
הדפים עצמם מספיק צבעוניים וחיים ורציתי גם לשמור על מראה אחיד והרמוני לכן לא הוספתי קישוטים נוספים חוץ מהדפים.
בכלל, ספרים מהווים חלק גדול מהחיים שלי – עשיתי פעם דף על עצמי במסגרת האתגר החודשי שהעליתי בזמנו בפורום עיצוב אלבומים – וכמובן שהדף היה על תולעת ספרים… עבודה התפירה הראשונה שעשיתי היתה תיק ספר ללי לגן – וגם שם כרגיל השתפכתי על סגנון הספרים שאני אוהבת ומהם הספרים עבורי… בקיצור, אתגר כלבבי!
דרך אגב, מעניין אילו הגדרות אתם הייתם מוסיפים לאנציקלופדיה שלכם…
קרן.
להשאיר תגובה

