כל הבתים שלי

מה הבית הראשון שאתם זוכרים? אילו חוויות צברתם שם? מה לקחתם משם הלאה לבית הבא? למה אתם מתגעגעים מהבית ההוא? ומהבית שגרתם בו אחר כך?
אבא של בעלי עשה לאמא שלו (סבתא של בעלי) טיול שורשים מקומי לכבוד יום ההולדת לפני מספר שנים – הוא פשוט נסע איתה לכל המקומות בהם הם גרו בארץ והעלה איתה זכרונות מכל מקום. לדעתי זה רעיון מקסים – הבנות שלי מתרגשות כל פעם שאנחנו  עוברים ליד השכונה הישנה שגרנו בה – מצביעות על גן הילדים, הגינה הצבורית, המרפסת שהיתה שלנו. אותו דבר קורה לי כשאני עוברת ליד אחד הבתים שגרתי בהם – הזכרונות עולים וצצים להם – השכנה מהקומה למעלה שידעה הכל על כולם, השכנים בדירה העורפית שאהבו לראות סרטים ערביים ביום שישי, פח האשפה על העמוד בכניסה ששיחקנו עליו בגומי, הדשא מאחורה שהיינו עושים עליו את הסוכה לילדי הבניין, החנייה שהיתה "שלנו", הרחבה שהיינו משחקים בה עם שאר ילדי השכונה, המגרש ליד שהיינו עושים בו את מדורת ל"ג בעומר, בית המרקחת בפינה, עץ התותים שטיפסנו עליו כדי לקטוף עלים לתולעי המשי שגידלנו – ואחר כך בבתים שגרתי בהם בתור חיילת ובוגרת – השותף שהיה משוגע לנקיון, השותפה שלא ניקתה אף פעם, השכנה הפולניה מועד הבית עם המפיות הרקומות על הכורסאות, העץ ליד החלון שלכלך כל כביסה שהיתה תלויה, השכנים מהבניין ממול שעשו לנו קולות של סרטים כחולים בלילות…
לכל בית יש את הזכרונות שלו – לפעמים הם חדים וטריים, ולפעמים רק כשמתחילים להעלות זכרונות הם צצים ועולים. לפעמים הבית כבר לא קיים או שהוא נראה שונה לגמרי – אבל הזכרונות עוד שם…
כל ההקדמה הזו היא כדי להציג את אלבום הבתים שלי – ברגע שעלה לי הרעיון קניתי אלבום צ`יפבורד של Maya Road בצורה של בית, והוא ישב וחיכה בסבלנות כמעט שנה עד שיהיה לי זמן, חשק ומוזה לעשות דוקא אותו. השתמשתי בכל הדפים כמעט מחבילה בגודל 15X15 של סדרת Sultry של בייסיק גריי – אני מאוד אוהבת את הדפים שלהם אבל משום מה קשה לי לעשות איתם עבודות. אולי זה בגלל שהדפים כל כך יפים עד שהם משתלטים על העבודה וגונבים את ההצגה – כמובן שזה לא מונע ממני להתפתות כל פעם ולקנות עוד מהם…. משכתי את עשיית האלבום הזה יותר מחודשיים – ויעידו על כך כל הבנות שראו אותו בשלבים לאורך הדרך…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
דף הפתיחה מספר על מה האלבום – על הבתים שאני זוכרת. היה גם בית אחד שאותו איני זוכרת – זה הבית בו נולדתי וגדלתי עד גיל 3 ואותו אני מכירה רק מסיפורים ותמונות אבל אין לי שום זכרון ממשי ממנו – אפילו לא איך היה סידור החדרים בתוכו.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
בכל דף ימני שמתי את התמונה של הבית – ולא הלכתי לצלם כל אחד מהם… פשוט נכנסתי לאתר zoomap.co.il או ל-ymap.co.il וחיפשתי את הכתובת המבוקשת. מכיוון שהדפים של האלבום מאוד דומיננטיים וצבעוניים, החלטתי שהתמונות צריכות להיות אחידות כדי שלא יהיה יותר מדי בלאגן בעיניים – הפכתי התמונות לשחור לבן עם אפקט ספיה (sepia) שהופך אותן למעט חומות – כמו תמונות וינטאז`.
בכל דף שמאלי רשמתי נקודות שמזכירות לי דברים וזכרונות מהבית. מן הסתם האלבום הזה ידבר לכל מיני אנשים בצורה אחרת – להורים שלי ולאחים שלי ידברו בעיקר הדפים הראשונים של התקופה שגרנו באותו בית והזכרונות משותפים גם להם, לבעלי ידברו הבתים שגרנו בהם ביחד ולבנות שלי ידבר הבית הקודם וזה הנוכחי. ולי? אלי ידברו הדפים כולם, יעוררו זכרונות ויזכירו נשכחות…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
ומה לגבי הכותרת? לא, אין צורך לדאוג, עדיין לא הפכתי לסוכנת נדל"ן… פשוט כל הבתים האלו הם עדיין "שלי" – יושבים אצלי בזכרון ועכשיו גם באלבום. ואיפה הבתים שלכם?
קרן.
כתיבת תגובה

