אתגר חודשי – דף על עצמי (דצמבר 2007)

בפורום עיצוב אלבומים וכרטיסי ברכה לקחתי על עצמי להעלות כל חודש אתגר. הכוונה היא לעשות עבודה חדשה עבורו (או לפחות להעלות משהו שלא העלתי כבר קודם) ולהשתדל להיות כמה שיותר יצירתיים – כי אם מעלים אתגר של דף בשחור לבן בלבד, תמיד קל לקחת רקע לבן, לשים תמונות עם מסגור שחור ואיזשהו תג בצד וזהו. זו לא המטרה של האתגר כי אתגר צריך לאתגר – כלומר לנסות משהו שלא ניסיתי קודם (צביעה על צ`יפבורד? הדבקה של בד? תפירה של חרוזים? דודלינג? נצנצים או גליטר? נושא לא שגרתי? ג`ורנלינג שונה?) ועדיין להשאר בתוך המסגרת של האתגר של שחור לבן בלבד. המטרה היא ללמוד ולהתפתח ולעשות דפים פחות סטנדרטיים – להפעיל את הראש ואת היצירתיות.

נכון שזה לא מתאים לכולן – כי אין זמן, כי אין חומרים, כי אין חשק או כי אין מוזה, אבל זו אחת האפשרויות כן להפעיל הראש וכן לחשוב בצורה שונה. אני יודעת שהמון רעיונות באים לי כי ראיתי דף במגזין עם שימוש יוצא דופן בכלי או חומר מסויים ואני מתה לנסות את זה בעצמי עם הפן האישי שלי – לא להעתיק אלא לקחת את הרעיון ולראות לאן הוא מביא אותך.

האתגר החודש היה לעשות דף על עצמי – בדרך כלל אנחנו מעצבים דף על חברים, משפחה, ילדים או בתשלום עבור אנשים שאנחנו לא מכירים. ומה איתנו? אנחנו שעושים את העבודה? מה היינו רוצים שידעו עלי? האם אני רוצה לצרף תמונה? האם יש כיתוב או רק כותרת?

אני עשיתי דף בנושא שמאפיין אותי מגיל קטן – הקריאה. אני תולעת ספרים וזה נובע ממספר גורמים – האופי שלי, הסקרנות, הביישנות, מערכת היחסים עם החברה (בעיקר כשהייתי יותר קטנה והביישנות עצרה אותי בהרבה תחומים) ולפעמים גם הרצון לברוח מהמציאות לשעה או שתיים או לנסות לדמיין את החיים בתקופה אחרת. הייתי מאוד רוצה שיבינו את הפן הזה בחיים שלי ואני מקווה להנחיל לבנותי את האושר וההנאה בלקרוא ספר טוב (תחביב שלטעמי קצת הולך ונעלם עם התפתחות האינטרנט ומשחקי המחשב). ודרך אגב, ספר טוב לטעמי הוא לאו דוקא ספר שמככב בראש רשימת רבי המכר או של סופר נחשב – אלא זהו ספר שאני נהנית מהקריאה שלו ושמעניין אותי לכל אורכו – ולפעמים גם משכנע אותי לקרוא עוד ספרים מאותו ז`אנר או של אותו סופר או להתעניין בתחום חדש שהוא חושף אותי אליו.

בכלל, יש לי כבוד למילה הכתובה – אני לא מסוגלת לכתוב בתוך ספר או לתלוש דף וקשה לי בכלל לזרוק ספרים – גם כאלו שספריות לא מוכנות לקבל. עם עיתונים לעומת זאת אין לי בעיה כזו…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

התמונה עובדה דיגיטלית לאפקט ספיה (בגוונים של חום) – וכמובן שצריך להראות גם קצת ספרים, לא? בעקבות הטונים החומים בתמונה מצאתי את הדפים המתאימים בגווני כחול מעושן וחום. הסרט עם האותיות רק מדגיש את האהבה שלי למילה הכתובה – גם באנגלית (האמת היא שבעיקר באנגלית בשנתיים האחרונות). ניתן להגדיל את התמונה לאחר שמקליקים עליה כדי לקרוא את הכיתוב.

לשמחתי, הרבה בנות הרימו את הכפפה והצטרפו לאתגר – עושר העבודות והסגנונות בהחלט מרשים וזה נהדר לראות איך כל אחת לקחה את הרעיון לכיוון שלה. אפשר לראות כאן את השרשור המלא. מחר אני מעלה אתגר חדש לחודש ינואר – נקווה שהוא יהיה מוצלח כמו האתגר הזה!

 קרן.
כתיבת תגובה

