שלדים בארון…

כמה נכתב וכמה יכתב על אחסון – איפה לשים את כל הדברים שקונים? איך לשים אותם בצורה הנוחה ביותר? איך ליעל את תהליך היצירה והחיפוש? אז הנה כמה טיפים שאני משתמשת בהם – מקווה שהם יעזרו גם לכם.
דבר ראשון, לשים דברים בהישג יד (טיפ נהדר לעצלנים!). מה שצריך לקום עבורו מהכסא בדרך כלל ישאר במקומו וישתמשו בו פחות. בפינת העבודה שלי רוב הדברים השימושיים תלויים על הקיר או מונחים בספריה שצמודה לשולחן. ועוד טיפ – עדיף לשבת על כסא גלגלים – ככה הכי נוח להגיע לדברים בחדר בלי לקום מהכיסא . רק המחשבה שצריך לקום מהכיסא, לפתוח את הארון, להביא ולטפס על הכיסא כדי להוציא את הקופסא של החומרים מהמדף העליון, לפתוח את הקופסא ולחפש בשקית התחתונה…. הבנתם את הרעיון?
יותר נוח שכל הדברים יהיו ניתנים לשליפה – כלומר מונחים על מדפים פתוחים ולא סגורים בקופסאות או מגירות שצריך לפתוח כדי לראות – וזה כבר הטיפ הבא – מה שלא רואים – לא משתמשים… (או יותר נכון לא זוכרים). כשעושים עבודה ומחפשים השראה או חומרים, דבר ראשון מסתכלים על מה שנמצא מסביב. רק אם לא מוצאים אז מנסים לחפש במגירות או להיזכר מה יש לנו. וביננו, מי זוכר את כל מה שיש לו?
לשים מדבקה על כל מה שנמצא בקופסא סגורה כדי שאפשר יהיה לדעת מה יש בה בלי לשלוף ולפתוח אותה (ובכלל עדיף להשתמש בקופסאות שקופות או חצי אטומות אם יש). אולי אני אוסיף גם את צבעי הסרטים בכיתוב החיצוני כדי לא לחפש באיזו קופסא יש את הסרטים האדומים…
 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
דפים אני מקטלגת לפי צבע ובתוך כל קבוצה לפי סטים – למשל כל הדפים שקשורים לצבע ורוד – ובתוכם בשקיות נפרדות קבוצות של דפים מאותו סט או יצרן שתואמים זה לזה. ואז, אם אני מעצבת דף באלבום, אני לרוב מסתכלת על התמונה ומחליטה איזה צבע ומצב רוח יתאימו לה ופונה לקופסת הדפים בצבע המתאים.
 OLYMPUS DIGITAL CAMERA
לגבי סרטים, יש הרבה שיטות – קופסת סרטים עם חורים להשחלה, גלגול כל סרט בנפרד על אטב או חתיכת קרטון, שמירת הגליל המקורי, תליה על הקיר ועוד ועוד… השיטה שלי היא השיטה העצלנית – כל הסרטים מסודרים לפי צבע ובכל צבע הכל מעורבב בלי סדר. ככה אני צריכה לחפש לפי צבע ושם כבר לנבור עד שאני מוצאת משהו מתאים. אז גם אין לי את הבעיה שצריך לגלגל ולסדר את הסרטים בחזרה…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

חותמות הן עניין בפני עצמו – את אלו עם הידית מעץ הכי נוח לשים על מדפים צרים על הקיר לתצוגה (כמו אצל מור או LadyBug), אבל אצלי הן נמצאות בקופסא כמו של הסרטים מחוסר מקום על הקיר. את החותמות האקריליות השקופות, לעומת זאת, אני מדביקה בתוך קופסאות דיסקים שקופות כך שהכי נוח לדפדף ולמצוא את החותמת שאני רוצה באותו רגע.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
פרחי המשי הגדולים תלויים אצלי על הקיר בתוך כיסים שקופים לפי צבע – גם פרקטי וגם מוסיף קצת צבע בעיניים. חדי העין יבחינו בשידת המגירות התלויה בצד ימין – אם מישהי מוצאת כזו בארץ אודה לה מאוד! קניתי אותה בגרושים בחו"ל וסחבתי אותה איתי את כל הדרך ארצה והייתי רוצה עוד אחת…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
את כל המדבקות וה-rub-ons (מדבקות מתגרדות) אני מסדרת לפי נושא ולא לפי צבע (כי רוב דפי המדבקות מכילים יותר מצבע אחד), הכנתי חוצצים ועליהם הנושא וכדי שיהיה קל למצוא מיד את הנושא, תליתי על כל חוצץ תגית עגולה עם הנושא.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
לגבי צ`יפבורדים, את אלו החלקים שאינם מעוצבים אני משאירה בתוך דף המסגרת שלהם (גם כי חלקם גדולים והם ישמרו פחות טוב בתפזורת), אבל אלו המעוצבים הקטנים יותר נמצאים בתפזורת – ומצאתי להם שמות…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
הקופסא של "הרע והמכוער" מכילה צ`יפבורדים עם צורות שימושיות אבל בצבעים או בדוגמאות שבחיים לא אשתמש בהם – הם רק מחכים לעיצוב מחדש עם ניירות אחרים כדי לחזור לחיים. והנה התוכן של הקופסא של "הטוב"..
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
רק הבדים סגורים אצלי בארון ונמצאים מחוץ לחדר – מחוץ לחדר כי אין מקום לשים את הארון בתוך החדר, והוא סגור כדי שלא יצבור אבק וכדי שהבנות שלי לא תשלחנה ידיים. אבל עדיין, הדלתות שקופות כדי שאפשר יהיה לראות מה יש בפנים גם בלי לפתוח, הבדים מסודרים לפי סגנונות וצבעים, וכמובן מקופלים כדי שיהיה נוח לארגן ומהנה בעיניים.
אין סיכוי לשלדים אצלי בארון – כי עדיין כל שלושה-ארבעה חודשים אני מבקרת ב-IKEA, חוזרת עם עוד רעיונות ומשנה שוב את הסדר…
ודרך אגב, מי שחושב ששאר הבית שלי מסודר ומאורגן טועה בגדול…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
אלו הטיפים שלי – אשמח לשמוע על שלכם!
קרן.
להשאיר תגובה

